וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקיפות מהאוויר בג'נין נמשכות; בעזה מאיימים: המשך המבצע יביא להסלמה

הבית הלבן הבהיר: תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה. ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל וראש שב"כ קיימו הערכת מצב. 10 פלסטינים נהרגו בג'נין, עשרות נעצרו ונפצעו. עיריית ג'נין טענה שצה"ל פוגע במכוון באספקת המים וקראה לתושבים לצמצם את צריכת המזון

בווידאו: כלי טיס תקף סמוך למסגד בג'נין, בעזה מאיימים: המשך המבצע יביא להסלמה/רויטרס

התקיפות בג'נין נמשכות, ובין היתר איתרו לוחמי צה"ל בשיתוף פעולה עם שב"כ מעבדות נפץ בהן מאות מטענים. חילופי אש התפתחו בין כוחות צה"ל לחמושים ועד כה נהרגו בפעילות עשרה מחבלים, ונפצעו עוד עשרות. ראש הממשלה והרמטכ"ל ערכו הערכות מצב, ומקור צבאי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי צה"ל דורש לפחות עוד 24 שעות נוספות על מנת להשלים את המבצע.

מוקדם יותר היום, התנהלו חילופי אש כבדים בין כוח צה"ל לחמושים פלסטינים שהתבצרו סמוך למסגד. לפי גורם ביטחוני, חלק מהחמושים נכנסו למסגד עצמו והוא לא הופצץ, בשל הרגישות הדתית. בתום חילופי האש הכוחות נכנסו לקומה התחתונה במסגדואיתרו בו שני בורות תת קרקעיים, בהם אמצעי לחימה רבים.

בין היעדים האחרונים שהותקפו, לוחמי מגלן, בפעילות משותפת עם שב"כ, איתרו מעבדת נפץ בה מאות מטענים. בנוסף אותרה מעבדה נוספת ובה עשרות מטענים מאולתרים. במהלך מעצרים בעיר, כוח של סיירת נח"ל נתקל במחבלים חמושים. במקום התפתחו חילופי אש ואחד המחבלים נוטרל.

פעילות כוחות צה"ל, ג'נין, 3 ביולי 2023. נאסר אשתייה, פלאש 90
כוחות צה"ל בג'נין, היום/פלאש 90, נאסר אשתייה

בפעילות נהרגו עד כה עשרה מחבלים, נפצעו 30 פלסטינים ו-30 נוספים נעצרו. שני פלסטינים פונו על ידי מסוק צבאי לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם שבחיפה כשהם במצב קשה.

כמו כן, עיריית ג'נין דיווחה כי צה"ל פוגע באופן מכוון באספקת המים, וקרא לתושבים לצמצם את צריכת המזון. באל ג'זירה נכתב כי הפלגים בעזה הבהירו לגורמים בינלאומיים כי המשך הפעולה בג'נין עשוי להוביל להסלמה נרחבת. גם איחוד האמירויות הערביות גינה בחריפות את ההתקפות של "כוחות הכיבוש הישראליים" בג'נין, וכתבה בהודעה כי היא קוראת לישראל שלא לנקוט בצעדים שיובילו להחרפת המצב בשטחים.

בעקבות המבצע ו"על מנת לנקוט במשנה זהירות", פיקוד העורף הנחה לבטל הופעה של פאר טסי ואיזי בשדרות. בפיקוד העורף הבהירו: אין שינוי בהנחיות לעורף, והשגרה בעיר שדרות ובעוטף עזה נשמרת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מעבדת נפץ עם מאות מטענים נמצאה מחנה הפליטים ג'נין. 3 ביולי 2023. דובר צה"ל
מעבדת נפץ שאותרה בג'נין, היום/דובר צה"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיים לפני זמן קצר הערכת מצב ביטחונית, טלפונית, מלשכתו בירושלים. נתניהו קיבל דיווח על התקדמות המבצע ועל פעילות הכוחות בשטח. כמו כן, ניתנה סקירה מודיעינית ודנו בתכניות המבצעיות להמשך. גם הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים הערכת מצב בעוצבת הקומנדו בהשתתפות מפקד פיקוד המרכז ומפקד אוגדת יהודה ושומרון, התעדכן בעיקרי הפעילות והנחה על צעדים להמשך.

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט נפגש הבוקר עם שגריר ארה"ב טום ניידס ועידכן אותו על פעילות צה"ל בג'נין - כך נודע לוואלה!. הפגישה נקבעה מראש ללא קשר למבצע, אך עסקה גם בהתפתחויות האחרונות בגדה המערבית. לפי בכירים ישראליים, ארה"ב עודכנה מראש על הכוונה לצאת למבצע בג'נין, וישראל הבהירה כי היא מקפידה שלא לפגוע בחפים מפשע. ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון דרור שלום ביקר בימים האחרונים בוושינגטון ודן עם בכירים בפנטגון במצב בגדה המערבית.

בהמשל מסר דובר הבית הלבן כי הממשל האמריקני עוקב מקרוב אחר המצב בגדה המערבית וכי ארצות הברית תומכת "בזכותה של ישראל להגן על אנשיה מהחמאס, הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני וקבוצות טרור אחרות".

פעילות כוחות צה"ל, ג'נין, 3 ביולי 2023. דובר צה"ל
חיילי צה"ל נלחמים מתוך בית פלסטיני/דובר צה"ל

מוקדם יותר קיים גלנט הערכת מצב עם הרמטכ"ל הרצי הלוי. "המאמץ הממוקד של מערכת הביטחון נגד מוקדי הטרור בג'נין מתקדם כמתוכנן", עדכן שר הביטחון. "לכוחות בשטח יש חופש פעולה מלא לפעול. בשעות האחרונות הנחתנו מכה קשה על ארגוני הטרור בג'נין והצלחנו לרשום הישגים מבצעיים מרשימים".

הוא הוסיף כי המפקדים "יקבלו את הגיבוי המלא לעשות ככל הנדרש ולפעול על הקרקע ומהאוויר, על מנת להגן על אזרחי ישראל ולשמר את חופש הפעולה המלא בכל רחבי יו"ש. הפעולה שלנו ממוקדת נגד המחבלים ושולחיהם. אנו שומרים על דריכות ועירנות גבוהה בכל הגזרות וערוכים לכל תרחיש".

פעילות כוחות צה"ל, ג'נין, 3 ביולי 2023. דובר צה"ל
צה"ל בג'נין, היום/דובר צה"ל
שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, סגן ראש השב״כ ובכירי מערכת הביטחון נוכח פעילות צה"ל בג'נין, 3 ביולי 2023. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
גלנט בהערכת מצב עם הרמטכ"ל הלוי, היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

המבצע בג'נין החל הלילה כשכוחות צה"ל תקפו תשתיות טרור באזור. בין היתר, תקף צה"ל מהאוויר חמ"ל של גורמי טרור, וכוחות קרקעיים רבים נמצאים בעיר. במקביל, צה"ל העלה את הדריכות מול האפשרות לשיגורי רקטות מרצועת עזה בתגובה לפעילות.

גורם צבאי אמר כי הפעולה היא פעילות משולבת של כוחות מהאוויר ומהקרקע ומשתתפים בה יותר מאלף חיילים. בין היתר לוקחים חלק בפעילות מסתערבים, כוחות מיוחדים מחטיבת הקומנדו, כוחות הנדסה, יחידת עוקץ, לוחמי יחידת יהל"ם, לוחמי איסוף קרבי, אנשי המנהל האזרחי ואנשי שב"כ. בנוסף פועלים במרחב אנשי חיל האוויר וחיל התותחנים, שמפעילים כלי טיס בשמי המחנה. יחידת 669, המתמחה בחילוץ ופינוי, הועמדה בכוננות גבוהה.

תומאס ריצ'רד ניידס, שגריר ארצות הברית בישראל. מלון ענבל, ירושלים. 19 בפברואר 2023. פלאש 90 נועם רבקין, עיבוד תמונה
השגריר ניידס/עיבוד תמונה, פלאש 90 נועם רבקין

לפני כשבועיים, לאחר הפיגוע בעלי, עורר ניידס סערה בישראל כשהביע דאגה ממות חפים מפשע משני הצדדים, לאחר שיום קודם לכן נהרגו פלסטינים בפעילות צה"ל בג'נין. ניידס כתב בטוויטר כי הוא משתתף בצער המשפחות שאיבדו את יקיריהן ומתפלל עבור הפצועים. בכירים ישראלים אמרו כי הציוץ של ניידס, בו לא גינה ספציפית את הפיגוע, עורר כעס רב במשרד החוץ, במשרד הביטחון ובמשרד ראש הממשלה. בהמשך פרסם ניידס גינוי נוסף לפיגוע עצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully