וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ כהן על בעלי "ביג" באר שבע שהחליטו לשבות: "חזירים שניזונים מתושבי הדרום"

חבר הכנסת מעוצמה יהודית תקף בריאיון ל-103FM את המחאות נגד המהפכה המשפטית, ואמר כי סגירת מרכזי הקניות הם "מעשה לא דמוקרטי כפי שקורה ברוסיה או צפון קוריאה". באשר להתבטאויותיו של ביידן על הממשלה הקיצונית: "היא דווקא מאוד חלבית, הימין לא יודע למשול" | האזינו

מאי גולן על איום השבתת מרכזי ביג בעקבות אישור ביטול עילת הסבירות בקריאה ראשונה/אנה ברסקי

חבר הכנסת אלמוג כהן תקף הבוקר (שני) את בעלי קבוצת "ביג", מתחם החנויות בבאר שבע, וכינה אותם "חזירים", בעקבות ההחלטה להצטרף להשבתה מחר במחאה נגד המהפכה המשפטית. לדבריו, "בדמוקרטיה תוססת כל אחד יבחר אם להחרים או לא. יש כאלו שאפילו הפוליטיקה לא מעניינת אותם, עליהם אי אפשר לכפות את הדעות הפוליטיות של החזירים מחברת 'ביג'", אמר כהן. "אם הם יסגרו את השער - אני אהיה שם למנוע את זה בגופי, יש שם עסקים חיוניים, אנשים שרוצים להתפרנס".

"החזירים הללו, שניזונים מתושבי הנגב, רוצים לסגור את המתחם כי לא מסתדר להם עם הדעה הפוליטית", המשיך כהן לתקוף בחריפות בתוכנית "שבע תשע" עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM. "זה בסדר להרוויח כסף, אבל זה לא בסדר לכפות דעה פוליטית על הסוחרים שאיתם אתה נמצא בהסכם מסחרי. זה מעשה לא דמוקרטי, כפייה של דעה פוליטית. זה למשל ברוסיה או בצפון קוריאה היה קורה, פה אסור שיקרה דבר כזה".

ח"כ אלמוג כהן במליאת הכנסת. ראובן קסטרו
אלמוג כהן/ראובן קסטרו

כהן התייחס גם להתבטאויותיו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נגד הממשלה. "הממשלה הזו היא דווקא לא קיצונית, היא מאוד חלבית, דברנית", אמר חבר הכנסת מטעם עוצמה יהודית. "הימין אף פעם לא ידע למשול. נשיא ארצות הברית רואה את הדברים בפריזמה שונה לחלוטין ממה שאנחנו רואים אותה. אתמול בשעות הצהריים היה ניסיון פיגוע בבאר שבע, ביידן מכיר את האירוע הזה? הוא לא מכיר את האירוע".

בתוך כך, בחלק ממתחמי קבוצת "ביג" לא מרוצים מההחלטה לשבות אם יאושר ביטול עילת הסבירות בקריאה ראשונה, גם אלו הנמנים עם מתנגדי המהפכה המשפטית. ב"ביג" בבאר שבע, גם העובדים שתומכים במחאה ומתנגדים להתנהלות הממשלה, סבורים שאסור לפגוע בפרנסת העובדים במקום. אחת ממנהלות החנויות סברה כי זה לא משנה מי בעד ומי נגד, שכן לדבריה, בימים אלו הפרנסה חשובה יותר מהכול. "פעם קודמת הם שבתו, פספסנו יום עבודה, וזה לא מעניין אותי. אנחנו הקטנים, סובלים. מה אנחנו אשמים?", שאלה.

"אתם רוצים לשבות, אותנו תעזבו בשקט. חנויות מחויבות לסגור דלתות כי אנחנו מחויבים לרשת 'ביג'", סיפרה מנהלת חנות הבגדים, שלמרות המצב שומרת על אופטימית ששערי החנות לא ייסגרו. "למה אני צריכה לסגור את הדלתות, את המריבות שלהם שישאירו לעצמם". אדם שהזדהה כמתנגד לרפורמה אמר: "הם לא יכולים לקבוע לעסקים או רשתות לסגור או לא. יש פה אנשים עם מגוון דעות, אין קשר בין הדברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully