וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למה נתניהו ממשיך בחקיקה בזמן מבצע?": מאות מפגינים חסמו את הכניסה לנמל חיפה

על רקע המשך קידום המהפכה המשפטית והחוק לצמצום עילת הסבירות, מאות מפגינים התכנסו הבוקר בחיפה ובעוד עשרות מוקדים ברחבי העולם נגד מה שכינו העברת "עילת השחיתות". מחאת המילואימניקים: "יריב לוין, ראש הממשלה בפועל מייבא את ההפיכה המשטרית בפרוסות של סלמי פולני"

בווידאו: מאות מפגינים חסמו את הכניסה לנמל חיפה:"נעצור את הסלמי הפולני"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

על רקע המשך קידום המהפכה המשפטית, ובצל מאמצי הקואליציה להעביר את החוק לצמצום עילת הסבירות עוד במושב הכנסת הנוכחי, ארגוני המחאה פתחו ב"יום שיבוש" נוסף.

בתוך כך, מאות מפגינים התכנסו הבוקר (שני) להפגין בנמל חיפה ובעוד עשרות מוקדים ברחבי העולם נגד מה שכינו העברת "עילת השחיתות". במשך יותר משעתיים, כמה מהכניסות לנמל חיפה נחסמו על ידי המפגינים במקום. בהמשך היום, צפויים הפגנות ומחאות נוספות ברחבי הארץ.

אירוע "השיא" של היום יחל בשעה 17:30, בהפגנה הצפויה בנמל התעופה בן גוריון. למרות דרישת המשטרה מהמפגינים לקיים את ההפגנה בטרמינל 1, ארגוני המחאה דחו את הקביעה והודיעו שיגיעו למחות בטרמינל 3. במקביל, רשות שדות התעופה תגברה את כוח האדם בטרמינל בתקווה להתגבר על השיבושים האפשריים בלוח הטיסות.

הצעדה מחיפה הגיעה לנמל המטענים בחיפה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

10:13 | מובילי "כוח קפלן": כל זמן שהממשלה ממשיכה עם החקיקה - המחאה הערב תתקיים"

מובילי כוח קפלן" התייחסו הבוקר (שני) למבצע הצבאי בג'נין ולאפשרות שתבוטל ההפגנה הצפויה הערב בנתב"ג. "ליבנו עם לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון הפועלים כעת מול ארגוני הטרור. אנו סומכים את ידנו על הרמטכ"ל וראש השב"כ העושים את מלאכתם כדי להשיב את השקט והביטחון לאזרחי ישראל", מסרו תחילה.

"מלאכתנו כאזרחים היא שמירה על הדמוקרטיה והגנה על ערכי מגילת העצמאות. מול ממשלה קיצונית ומסוכנת, שדוהרת לעבר חוקי הדיקטטורה, אין לנו ברירה אלא להשמיע קול ולהמשיך למחות, גם ביום מתוח זה. כל זמן שהממשלה ממשיכה עם החקיקה הדיקטטורית, המחאה הערב בטרמינל 3 תתקיים כמתוכנן", הוסי

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מפגינים נגד המהפכה המשפטית, לקראת המראתו של רה"מ לברלין, נתב"ג 15 במרץ 2023. ראובן קסטרו
מפגינים נגד המהפכה המשפטית בנתב"ג, לקראת המראתו של רה"מ לברלין. מרץ 2023/ראובן קסטרו

08:48 | הסתיימה ההפגנה בנמל המפרץ

הסתיימה ההפגנה בנמל המפרץ. עשרות משאיות החלו להיכנס ולצאת אל הנמל וממנו.

הסתיימה ההפגנה בנמל המפרץ. עשרות משאיות מתחילות להיכנס ולצאת אל הנמל וממנו. אלי אשכנזי
הסתיימה ההפגנה בנמל המפרץ/אלי אשכנזי

08:43 | נדב גלאון, ממובילי המחאה על ההפגנה הצפויה בנתב"ג: "אין לנו ברירה אחרת"

לקראת ההפגנה שצפויה היום בנתב"ג, נדב גלאון, ממובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית הכריז כי "המחאה תצא לפועל כמתוכנן". גלאון הוסיף: "אנחנו כמובן מחזקים את כוחות הביטחון שיצאו לפעולה שהמטרה שלה להשיב את השקט והביטחון, אנחנו יוצאים לפעולה שהמטרה שלה לשמור על הדמוקרטיה ולהציל את המדינה מפני הממשלה הקיצונית הזאת". עוד ציין כי "כל עוד הממשלה מתקדמת בדיקטטורה ומקדמת צעדים קיצוניים, גם אנחנו".

כשנשאל האם הייתה התלבטות לקיים את המחאה נוכח המבצע שהחל בג'נין, הבהיר: "אנחנו עוקבים אחר ההתפתחות. נכון לעכשיו אנחנו מקיימים את הפעולה כרגיל. כולנו חיים במדינה ורואים מה קורה, אבל היות והממשלה דוהרת לעבר הדיקטטורה ולא משאירה לנו ברירות אלא למחות, אז אנחנו נקיים את הפעולה כרגיל".

08:31 | אמיר חניפס, ממובילי המחאה בחברה הדרוזית: "לא נעמוד מהצד, זו המדינה של כולנו"

אמיר חניפס, ראש המרכז הישראלי-דרוזי וממובילי המחאה בחברה הדרוזית הגיע גם הוא הבוקר להפגנה בחיפה. "בשם אלפי בני העדה הדרוזית, אני כאן לומר לכם שאנחנו שותפים למאבק על דמותה הדמוקרטית של מדינת ישראל נגד המיליציות הגזעניות", אמר חניפס. "לא נעמוד מהצד, לא נעמוד על הגדר", הבהיר. "זו המדינה של כולנו, ניאבק למען מדינה דמוקרטיות בה כל הקבוצות חיות יחד".

מאות מפגינים נגד המהפכה המשפטית מתכנסים בשעה זו מחוץ לנמל חיפה. ללא קרדיט, באדיבות המצולמים
מאות מפגינים נגד המהפכה המשפטית מתכנסים בשעה זו מחוץ לנמל חיפה/באדיבות המצולמים, ללא קרדיט

07:54 | מפקד המרחב ביקש מהמפגינים להתפנות, המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים

מפקד מרחב כרמל, אלי מגן, ביקש מהמפגינים בנמל חיפה להתפנות מהמקום ולפנות את ציר הכניסה לנמל. המפגינים לא שמעו בקולו ונשארו במקומם. במקביל, מפגינים נוספים עושים את דרכם לנמל. המשטרה במקום נערכת בכוחות מתוגברים.

מפקד מרחב כרמל, אלי מגן, מדבר עם אלוף במיל' עמירם לוין. אלי אשכנזי
מפקד מרחב כרמל, אלי מגן, מדבר עם אלוף במיל' עמירם לוין/אלי אשכנזי

07:27 | בעשרות ערים בעולם הפגינו נגד "עילת השחיתות": "קפלן זה כאן"

במקביל למחאות בארץ, בעשרות ערים בעולם הפגינו נגד המשך חקיקת המהפכה המשפטית, בין היתר בוושינגטון די.סי, ניו יורק, פריז, מדריד, סידני, מלבורן, סיאטל, סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, פילדלפיה, מיאמי, לונדון, אוסלו, קיימברידג', יוסטון, בוסטון, פרנקפורט, אמסטרדם, מינכן, קופנהגן, רוצ'סטר, וונקובר, צ'אפל היל, סאן דייגו ועוד.

"קפלן זה כאן: בוושינגטון, בניו יורק, בפריז ובכל מקום בעולם שיש בו קהילה ישראלית ויהודית שלא מוכנה לוותר על החלום הציוני, על מדינה יהודית ודמוקרטית, שוויונית ובטוחה. ישראל לא תהיה פולין או הונגריה, שיטת הסלמי לא תעבוד עלינו - אנחנו לא ניתן לעילת השחיתות לעבור", נמסר.

מפגינים נגד המהפכה המשפטית בסידני, אוסטרליה. unXeptable, Defend Israeli Democracy, באדיבות המצולמים
סידני, אוסטרליה/באדיבות המצולמים, unXeptable, Defend Israeli Democracy
מפגינים נגד המהפכה המשפטית בעשרות ערים ברחבי העולם. unXeptable, Defend Israeli Democracy, באדיבות המצולמים
"קפלן זה כאן"/באדיבות המצולמים, unXeptable, Defend Israeli Democracy

07:21 | "למה נתניהו ממשיך בחקיקה בזמן מבצע?"

אחד מהמפגינים בנמל חיפה התראיין לוואלה! וסיפר על התהייה אם להגיע למחאה בגלל המבצע בג'נין, "אח שלי וחברים שלי נקראים עכשיו למילואים" סיפר והוסיף. "גם אני הייתי במקומות האלה עד לא מזמן".

בסופו של דבר, הוא החליט להגיע למפגן המחאה: "חייבים להמשיך במחאה, צריך לשאול את נתניהו למה הוא ממשיך בחקיקה בזמן שיש מבצע".

מאות מפגינים התכנסו בנמל חיפה במחאה נגד המשך חקיקת המהפכה המשפטית. שלומי גבאי
"למה נתניהו ממשיך בחקיקה בזמן מבצע?". מאות מפגינים חסמו את נמל חיפה/שלומי גבאי

07:08 | "חסימת נמל חיפה היא צעד אחד מתוך עשרות פעולות התנגדות"

מטה המאבק נגד המשך חקיקת המהפכה המשפטית פרסם הבוקר (שני) הודעה בה התייחס לחסימות בנמל חיפה, והבהיר כי מדובר ב"צעד אחד מתוך עשרות רבות של פעולות התנגדות", שמטרתם לבלום את "ממשלת החורבן" ואת החוקים הדיקטטוריים. "נתניהו, לוין וחבורת הקיצונים שהשתלטה על ישראל תבין גם הפעם בדרך הקשה - הרוב הדמוקרטי לא יוותר על מדינתו לעולם", הוסיפו.

פרשים וכוחות גדולים של משטרה נערכים בנמל חיפה. אלי אשכנזי
פרשים וכוחות גדולים של משטרה נערכים בנמל חיפה/אלי אשכנזי

06:56 | עמירם לוין: "לא יזרקו אותנו לעזאזל. אנחנו זוכרים איך להילחם"

מפקד פיקוד צפון לשעבר, האלוף במיל' עמירם לוין, נשא הבוקר (שני) נאום בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בחיפה. "שולח ברכת הצלחה ללוחמים בג'נין. זה צה"ל של כולנו, אליו התנדבנו ובו לחמנו", אמר תחילה לוין בהתייחסו למבצע הצבאי בג'נין שהחל הבוקר. "אף אחד לא יזרוק אותנו לעזאזל. אנחנו עוד זוכרים להילחם", הוסיף. בהמשך, פנה לשוטרים שנמצאים במקום ואמר להם: "אנחנו אתכם. המשיכו לעשות את תפקידכם".

אלוף במיל' עמירם לוין. שלומי גבאי
"לא יזרקו אותנו לעזאזל. אנחנו עוד זוכרים איך להילחם"/שלומי גבאי

06:48 | אחים לנשק: "לא נקבל את ביטול עילת הסבירות"

מאות אנשי מחאת המילואימניקים "אחים לנשק" חוסמים בשעה זו את הכניסה לנמל חיפה (שער המטענים). "נתניהו לא באירוע, ויריב לוין שמתפקד כראש הממשלה בפועל מייבא את ההפיכה המשטרית בפרוסות של סלמי פולני", נמסר מהמחאה.

"לא נקבל את ביטול עילת הסבירות שיאפשר מינויים מושחתים ואת פיטורי היועמ"שית. המחאה הזו לא תעצור עד גניזת החקיקה הדיקטטורית וביצור מעמדה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית לדורי דורות", הוסיפו. גם אלוף במיל' עמירם לוין, לשעבר מפקד פיקוד הצפון והמשנה לראש המוסד, הגיע למקום ונשא דברים.

מחאת המילואימניקים "אחים לנשק" מפגינים כנגד המהפכה המשפטית בנמל חיפה. שלומי גבאי
המפגינים חסמו את הכניסה לנמל הסיני (נמל המפרץ)/שלומי גבאי

06:39 | המפגינים חוסמים את הכניסה לנמל הסיני

מאות מפגינים חוסמים בשעה זו את הכניסה לנמל הסיני, נמל המפרץ בחיפה. "נעצור את הסלמי הפולני", נכתב על אחד מהשלטים שהמפגינים אוחזים. בכניסה לנמל הונח מעין "מיצג" מחאה עם מצופים הדמויים לסלמי שעליהם הכיתוב "קארין BB" - רפרנס לאניית הנשק הפלסטינית "קארין איי", עליה השתלט חיל הים בינואר 2002.

מיצג המחאה "קארין BB" הונח בכניסה לנמל חיפה. שלומי גבאי
מיצג המחאה "קארין BB" הונח בכניסה לנמל חיפה/שלומי גבאי

06:21 | עשרות פעילי "אחים לנשק" מתארגנים בחיפה לקראת יום המחאה

עשרות פעילי מחאת המילואימניקים "אחים לנשק" התאספו הבוקר (שני) באזור תחנת רכבת השמונה שבחיפה, לקראת יום המחאות הצפוי נגד המשך חקיקת המהפכה המשפטית, ובפרט כנגד החוק לצמצום עילת הסבירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully