וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפור במצבם של הפצועים מהפיגוע בתל אביב, שתיים עדיין בסכנת חיים

5.7.2023 / 9:27

שתי הנשים מורדמות ומונשמות, אחת מהן הייתה בהיריון ואיבדה את עוברה. מצבם של שני גברים שנפגעו באורח קשה ובינוני מוגדר כעת קל. בית החולים בילינסון עדכן כי שני גברים מאושפזים במצב בינוני. אחד הפצועים שחזר: "שמעתי רק צעקות"

בווידאו: שיפור במצבם של הפצועים מהפיגוע בתל אביב, שתיים עדיין בסכנת חיים/דוברות איכילוב

בתי החולים שאליהם פונו הפצועים מהפיגוע בתל אביב אתמול (שלישי) עדכנו הבוקר כי חל שיפור במצבם, מלבד שתיים שסכנה עדיין נשקפת לחייהן. במרכז הרפואי איכילוב מאושפזות שתי נפגעות באורח קשה, שעדיין מורדמות ומונשמות. אחת מהן הייתה בהיריון ואיבדה את עוברה בעקבות הפציעה. מעבר לכך, מאושפזים בבית החולים שני גברים שנפגעו קשה ובינוני, ומצבם מוגדר כעת קל.

המרכז הרפואי בילינסון בפתח תקווה עדכן כי במהלך הלילה השתפר מצב הפצועים שפונו אליו, והם כבר לא בסכנת חיים. פצוע בן 30 מוגדר במצב בינוני עם דקירה בבטן, הוא נותח והועבר למחלקה כירורגית. פצוע בן 76 מוגדר בינוני עם דקירה בחזה נמצא בטיפול נמרץ ופצוע נוסף בן 66 במצב קל עם פגיעות בפנים שוחרר אמש לביתו. אישה שפונתה במצב קל לבית החולים מאיר בכפר סבא שוחררה לביתה.

אמה של אחת הנפגעות ששמה רבקה שמאושפזות באיכילוב סיפרה על הרגעים שאחרי הפיגוע, כשהיא גילתה שבתה נפצעה. "ניסו לאתר אותי כדי להגיד שהיא נפגעה, התחושות שלי היו קשות, ראיתי בהודעה, ניסיתי להתקשר, היא לא ענתה לטלפון. התחושות התגברו, הבנתי שזה משהו יותר רציני אם היא לא עונה לטלפון", אמרה. אמרו שהיא בין הפצועות קשה, מורדמת, עברה ניתוח ומקבלת את כל העזרה שצריך". אחד הנפגעים סיפר: "שמעתי רק צעקות, אני לא זוכר הרבה מסביב. אני מבקש עזרה מהתושבים למצוא את הטלפון שלי שהלך לאיבוד בזירה, יש שם דברים חשובים".

פיגוע דקירה ודריסה בתל אביב. 04 ביולי 2023. מרים אלסטר, פלאש 90
זירת הפיגוע בתל אביב. אתמול/פלאש 90, מרים אלסטר

אתמול אירע פיגוע הדריסה והדקירה בשכונת נאות אפקה ב' שבתל אביב, ונפצעו בו תשעה בני אדם. המחבל נורה למוות על ידי אזרח שהיה במקום. בשב"כ מסרו כי למפגע, עבד אלואהב חלאילה בן ה-20 מהכפר סמוע שבדרום הר חברון, אין רקע ביטחוני קודם. חמאס בירך על הפיגוע ואמר כי מדובר ב"תגובה ראשונה לפעולה בג'נין". למרות שהארגון לא לקח אחריות על הפיגוע, הוא ציין כי המחבל היה פעיל חמאס.

האזרח שנטרל את המחבל שחזר את רגעי הפיגוע ואת הרגע בו ירה במפגע. "הוא יכול היה להוריד עשרה אנשים בקלות, כשיריתי את הכדור הראשון הרגליים שלי רעדו. התפללתי שהכדור יצא, כי אם לא אני מת. החניתי את האופנוע בתחנה. למרבה המזל השמש סינוורה אותי אז עליתי על המדרכה לדבר בטלפון. איך שעזבתי את התחנה שמעתי בום מאחורי", הוא שחזר. "חשבתי שזו תאונת דרכים, בגלל שהוא יצא ודקר חשבתי שאולי זה ריב בין נהגים. אבל הוא עזב את הקורבן והמשיך לאחרים. הוצאתי את האקדח, דרכתי אותו ופתאום הוא רץ לעברי - ואז 'הורדתי' לו שניים. היה לידי אדם מבוגר שניסה לנטרל אותו, ואז יריתי עוד שני כדורים. זה היה נס, חלפו מהאירוע כמה שניות. הוא היה מפחיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully