וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך החרים דיון על חוק המצלמות בגנים, יו"ר הקואליציה תקף: "לא יעזור, החוק יעבור"

4.7.2023 / 0:03

ועדת הכנסת דנה בתיקון החוק שיחייב התקנת מצלמה בגנים, ללא נציגי המשרד והסתדרות המורים. לפי גורמים המעורים בפרטים, הדבר נעשה בהוראת שר החינוך קיש, שהפעיל לחצים לדחות את הדיון. בפתח הדיון, כץ טען: "עפו מכתבים מעל הראש שלי במטרה לבטל את הדיון"

עשרות הורים מפגינים מול ביתו של שר החינוך יואב קיש ברמת גן בדרישה להרחיב את חוק המצלמות./אורי סלע

ועדת הכנסת דנה היום (שלישי) בליקויים בחוק מצלמות האבטחה בגנים ובהצעות להרחבתו. משרד החינוך לא שלח נציג לדיון, ולפי גורמים המעורים בפרטי הדברים, הדבר נעשה בהוראת שר החינוך יואב קיש.

לפי הגורמים, קיש הפעיל לחצים לדחות את הדיון, שתחילה אמור היה להתקיים בוועדה לזכויות הילד, ולהעבירו לוועדת החינוך, בשל התנגדותו להצעה שמקדם יו"ר הקואליציה אופיר כץ. בעקבות זאת, כץ החליט לערוך את הדיון בוועדה שבראשה הוא עומד.

בפתח הדיון, יו"ר הקואליציה כץ טען כי "עפו מכתבים מעל הראש שלי, דווקא ממשרד החינוך, במטרה לבטל את הדיון". עוד הוא הבהיר כי "זה לא יעזור, אני לא אוותר, הצעת החוק הזו תעבור. אני אלחם למען הילדים, לא משנה מי יעמוד ממול. צר לי שמשרד החינוך וההסתדרות בחרו לא להגיע".

שר החינוך יואב קיש. דוברות משרד החינוך, אתר רשמי
בהוראשת השר קיש, משרד החינוך לא שלח נציג לדיון/אתר רשמי, דוברות משרד החינוך
אופיר כץ, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
"עפו מכתבים מעל הראש שלי". יו"ר הקואליציה אופיר כץ/ראובן קסטרו

ההצעה המדוברת של כץ כוללת שני תיקונים עיקריים לחוק: פתיחת האפשרות להכנסת מצלמות אונליין במעונות לגילאי 3-0, וחובת התקנת מצלמות במעגל סגור בגני ילדים לגילאי 6-3. מצידם, גם נציגי המשטרה והפרקליטות תמכו בהרחבת החוק לגילאי 5-3, בטענה שההצעה תסייע לבסס תשתית ראייתית לתיקים, שכן, 80% מהתיקים בשנה החולפת נסגרו בשל חוסר ראיות.

במהלך הדיון בכנסת, נשמעו עדויות קשות של הורים שילדיהם עברו התעללות במעונות ובגני הילדים, ביניהם נתן, אב לילדה מפרשת ההתעללות בגן באילת.

"אני הייתי מההורים האלה שאמרו שלי זה לא יקרה", סיפר נתן. "במהלך חצי שנה הסתבר ששלחתי את הילדה שלי לתא עינויים, שבו היא עברה התעללות וחטפה אגרופים", תיאר. לדבריו, מסכת ההתעללויות שחוו הילדים בגן במשך כחצי שנה יכלו להיעצר ביום אחד "אם רק היו מצלמות".

"לא מבין את ההתנגדות לחוק, רוצים פרטיות? תארגנו לכן חדר גננות", תהה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
גננת וסייעת במעון בחולון נעצרו בחשד להתעללות בפעוטות 16.06.22. ללא, מערכת וואלה!
כן ילדים. תמונת ארכיון/מערכת וואלה!, ללא

אלונה דניאל, נציגת מטה המאבק למען הילדים בדיון, מתחה ביקורת על היעדרותם של נציגי משרד החינוך. "לא ברור לי איך שר החינוך ומזכ"לית ההסתדרות, לא מגיעים לדיון הזה ומתחמקים מאתנו במשך חצי שנה", אמרה. "איך אפשר להאמין במערכת כזאת? אני מבטיחה, מצלמות יהיו, והתוצאות ירשמו על אחריותו של שר החינוך ומזכ"לית ההסתדרות", הוסיפה.

ח"כ אלי דלל (הליכוד), יו"ר הוועדה לזכויות הילד נימק את ההחלטה לדחות את הדיון בוועדה שבראשותו בשבוע: "מאחר והבנתי ששר החינוך לא יהיה בדיון שהיה אמור להתקיים אצלנו, דחינו אותו לשבוע הבא. בהחלט תומך בהצעת החוק להציב מצלמות בגני ילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully