וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מתייחס לראשונה להתפתחות בתיק 4000: "בשורה ענקית"

28.6.2023 / 13:26

אחרי שהשופטים במשפטו אמרו לפרקליטות כי יהיה לה קשה להוכיח את סעיף השוחד, ראש הממשלה שוחח בסוף השבוע עם מקורביו והתייחס לראשונה: "כשהשופטים לא מאמינים בתיק, זו בשורה ענקית"

בווידאו:הגעת שרה נתניהו וליאת בן ארי, היום השני לעדות ארנון מילצ'ן במשפט תיק 1000, בימ"ש מחוזי ירושלים, 26 ביוני 2023/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בסוף השבוע בשיחות עם מקורביו להתפתחות בתיק 4000 שבמסגרתה השופטים אמרו לפרקליטות שתתקשה להוכיח את סעיף השוחד. נתניהו אמר בין היתר באותן שיחות: "כשהשופטים לא מאמינים בתיק, זאת בשורה ענקית". מדובר בהתייחסות ראשונה של ראש הממשלה להתפתחות ועד כה הוא נמנע מלומר דברים בפומבי.

שופטי הרכב משפט נתניהו אמרו לפרקליטות בשיחה סגורה לפני כשבוע, כי יתקשו להוכיח את רכיב השוחד בתיק 4,000 - כך לפי מקור שהיה נוכח בשיחה. המקור ציין כי השופטים התייחסו בשיחה לתיק 4,000 בלבד וכי הם לא שוחחו על ניסיונות להגיע לגישור או להסדר טיעון.

השיחה נערכה ביום מתן עדותו של אבנר בורוכוב, עורך בכיר לשעבר בוואלה!, שסיפר בעדותו על שאירע באתר בתקופתו. בהפסקת הצהריים ביום עדותו, אמרו השופטים לפרקליטות כי לאחר שמיעת מרבית עדי התביעה בתיק היא תתקשה להוכיח את רכיב השוחד בתיק.

בנימין נתניהו מגיע ליום השלישי לעדות ארנון מילצ'ן בתיק 1000, בימ"ש מחוזי ירושלים, 27 ביוני 2023. אוליביה פיטוסי, אתר רשמי
בנימין נתניהו מגיע ליום השלישי לעדות ארנון מילצ'ן בתיק 1000, בימ"ש מחוזי ירושלים, 27 ביוני 2023/אתר רשמי, אוליביה פיטוסי

אולם, גם לאחר התבטאות השופטים, היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, והפרקליטות הודיעו כי הם ממשיכים להאמין שיצליחו לגרום להרשעתו של נתניהו בתיק, וכי ימשיכו לנהל אותו. לפי עורכי הדין של נתניהו, שופטי הרכב תיק נתניהו ביקשו מהפרקליטות לשקול חזרה מאישום השוחד. אך היועמ"שית החליטה שימשיכו לנהל אותו בטענה כי "בית המשפט טרם נחשף לתמונה המלאה", שתחשף בשלב ההגנה.

הסנגורים, בעז בן צור וז'ק חן, שמייצגים את נתניהו ואלוביץ' טענו שמדובר בעמדה מופרכת: "ידוע לכל שהמקום להוכיח את הטענות המופיעות בכתב האישום הוא בפרשת התביעה. הטענה שיש להמתין לפרשת ההגנה מעידה על חולשת ראיות התביעה", הסבירו, "עיקרה של פרשת התביעה כבר נשמע, לרבות עדותם של עדי התביעה המרכזיים ובכללם שני עדי מדינה ועדים מהותיים נוספים. בנסיבות אלה, מצופה שהתביעה תטה אוזן קשבת ותלמד את הערות בית המשפט ברצינות המתחייבת".

שלשום, שופטי הרכב משפט נתניהו בתיק 4000, רבקה פרידמן פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם, נענו לבקשת כלי תקשורת והודיעו שיפרסמו את תמצית הפגישה שנערכה בין הסנגורים והפרקליטות, ובמהלכה התריעו אודות הקושי להרשיע את נתניהו בשוחד בתיק. הפרקליטות הסכימה גם כן לחשיפת פרוטוקול הפגישה.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
שאול אלוביץ' בתום הדיון בעניינו בפרשת בזק 20 ביולי 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
שאול אלוביץ' בתום הדיון בעניינו בפרשת בזק 20 ביולי 2022/פלאש 90, אבשלום ששוני

תיק 4000, פרשת בזק-וואלה!, עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה!, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד. בתיק זה, מואשם שאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת יורוקום שבאמצעותה החזיק בשליטה במספר חברות ציבוריות, ביניהן קבוצת בזק ואתר וואלה! לצד רעייתו איריס אלוביץ' במתן שוחד ושיבוש מהלכי משפט בתיק 4000.

שרי הליכוד, בהם שר התקשורת, שלמה קרעי, ושר התרבות והספורט, מיקי זוהר, הגיבו על פרסום השיחה והתרעת השופטים: "לא יהיה כלום כי לא היה כלום". שר המשפטים יריב לוין כתב בפייסבוק שלו, "הרדיפה הפוליטית והמשפטית החמורה בתולדות המדינה קורסת. אי אפשר שלא להזדעזע נוכח כל מה שהתרחש עד עכשיו, ונוכח מה שמתגלה שלב אחר שלב. גם אם זה לוקח שנים - האמת חייבת לצאת לאור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully