וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוין אמר שאין כוונה לפטר את היועמ"שית: "בלתי אפשרי במצב המשפטי הקיים"

10.7.2023 / 13:43

במהלך שיחה עם פעילי ליכוד הודה שר המשפטים כי הדחת בהרב מיארה מהתפקיד אינה על הפרק. בכירים בליכוד שללו את הטענה שהיועמ"שית תפוטר אחרי צמצום עילת הסבירות: "אין אפשרות כזו"

אבוקות מול ביתו של יריב לוין, 6 ביולי 2023/מעריב

שר המשפטים יריב לוין הודה בשיחה עם פעילי הליכוד כי לממשלה אין כוונה בינתיים לפטר את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה מתפקידה. "זה בלתי אפשרי במצב המשפטי הקיים", אמר לוין. בכירים בליכוד שללו את הטענה לפיה בהרב מיארה תפוטר לאחר אישור ההצעה לביטול עילת הסבירות "משוללת יסוד" ואפשרות כזאת "אינה על הפרק", כלשונם.

לוין אמר את הדברים בתקופה שבה ביקורת הממשלה נגד היועמ"שית מגיעה לשיאים חדשים - אתמול השתתפה בהרב מיארה בדיון שעסק במחאה נגד הממשלה לאור העובדה כי היא מקדמת את הרפורמה המשפטית. שרי הליכוד, עוצמה יהודית ונוספים תקפו את בהרב מיארה, וחלקם קראו לפטר אותה מתפקידה.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
פיטוריה לא על הפרק. בהרב מיארה/עיבוד תמונה, שלומי גבאי

כך למשל, השרים דודי אמסלם ומירי רגב אמרו כי יש לפטר את היועמ"שית, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו קטע את דבריהם. מהליכוד נמסר מאוחר יותר בתגובה: "ראש הממשלה נתניהו שלל את פיטורי היועמ"שית במהלך ישיבת הממשלה וביקש מהשרים להימנע מלדון בנושא". אף שמדובר בהליך מסובך גם ללא עילת הסבירות, שרי הליכוד מתבטאים לאחרונה נגד בהרב מיארה. שר התקשורת, שלמה קרעי, הודה לאחרונה כי בהרב מיארה תפוטר לאחר אישור ההצעה לביטול עילת הסבירות, אך בלשכת נתניהו הכחישו זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully