וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גורמים פוליטיים ניצלו את מצוקתו": תושב קריית מוצקין הורשע במתן שוחד לראש העיר

28.6.2023 / 11:16

דובי שפיגלר בן ה-66, שהיה פעיל בסיעת "רוח חדשה" שהתמודדה בבחירות לרשות המקומית בעיר, העביר מידע ותכנים מתוך קבוצת הווטסאפ של הסיעה בתמורה למשרה בעירייה. במסגרת הסדר טיעון, ייגזרו עליו 9 חודשי מאסר. עורך דינו: "אדם מבוגר שנקלע למשבר כלכלי כבד"

בווידאו: מנהל גן החיות בקריית מוצקין שהואשם בשחיתות יקבל עונש מקל/מערכת וואלה!

בית משפט השלום בחיפה הרשיע היום (רביעי) את דובי שפיגלר, תושב קריית מוצקין בן 66, שהודה במסגרת הסדר טיעון במתן שוחד לראש עיריית קריית מוצקין חיים צורי, ולבעל מקומון באזור הקריות יוסי דואק. במסגרת הסדר הטיעון, ייגזר עליו בהסכמה עונש מאסר של תשעה חודשים, שככל הנראה ירוצה בעבודות שירות, בנוסף למאסר על תנאי וקנס כספי.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכות הדין אלכסנדרה קרא ושרה גרין ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, עולה כי צורי ודואק פנו בשנת 2017 לשפיגלר, שהיה באותה עת פעיל בסיעת "רוח חדשה" שהתמודדה בבחירות לרשויות המקומיות נגד סיעתו של צורי, והציעו לסדר לו ולרעייתו משרות בעירייה בתמורה למידע פנימי שיעביר מתוך הקבוצה.

דובי שפיגלר הורשע במתן שוחד לראש עריית קריית מוצקין. ״רוח חדשה במוצקין״, אתר רשמי
דובי שפיגלר הורשע במתן שוחד לראש עריית קריית מוצקין/אתר רשמי, ״רוח חדשה במוצקין״

שפיגלר, כך עולה מכתב האישום, העביר פרטי מידע ותכנים מתוך קבוצת הוואטסאפ של פעילי "רוח חדשה". ובתמורה ראש העיר צורי השתמש בתפקידו הציבורי וניצל את כוח משרתו כדי להעסיק את שפיגלר ואשתו בעבודות שונות. שפיגלר עתיד לשמש כעד תביעה נגד צורי ודואק במסגרת ההליך המתנהל נגדם.

עו"ד שגיא מלח מהסניגוריה הציבורית, שייצג את שפיגלר, אמר: "מדובר באדם מבוגר שמתמודד עם בעיות בריאות ונקלע למשבר כלכלי כבד. גורמים פוליטיים ניצלו את מצוקתו הקשה עד שהובל לביצוע העבירה.
דובי לקח אחריות על מעשיו וכבר בחקירתו הראשונה, לפני שנים, קידם את החקירה, הודה במיוחס לו והביע חרטה עמוקה. לאחר שישלם את חובו אנו מקווים שיצליח לשקם חייו וחיי משפחתו".

"ההודעה על הסדר הטיעון בעניינו של מר שפיגלר אינה מפתיעה כלל ועיקר", אמרו לוואלה עו"ד יובל זמר ועו"ד תמי אולמן המייצגים את ראש העיר חיים צורי, "הפרקליטות ממשיכה למרבה הצער בהסתמכותה על עדותו של עבריין ונוכל סדרתי אשר בתי המשפט הביעו לא אחת את דעתם על אופיו ועל סיפורי הבדים שהוא נוטה להפיץ על פי האינטרס הרגעי שלו. אין לנו אלא להצר על העיוורון בו לקתה הפרקליטות בלהיטותה לסלק את מר צורי מלשכת ראש העירייה, ואנחנו סמוכים ובטוחים כי בית המשפט יבין במי ובמה מדובר ויורה על זיכויו של צורי".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
חיים צורי, ראש העיר קריית מוצקין. יחצ, באדיבות המצולמים
חיים צורי, ראש העיר קריית מוצקין/באדיבות המצולמים, יחצ

לפני כשבוע, ועדה ממשלתית הורתה להשעות מתפקידו את ראש העירייה צורי למשך שנה. זאת, בשל שני כתבי האישום שהוגשו נגדו במסגרת הפרשה, בגין לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה.

בכך, נעתרה הוועדה לבקשת היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, המיוצגת על ידי עורך הדין ריצ'רד סאלח מפרקליטות מחוז חיפה. בנוסף, ביקשה הוועדה את עמדת היועמ"שית בסוגיית השעייתו האפשרית גם כיושב ראש החברה הכלכלית, חבר בוועדות שונות של מועצת העיר וכחבר במועצת אשכול המפרץ. צורי מכחיש לפי שעה את המיוחס לו, ובאמצעות סנגוריו תמי אולמן ויובל זמר יערער על ההחלטה לבג"ץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully