וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל נגד האיומים בסרבנות: "אין לנו את הרשות לא להתייצב לכל אתגר ומשימה"

9.7.2023 / 10:30

הלוי יצא שוב נגד סירוב להתנדב לשירות מילואים במחאה נגד המהפכה המשפטית. לדבריו, המצב הביטחוני מחייב היענות מלאה. "הימים הללו מחייבים אותנו להתמקד במשימת הביטחון ובלכידות - כך נהיה מוכנים לכל אתגר"

בווידאו: הרמטכ"ל נגד האיומים בסרבנות: "אין לנו את הרשות לא להתייצב לכל אתגר ומשימה"/דובר צה"ל

הרמטכ"ל הרצי הלוי התייחס הבוקר (ראשון) למחאת המילואימניקים נגד המהפכה המשפטית, וקרא להימנע מסירוב להתנדב לשירות. "הימים הללו מחייבים אותנו להתמקד במשימת הביטחון ובלכידות התומכת אותה, כך נהיה מוכנים לכל אתגר ובכל זירה", אמר הלוי בטקס חילופי מפקד פיקוד הדרום. "אין לנו את הרשות במציאות הנוכחית שלא להתייצב לכל אתגר ומשימה - היא מחייבת נחישות מבצעית והתמדה לצד חוסן של המדינה ואזרחיה".

זו אינה הפעם הראשונה שבה הרמטכ"ל מותח ביקורת על מחאת המילואימניקים. כך לדוגמא, בחודש מרץ האחרון אמר הלוי כי יש להשאיר את המחלוקות הנוגעות למהפכה המשפטית מחוץ לצבא - ולא לערב אותםן בשיח על הצבא. "אין לשכוח שבחירת משימות היום עלולה להביא לבחירת משימות אחרות מחר", הדגיש הלוי. "צריך להחזיק את המסגרת מבצעת ומלוכדת - במיוחד בימים קשים זהו צו השעה".

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי בהצהרה לתקשורת, בתום ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי.  9 במאי 2023. דובר צה"ל
הרמטכ"ל הרצי הלוי/דובר צה"ל

"בימים האחרונים לֹא מעט אנשים אומרים לי: 'תבחר באיזה צד של ההיסטוריה אתה רוצה להיות'", המשיך הלוי. "הם, אגב, משני צידי המחלוקת. וזו תשובתי: 'בחרתי', כי אנחנו בחרנו. ברגע שלבשנו מדים, בחובה, בקבע ובמילואים, בחרנו להיות בצד שמגן על המדינה. בחרנו להיות אלה שמאפשרים כאן את החיים, את השגשוג, וכן - גם את הזכות להיות חלוקים".

יום קודם לכן, הרמטכ"ל התייחס למחאה ולהדחת שר הביטחון יואב גלנט, שלבסוף בוטלה. "משימתנו היא ההגנה על הבית מול האיומים הגוברים מבחוץ. אנו מכירים אותם היטב ומבינים כי זה הזמן לגלות אחריות", כתב אז הלוי במכתב ששלח לכלל חיילי הסדיר והמילואים. "ידעו אויבינו כי כולנו עומדים על משמרתנו ואיש אינו נוטש".

"ואתם, כל אחד על משמרתו אחראי למילוי חלקו במשימה ביודעו כי אין לו תחליף. מקומם של ביטויי מחאה הוא בזירה הציבורית - אין להם מקום בצה"ל, כי כאן פגיעתם היא אנושה", הוסיף הרמטכ"ל. "לכל אחד מכם אחריות אישית להתייצב למשימה ולבצעה בלי כל שיקול זר. נצופף שורות, נהיה ערבים זה לזה, ויחד נשפר את המוכנות לכל משימה, בכל חזית, מול כל אויב, זו המשמרת שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully