וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה נגד המהפכה המשפטית: אבוקות בתל אביב, מפגינים חסמו את איילון

ההפגנות התקיימו בכ-150 מוקדים ברחבי הארץ. המוחים הציתו אבוקות במהלך צעדה ברחובות תל אביב, וחסמו את איילון שנפתח לתנועה לאחר כחצי שעה. בתום ההפגנה חסמו המפגינים שוב את איילון באזור צומת ההלכה

בוידאו: הפגנות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ/שב״פ, גלעד פירסט, לל"ק, מחאת העם חיפה

לאחר שבשבוע שעבר הכריזו מארגני המחאה על הקמת "כוח קפלן", ובתום שבוע של עצומות והתנגשויות התקיימו הערב (שבת) ההפגנות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ בפעם ה-26, כמעט חצי שנה אחרי ההפגנה הראשונה בקפלן.

לפני תחילת ההפגנה ירדו חלק מהמוחים לנתיבי איילון וחסמו את הכביש. המשטרה נערכה בכוחות גדולים כדי למנוע את החסימה. מפגין אחד נעצר. מחאת הסטודנטים, החזית הוורודה, וארגוני צעירים נוספים אמרו כי הם אחראים לחסימה. ממחאת הסטודנטים והסטודנטיות נמסר: "בלי עילת סבירות ישראל היא מדינה של מינויים מושחתים, בה כל שר הוא קיסר, בה אי הסבירות חוגגת. הממשלה חשפה את הפנים האמיתיות שלה- ויש לנו ארבעה שבועות לעצור אותה. לא נגדל בדיקטטורה".

במהלך ההפגנה התפתחו עימותים בין המפגינים עצמם, כאשר מפגיני "אחים לנשק" תקפו מפגינים מהגוש נגד הכיבוש שפרסו דגל שעליו נכתב "חובה להתנגד לטרור המתנחלים". מפגין אחד נעצר לאחר שריסס על מפגינים נוספים גז פלפל. קבוצת אחים לנשק טענה כי התוקף הניף דגל פלסטין.

בתום ההפגנה ירדו שוב המפגינים לאיילון וחסמו את הכביש, הפעם לכיוון צפון, באזור צומת ההלכה.

מפגינים חוסמים את איילון צפון בתום ההפגנה בקפלן, 1 ביולי 2023. גיל לוין, אתר רשמי
מפגינים חוסמים את איילון צפון בתום ההפגנה בתל אביב, 1 ביולי 2023/אתר רשמי, גיל לוין
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן ת"א, 1 ביולי 2023. ראובן קסטרו
שבוע 26 ברציפות. מפגינים נגד המהפכה המשפטית/ראובן קסטרו
רון חולדאי, הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן ת"א, 1 ביולי 2023. ראובן קסטרו
"שכחתם מה זה להיות יהודים". רון חולדאי בקפלן, 1 ביולי 2023/ראובן קסטרו

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי אמר הערב במהלך הפגנה נגד המהפכה המשפטית כי נתניהו וממשלתו "לא תכתיבו לנו מהי היהדות, וכיצד עלינו לחיות אותה. היהדות שלהם איננה היהדות שלנו. שכחתם מה זה להיות יהודים בחווארה ובאום צאפה. שכחתם מה זה להיות יהודים בהשתמטות מנשיאה בנטל. שכחתם מה זה להיות יהודים ברדיפה אחר קהילת הלהט"ב".

ארגוני המחאה בירושלים פרסמו מסר שבו נאמר: "קו ישר עובר בין גיבוי הממשלה לטרור היהודי ובין המתקפה על יסודות הדמוקרטיה בישראל. בכדי להתנגד לדיקטטורה - חייבים להתנגד לפוגרומים. הגיבוי שמעניקים שרי הממשלה לטרור המתנחלים ולשריפת הכפרים הפלסטינים מבהירה לנו - כאשר ממשלת ישראל פועלת לבטל את עילת הסבירות, לאשר מעצרים מנהליים כנגד אזרחי ישראל, ולהשליט את רצונה על בית המשפט, היא פועלת להרחיב את השלטון חסר המעצורים על הפלסטינים בגדה וגם על כל מי שמתנגד לה בתוך ישראל".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן ת"א, 1 ביולי 2023. ראובן קסטרו
ההפגנה בתל אביב/ראובן קסטרו
חסימת נתיבי איילון במסגרת הפגנה נגד המהפכה המשפטית, 1 ביולי 2023. ראובן קסטרו
"לא נגדל בדיקטטורה". חסימת איילון, 1 ביולי 2023/ראובן קסטרו

מובילי המחאה אמרו בסוף השבוע כי "החקיקה לא נגנזת ובכירי הקואליציה ממשיכים לקדם אותה והשר זוהר אף הצהיר שפסקת ההתגברות על הפרק. הסלאמי הופך לבליץ ואנחנו נחושים לעצור את ניסיון הסיכול הממוקד לדמוקרטיה. המחאה תתגבר ותתעצם והיא זו שתעצור את הדיקטטורה בשנית". בנוסף עדכנו בהודעתם: "במוצ"ש הקרוב כולנו בקפלן וברחבי הארץ ובשני המחאה עולה לנתב"ג".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בהפגנה ברעננה: "זו לא עילת הסבירות, זו עילת השבירות. לא היו שום הסכמות בבית הנשיא לגבי כל מה שהקואליציה אומרת. זהו שקר מוחלט. זהו שקר גמור".

חסימת נתיבי איילון במסגרת הפגנה נגד המהפכה המשפטית, 1 ביולי 2023. ראובן קסטרו
מפגינים נגד המחאה חוסמים את איילון/ראובן קסטרו
צעדה במסגרת הפגנה נגד המהפכה המשפטית, ת"א, 1 ביולי 2023. ראובן קסטרו
מדליקים אבוקות בדרך לקפלן, 1 ביולי 2023/ראובן קסטרו
צעדה במסגרת הפגנה נגד המהפכה המשפטית, הבימה, 1 ביולי 2023. ראובן קסטרו
הצעדה לפני תחילת ההפגנה בתל אביב, 1 ביולי 2023/ראובן קסטרו

שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון אמר הערב בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בחיפה כי "ההתגייסות שלנו למחאה היום מזכירה לי את ההתגייסות שלנו במלחמת יום הכיפורים, אלא שאז ההתגייסות היתה מול איום חיצוני, וממשלה שטעתה. היום זו התגייסות לנוכח איום פנימי של ממשלה שפועלת בזדון, והורסת את מה שנבנה משחר הציונות בדם".

הגוף שעליו הוכרז בשבוע שעבר, "כוח קפלן", מסר לפני תחילת ההפגנה: "הבליץ המחודש של החקיקה יפגוש את כוח קפלן ועם ישראל כולו נחוש מתמיד לעצור את החקיקה הדיקטטורית. אנו נכנסים ליולי של התנגדות נחושה עוצמתית שבסופה ישראל תישאר דמוקרטיה. האיומים על מערכת המשפט הם איום על ערכי השוויון והחופש של מגילת העצמאות, על הבסיס שמחבר את מדינת ישראל".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית בחיפה, 1 ביולי 2023. מחאת העם בחיפה, אתר רשמי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בחיפה, 1 ביולי 2023/אתר רשמי, מחאת העם בחיפה
צעדה במסגרת הפגנה נגד המהפכה המשפטית, הבימה, 1 ביולי 2023. ראובן קסטרו
מפגינים צועדים על שדרות רוטשילד בתל אביב/ראובן קסטרו

מארגני המחאה ציינו, בין השאר, את "פעילות המשטרה נגד מפגינים ובכירים המתנגדים לממשלה" וכינו זאת "אירועים המרחשים רק במשטר דיקטטורי". לדבריהם, פעולות אלה מבהירות כי "ישראל נמצאת בעיצומו של ניסיון הפיכה משטרית מהסוג הקשה ביותר".

הפגנות גדולות התקיימו בגדרה, ברחובות, בקרית טבעון, בצומת כרכור ובצמתים רבים נוספים ברחבי הארץ. בחיפה יצאה לדרך התהלוכה מהאודיטוריום במרכז הכרמל לעבר מרכז חורב. בתל אביב יוצאת התהלוכה מאזור הבימה לכיוון קפלן. ברחובות נחסם צומת פארק המדע כתוצאה ממהפגנה, שבה משתתפים עו"ד טליה ששון ועו"ד גונן בן יצחק.

ששון אמרה: "אנחנו נגן על חזון ישראל שנחקק בדם במגילת העצמאות. נזכיר לשלטון שאיבד את דרכו את ערכי המגילה. אנחנו נילחם על הדמוקרטיה בגופינו. לא ניתן לשנות את אופייה של ישראל. ההפגנות הן הערובה לעתידנו. זוהי אמירה חדה שתרשמו לכם אותה- המדינה היא שלנו. אנחנו העם. אנחנו בנינו אותה. אנחנו לא ניתן לכם להרוס אותה".

צעדה במסגרת הפגנה נגד המהפכה המשפטית, הבימה, 1 ביולי 2023. ראובן קסטרו
צעדה במסגרת ההפגנה נגד המהפכה המשפטית/ראובן קסטרו
מחאת עובדי בריאות הנפש במסגרת הפגנה נגד המהפכה המשפטית, חיפה, 1 ביולי 2023. דפנה מילר וסרמן, אתר רשמי
מחאת עובדי בריאות הנפש בחיפה 1 ביולי 2023/אתר רשמי, דפנה מילר וסרמן

לצומת נהלל הגיעו היום כ-1,200 איש. בין הדוברים היו ח"כ לשעבר אמילי מואטי והפעילה החברתית האני גדיר.

לימור רגב הפעילה במחאה בעמק אמרה: "למעלה מ-1,000 איש שהגיעו לכאן הערב ומגיעים לכאן כבר יותר מחצי שנה הם ההוכחה לעוצמתה של המחאה, עוצמתו של העם הנפלא הזה, עוצמתו של העמק הנפלא ואנשיו הנהדרים שידעו תמיד לעמוד בחזית ולהגן על המדינה, והיום עומד בחזית להגנת הדמוקרטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully