וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורית סטרוק נגד הרמטכ"ל: "מי שלא אוהב התנצלויות - בעיה שלו"

2.7.2023 / 11:08

לאחר שהלוי מתח עליה ביקורת משום שהשוותה את ראשי מערכת הביטחון לכוח ואגנר והתנצלה, השרה הבהירה שוב כי השתמשה בביטוי שגוי. "התנצלתי עליו כמה וכמה פעמים, מן הראוי לקבל התנצלות בטח מהסוג שפרסמתי"

בוידאו: מתנחלים הציתו רכוש פלסטיני בכפר אום צפא הסמוך לרמאללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שרת ההתיישבות אורית סטרוק התייחסה היום (ראשון) לביקורת שמתח עליה הרמטכ"ל הרצי הלוי. "מן הראוי לקבל התנצלות בטח מהסוג שפרסמתי", אמרה בכניסה לישיבת הממשלה. "הביטוי היה שגוי, התנצלתי עליו כמה וכמה פעמים, מי שלא אוהב לקבל התנצלויות - בעיה שלו".

בשבוע שעבר סטרוק תקפה את ראשי מערכת הביטחון בעקבות ההודעה שהוציאו שבה כינו את פרעות המתנחלים "טרור לאומני". "מי אתם, כוח ואגנר?", אמרה השרה בריאיון ברדיו "קול ברמה". "מי אתם שתוציאו הודעה כזאת תחת האף של הממשלה? הם יטיפו לנו מוסר? אני נגד האירועים האלה, אבל זאת בושה וחרפה לקרוא לזה טרור לאומני". בסיום הריאיון, הדגישה השרה סטרוק כי היא מעריכה את ראשי מערכת הביטחון על פעילותם, אך חזרה שוב על כך שעשו טעות בהתנהלותם בימים האחרונים מול המתנחלים.

אורית סטרוק בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
אורית סטרוק/ראובן קסטרו

בעקבות התבטאויותיה של סטרוק ושל בכירים נוספים, אמר הרמטכ"ל כי "כל מי שמשתלח בצה"ל נכון שיזכור: גם התנצלות עוקבת אינה מבטלת את הנזק הרב שנגרם". לדבריו של הלוי, "צה"ל פועל אך ורק לצורך ביטחון האזרחים, מכאן סמכותו. ההשתלחות במי שמקדישים את חייהם להגן, פוגעת בביטחון האזרחים".

"הטרור ותוצאותיו הקשות מביאים חלק מהאנשים לעשות מעשים אסורים מוסרית וחוקית", הוסיף הלוי. "קצין הרואה אזרח ישראלי, המתכוון לזרוק בקבוק תבערה לבית פלסטיני ועומד מנגד, אינו יכול להיות קצין. זו דרכנו, זה כוחנו כאן בהשוואה לאזור המורכב בו אנו חיים ואסור לנו לשחוק זאת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הרמטכ"ל הרצי הלוי. ראובן קסטרו
הרמטכ"ל הרצי הלוי/ראובן קסטרו

בפתח ישיבת הממשלה סיפר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "אנחנו רוצים להשתמש בטכנולוגיה אינטרנטית להעניק חינוך מותאם לכל ילד וילדה, יהודים וערבים, חרדים וחילונים, שיהיה להם את האופציה להעשיר את החינוך שלהם באמצעות תוכניות לימוד ולהעמיד את זה לרשות ילדי והורי ישראל". לדבריו, התוכנית תיושם גם באמצעות כלים של בינה מלאכותית.

בנוסף, ראש הממשלה אמר: "בשורה נוספת שאנחנו מביאים - תוכנית לקידום והעצמת יישובים דרוזים וצ'רקסים. נשקיע משאבים חסרי תקדים כדי לצמצם פערים בדיור ובפיתוח. רוצים לעשות את זה בצורה שתסיר חסמים כולל קידום שכונות חדשות לחיילים משוחררים וזוגות צעירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully