וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לפעילות בג'נין: היערכות לירי רקטות מרצועת עזה

ברקע התקיפות האוויריות ומותם של לפחות ארבעה מחבלים, בצה"ל חוששים כי הפעילות בג'נין תגרום לתגובה גם מרצועת עזה. ברשות הפלסטינית גינו את הפעולה וטענו שמדובר ב"פשע מלחמה". בחמאס מאיימים: "הדם שנשפך על אדמת ג'נין יקבע את אופי השלב הבא"

צה"ל תקף מטרות בג'נין מהאוויר, כוחות גדולים בכניסה לעיר, 3 ביולי 2023/רויטרס

צה"ל העלה הלילה (שני) את רמת הדריכות לשיגורי רקטות מרצועת עזה בתגובה לפעילות כוחות הביטחון בג'נין. במקביל, ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה איים כי "הדם שנשפך על אדמת ג'נין יקבע את אופי השלב הבא". הנייה הוסיף כי הוא קורא "לעמנו ברחבי הגדה המערבית לעמוד לצד ג'נין ולהגן על אנשיה".

מאוחר יותר, חמ"ל הפלגים המשותף של ארגוני הטרור בעזה פרסם הודעה בה נמסר כי "המשך התוקפנות הישראלית בג'נין והתנהגות הכיבוש יקבעו את אופי התגובה שלנו".

גם ברשות הפלסטינית גינו את הפעולה וטענו כי מדובר ב"פשע מלחמה נגד עמנו חסר הישע". עוד נמסר מטעמם: "התוקפנות של הכיבוש הישראלי הברברי נגד מחנה ג'נין לא תרתיע אותנו מלהמשיך להגן על זכויותיו של העם הפלסטיני. התוקפנות הזו של הכיבוש מוכיחה כי היא מערכת טרוריסטית שלא יודעת דבר מלבד שימוש בכוח בלתי פרופורציונלי - מה שמעיד על כך שממשלת הכיבוש מנסה באמצעות שפיכות דמים לחפש נתיבי הסלמה כדי למנוע את החרפת המשברים הפנימיים שלה".

צמיגים בוערים בג'נין בזמן פעילות צה"ל, 3 ביולי 2023. רויטרס
ג'נין הלילה/רויטרס

נביל אבו רדינה, דוברו של יו"ר הרשות אבו מאזן, הוסיף: "הממשלה הישראלית מבצעת פשע מלחמה חדש בג'נין ובמחנה הפליטים בעיר. קוראים לקהילה הבינלאומית לנקוט בצעדי רציניים שיאלצו את ישראל להפסיק את התוקפנות נגד העם הפלסטיני".

מצידה, ירדן קראה לקהילה הבינלאומית לפעול באופן מידי כדי לעצור את הפעולה של כוחות הביטחון בג'נין. בהודעת משרד החוץ שלה נמסר כי המבצע עלול להוביל ל"מעגל דמים" בגדה.

מאוחר יותר, גם משרד החוץ המצרי גינה את "המתקפה הישראלית בג'נין". בהודעה הרשמית נמסר כי מצרים "מגנה בחריפות את המתקפה של הכוחות הישראליים בגדה המערבית הכבושה". עוד נכתב בהודעה כי מצרים דוחה את השימוש בכוח מופרז וחסר הבחנה, ודוחה את ההפרה של החוק והמשפט הבינלאומי"

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הריסות כתוצאה פעילות כוחות צה"ל, ג'נין, 3 ביולי 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הריסות כתוצאה פעילות כוחות צה"ל, ג'נין, 3 ביולי 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

במהלך תקיפות צה"ל בג'נין נהרגו במהלך הלילה לפחות חמישה מחבלים, כך לפי גורמים בחטיבת מנשה. עם זאת, משרד הבריאות הפלסטיני דיווח עד כה על הרוג אחד ופצוע אחד בלבד. כמה מבוקשים נעצרו ויובאו לחקירת שב"כ. במהלך הלילה הופצצו מטרות מהאוויר, בהן מפקדה וחמ"ל תצפיות של פלגי הטרור בג'נין, וכן כוח קרקעי גדול התמקם בכניסות לעיר.

בתגובה, ועל מנת להקשות על איסוף המודיעין של צה"ל מהאוויר, הפלסטינים מבעירים צמיגים בלב מחנה הפליטים. בנוסף, המחבלים מנצלים את מערכות הכריזה במסגדים באזור על מנת לקרוא לחמושים להתנגד באש לפעילות החיילים.

עשן בשמי ג'נין לאחר תקיפת צהל, 3 ביולי 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ג'נין, הלילה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בחודש אפריל האחרון, נורו עשר רקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, ברקע מהומות קשות שפרצו בהר הבית בין מתפללים לשוטרים. איש לא נפגע מהרקטות, אך נגרם נזק למפעל בשדרות. על פי הערכת גורמי ביטחון, תיעוד המהומות בהר הבית הגביר את ההסתה הקיימת והיה אחד הגורמים למטחי הרקטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully