וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים במשטרה נגד הניצב הפורש: "צובע את הארגון בצבע פוליטי"

6.7.2023 / 13:18

לאחר נאומו של עמי אשד, בכירים בארגון טענו כי ניצבים אחרים ומפקדים מחו על תוכן דבריו. "היה סבב ניצבים מתוכנן ולעמי היה ברור שהוא לא יישאר בתפקידו", אמרו. בנוסף, התייחסו לכך שלא הוא פיקד על הכוחות בהפגנות בתל אביב: "נתן לפקודיו להתבוסס בכאוס שיצר"

בווידאו: לאחר התפטרות ניצב עמי אשד, הפגנות ברחבי הארץ/מערכת וואלה

בכירים במשטרה מתחו היום (חמישי) ביקורת על מפקד מחוז תל אביב היוצא, ניצב עמי אשד, בעקבות נאום פרישתו אמש. הבכירים טענו כי חלק מהניצבים האחרים והמפקדים מחו על כך שאשד "צובע אותם ואת הארגון בצבע פוליטי, משטרת ישראל הצליחה לשמר עצמה מחוץ לשיח הפוליטי מתחילת המחאה ועד היום".

"עם כל הכבוד לחיבור שנוצר בין עמי אשד למחאה, היה סבב ניצבים מתוכנן ולעמי היה ברור שהוא לא יישאר בתפקידו", המשיכו הבכירים. בנוסף, הבכירים התייחסו לכך שסגנו של אשד, תנ"צ דוד פילו, פיקד אמש על כוחות המשטרה במחאות בתל אביב. "תמוה שמישהו שמתיימר להיות מפקד עד הרגע האחרון נוטש את המשמרת ונותן לפקודיו להתבוסס בכאוס שיצר", אמרו.

מפקד מחוז תל אביב עמי אשד בזירת פיגוע ירי, דיזנגוף תל אביב, 9 במרץ 2023. אריק מרמור/פלאש 90, עיבוד תמונה
ביקורת מתוך המשטרה. עמי אשד/עיבוד תמונה, אריק מרמור/פלאש 90

מוקדם יותר היום השר עמיחי אליהו (עוצמה יהודית) הצטרף להתקפות על אשד, וכינה אותו "מוגלה". לדבריו השר, "שמח שאשד עוזב את המשטרה, אין שמח ממני צריך להוציא את המוגלה הזה", אמר השר בריאיון בתוכנית "שבע תשע" עם ניסים משעל וטל שלו ב-103FM. "הוא פוליטיקאי".

אליהו טען כי המפכ"ל, קובי שבתאי, היה זה שרצה להעביר את אשד מתפקידו. לטענת אליהו, "מי שיצא נגדו היה מפכ"ל המשטרה, הוא רצה לסיים את תפקידו". בהמשך שוב תקף את הניצב הפורש בעקבות מדיניותו כלפי ההפגנות נגד המהפכה המשפטית בתל אביב: "הוא התחיל לקחת זווית פוליטית, ציפו ממנו שיהיה שיוויון, ציפו ממנו לקיים פקודות. כשקבוצה מסוימת היא פריווילגית ומקבלת יחס מועדף, זה יוצר חוסר אמון ועלול להוביל לאנרכיה ואיבוד השלטון".

בעקבות הדחתו ופרישתו של אשד עשרות אלפי בני אדם הפגינו אתמול עד שעות הלילה המאוחרות בעשרות מוקדים ברחבי הארץ. בעוד השרים וחברי הכנסת השונים מהקואליציה הרבו לתקוף את המפגינים ולמתוח ביקורת על מערכת אכיפת החוק נגד מה שכינו "אכיפה בררנית" של המשטרה, בכאן 11 דיווחו כי המפכ"ל קובי שבתאי הורה לשוטרים במרחבים השונים להכיל את ההפגנות ולהימנע מפינויים אלימים, בניגוד למדיניות שמבקש ליישם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
איתמר בן גביר, מגיע לכינוס ראשי המפלגות,הכנסת, ירושלים. 14 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90, עיבוד תמונה
אשד האשים אותו בהתערבות יתר. בן גביר/עיבוד תמונה, יונתן זינדל, פלאש 90

אמש כינס אשד מסיבת עיתונאים שבה הודיע על פרישתו מהמשטרה לאחר 33 שנות שירות. הניצב הפורש התייחס להדחתו מהמשטרה על רקע מדיניותו כלפי ההפגנות נגד המהפכה המשפטית. "הודחתי מתפקידי על רקע פוליטי בשיחת טלפון", אמר. "33 שנות שירות במדים ירדו לטמיון באחת, כשאני נמצא על קו הסיום בהתמודדות על תפקיד המפכ"ל".

בהמשך, אשד תקף בחריפות את בן גביר ושבתאי ואמר: "אני מודה על החטא הנורא, החטא בכך שלא יכולתי לעמוד בציפיות של הדרג שכללו שבירת כלים ונהלים, שבירת הסדר הארגוני תוך התערבות בוטה בקבלת ההחלטות ובשיקול הדעת המבצעי". לדבריו, הוא היה יכול "בקלות" לעמוד בציפיות האלו, להפעיל כוח לא סביר ו"למלא את איכילוב בסוף כל הפגנה בתל אביב".

עוד אמר אשד: "יכולנו לפנות את איילון תוך דקות ספורות במחיר נורא. התעקשתי במהלך המחאה שהמחוז בפיקודי יוכיח שאפשר אחרת, שאפשר וחייב - גם לאפשר מחאה וגם לקבוע לה גבולות ברורים על פי החוק. לצערי, בפעם הראשונה בשירות נתקלתי במציאות הזויה. שקט וסדר הם לא ההישג הנדרש ממני, אלא בדיוק ההיפך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully