וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל ובשב"כ ממשיכים לסמן מטרות במחנה הפליטים ומדגישים: המלאכה עוד לא הושלמה

מכת הפתיחה המדויקת תפסה את החמושים במחנה בהפתעה גמורה. לפי גורמי צבא, שיתוף הפעולה בין הכוחות המיוחדים לרכזי השטח בשב"כ, שהתלוו למעצרים, הובילה לנקודת מפנה בפעילות. בצה"ל נזהרים לפגוע בחפים מפשע ומזכירים כי רוב התושבים במחנה הצפוף לא תומכים בטרור

תיעוד מיוחד: לוחמי יחידת מגלן בהיתקלות מול מחבלים חמושים/דובר צה"ל

מטרות המבצע אליו יצא הלילה (שני) צה"ל בג'נין, כפי שאושרו על ידי הדרג המדיני הן פגיעה בתשתיות הטרור, שבירת הנרטיב שנוצר סביב מחנה הפליטים כ"עיר מקלט" למחבלים, והחזרת היציבות לאזור. "בזמן שבני המחנה פעלו להקמת מעבדות חבלה, ייצור אמצעי לחימה והקמת חמ"לים הם לקחו את תושבי מחנה הפליטים כבני ערובה. התעצמות צבאית על חשבון התושבים", אמר גורם צבאי.

גורמים במערכת הביטחון הסכימו כי נקודת המפנה במבצע היה השילוב בין הכוחות המיוחדים, בהם יחידות אגוז ודובדבן לרכזי השטח של שב"כ. החוקרים התלוו לשלב המעצרים, מיינו עצורים ויצרו מודיעין בשטח, כשבדסק עבדו גורמים נוספים וייצרו "גב מודיעיני".

במערכת הביטחון מדגישים כי הפעולה הרחבה לא הסתיימה, והיא תימשך לצד הימנעות ברורה מפגיעה באוכלוסייה ובתשתיות מקומיות, למעט מקרים בהם נשקפת סכנת חיים. מטרת הגישה היא לא לייצר יותר נזק מתועלת, שתפגע בישראל ולא תתמוך במעמד הרשות הפלסטינית.

לפי תמונת המצב שהוצגה לראש הממשלה, מרבית התושבים במחנה הפליטים, בו מתגוררים כי 16 אלף בני אדם בכ-850 מ"ר, מסתייגים מהטרור ולא תומכים בחמושים ובמחבלים. עוד הבהירו במערכת הביטחון לראש הממשלה נתניהו כי המלאכה לא הושלמה, וקיימות תשתיות נוספות אליהן צה"ל ושב"כ מעוניינים להגיע.

ג'נין לאחר פעילות צה"ל, 5 ביולי 2023. רויטרס
פעילות כוחות צה"ל בג'נין, היום/רויטרס

עד כה איתרו כוחות צה"ל במחנה הפליטים שלוש מעבדות נפץ בהן כ-300 מטענים, רקטה מאולתרת ופיר תת קרקעי בתוך מסגד, תיחקרו יותר ממאה חשודים ותקפו כ-20 מטרות ברחבי המחנה והעיר. בתוך כך, בשעות האחרונות הרס צה"ל כמה חדרי ניהול לחימה ברחבי מחנה הפליטים ומעבדה נוספת שהכילה מאות מטענים. מטוסי קרב המשיכו לחוג בשמי ג'נין, ומאות משפחות פלסטיניות עוזבות את בתיהן. גורם צבאי מסר כי המשפחות עוזבות מרצון.

בעקבות המבצע ו"על מנת לנקוט במשנה זהירות", פיקוד העורף הנחה לבטל הופעה של פאר טסי ואיזי בשדרות. בפיקוד העורף הבהירו: אין שינוי בהנחיות לעורף, והשגרה בעיר שדרות ובעוטף עזה נשמרת.

"לא יתכן שיקרה משהו בג'נין ופה יבטלו אירועים, כנראה שבעזה אירגוני הטרור לא כאלה מורתעים. היום היו אמורים להגיע לשדרות אלפי אנשים הערב, וכנראה לא רוצים לקחת סיכון מיותר. חבל שבכל פעם שקורה משהו בכל מקום בארץ - בשדרות מבטלים", אמר אורי, תושב העיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פעילות כוחות צה"ל, ג'נין, 3 ביולי 2023. נאסר אשתייה, פלאש 90
פעילות צה"ל בג'נין, היום/פלאש 90, נאסר אשתייה

בתום הערכת המצב הביטחונית, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "בחודשים האחרונים ג'נין הפכה לעיר מקלט לטרור - אנחנו שמים לזה סוף". ראש הממשלה הוסיף כי הפעילות מוסיפה גם ליכולת ההרתעה של ישראל, "גם להגנה מפני פיגועי טרור נוספים וגם לשינוי המשוואה במרחב".

נתניהו אמר כי הנחה את הכוחות להימנע ככל הניתן בפגיעה בחפים מפשע: "כוחותינו נכנסו לג'נין לקני המחבלים - הם מחסלים מחבלים, הם עוצרים מבוקשים, הם הורסים מפקדות ותופסים הרבה נשק, והם עושים דבר נוסף - הם הורסים מעבדות כמעט בהיקף תעשייתי. מעבדות שמהם יצרו חומרי נפץ, חומרי חבלה ומטענים שנועדו לקטל ורצח של אזרחים ישראלים. את כל זה הם עושים באחד המקומות הצפופים על גבי כדור הארץ, והם עושים זאת במינימום פגיעה באזרחים". בנאומו באירוע לציון יום העצמאות האמריקני הוסיף ראש הממשלה כי "מבצע בית וגן יימשך ככל הנדרש עד להשלמת המשימה".

שר הביטחון יואב גלנט הוסיף כי "לכל מי שמבקש לפגוע במדינת ישראל, באזרחיה ובחייליה, לא יהיה מקום בטוח - לא בעזה, לא בשכם ועכשיו כולם יודעים שגם לא בג'נין". גלנט הבטיח כי ידאגו להשיב את השקט לאזור, לאחר שהתושבים בג'נין "הפכו לבני ערובה בידי מחבלים".

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר באירוע לציון יום העצמאות האמריקני כי הוא שולח "חיזוק וכוחות לחיילי צה"ל האמיצים ולכוחות הביטחון הפועלים כעת בג'נין". הנשיא הוסיף כי הוא מתפלל "שיסיימו את משימתם ויחזרו לביתם בשלום. אנחנו גם מתפללים, שאומותינו יהיו מאוחדות, יחד, במאבק בטרור. אנחנו חולקים את התקווה למטרה הסופית: שלום ושגשוג, גם כאשר אנו נלחמים".

עשן מיתמר במהלך פעילות כוחות צה"ל, ג'נין, 3 ביולי 2023. נאסר אשתייה, פלאש 90
פעילות כוחות צה"ל בג'נין, היום/פלאש 90, נאסר אשתייה

למכת הפתיחה נבחר אחד החמ"לים הגדולים של המחנה, שנמצא באחת השכונות הצפופות ביותר. המטרה נבחרה על בסיס מודיעין אינטימי ומדויק שהביאו אנשי שב"כ. לפי הערכת גורמי הביטחון, הפגיעה המדויקת בחמ"ל בהפתעה גמורה, הרג הפעילים ופגיעה בחלק מאמצעי הפיקוד והשליטה של חמושי המחנה יצרה בלבול גדול מאוד בקרב המחבלים, שהתקשו להגיב במהירות לפשיטה של כוחות צה"ל השונים.

בפיקוד המרכז שיבחו את המודיעין המדויק שהביא שב"כ, שאפשר את הפשיטה המהירה לתוך המחנה, במהלכה לא נפגע אף חייל ממטעני חבלה כמו בפעילות בחודש שעבר. עוד הדגישו כי המודיעין של השב"כ אפשר את כניסתם של כוחות רבים מאוד ללא נפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully