וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כית מיש עתיד על נשים חרדיות: "רחם להשכרה"

28.6.2023 / 10:38

בדיון על חוק דחיית הבחירות לרבנים הראשיים, תקף קריב שיצא נגד הח"כים החרדים שרואים בעיה שאישה חרדית תהיה חברת מועצה. בזמן דבריו הגיבה דבי ביטון שכיוונה לדעתה מה חושבים נבחרי ציבור חרדים על נשים חרדיות. לאחר הפרסום היא מסרה: "האמירה נאמרה כביקורת בציניות"

בווידאו: ח"כ דבי ביטון מיש עתיד על הנשים החרדיות: "רחם להשכרה"/ערוץ הכנסת

חברת הכנסת דבי ביטון מיש עתיד אמרה היום (רביעי) במהלך דיון בוועדת החוקה של הכנסת כי הנשים החרדיות הן "רחם להשכרה". ביטון סיננה את דבריה כהערה לדברים של חבר כנסת גלעד קריב בדיון על הצעת החוק לדחיית הבחירות לתפקיד הרבניים הראשיים.

קריב תקף את חברי הכנסת החרדים ואמר בין היתר: "החבורה הזו, בסדר לה שעולם התורה יחיה על יציאתן של נשים חרדיות לשוק העבודה ולמרחב הציבורי אבל חס וחלילה שתהיה חברת מועצה מקומית שהיא אישה חרדית או חברת מועצה דתית, חס וחלילה לה שתהיה חברת כנסת חרדית. החבורה הזאת של גברים צבועים שהצביעות שלהם היא לכל אורך הדרך". תוך כדי דבריו אמרה ביטון את המילים "רחם להשכרה" בכוונתה לנשים החרדיות בטענה שכך נבחרי הציבור החרדים רואים אותן.

דבי ביטון בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
דבי ביטון בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022/ראובן קסטרו

‏"בזמן שחברי הקואליציה אומרים פעם אחר פעם שהתרומה הגדולה ביותר של נשים שהן יינשאו ויגדלו משפחה ושאין להן מקום בשירות בצה"ל, אין מקום לאמירות מנותקות כמו שמצוטטות בכותרת למעלה", מסרה ביטון. "מי שמזלזל בנשים החרדיות הם הגברים היושבים בממשלה ובקואליציה ולא אני. ‏האמירה נאמרה כביקורת בציניות גדולה ובהתייחסות לדבריו של קריב בוועדת החוקה על הצביעות והגישה השוביניסטית שמכתיבים חברי הקואליציה שלוקחים את ישראל עשרות שנים אחורה. אני מצדיעה לנשים החרדיות, שקולן לא נשמע בכנסת ישראל אשר נלחמות על השיווין. אמשיך להילחם להשמיע את קולן של כלל הנשים באשר הן".

הצעת החוק להאריך את כהונת הרבנים הראשיים לישראל והארכת כהונה של חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל היא הצעה שמקדמת הממשלה, בלחץ ש"ס ומטרתה לדחות את הבחירות לתפקיד הרבניים הראשיים ביותר מחצי שנה.

דרעי לחץ לדחיית הבחירות בשל חוסר יכולת להכריע בין שני מועמדים לתפקיד הרב הראשי הספרדי - הרב דוד יוסף, בנו של הרב עובדיה ז"ל וחבר קרוב של יו"ר ש"ס והרב יהודה דרעי, אחיו של השר לשעבר. חברי מפלגת עוצמה יהודית נעדרו מההצבעה במליאה בקריאה ראשונה במחאה נגד התנהלות ש"ס, אך למרות זאת ההצעה אושרה ברוב קולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully