וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן השר נגד ארה"ב: "מפעילה חרם על נתניהו", "נשלטת בידי הטרלול הפרוגרסיבי"

ח"כ אבי מעוז תקף בחריפות את הממשל האמריקני על שלא הזמין את ראש הממשלה לפגישה בבית הלבן. "גאה להיות בצד של נתניהו שכלפיו אתם מפעילים באופן חסר תקדים סוג של חרם לא רשמי, ולא מזמינים אותו למרות ההתהדרות שלכם בידידות החזקה ובברית עם מדינת ישראל"

אבי מעוז בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"ישראל בעזרת השם לא תגיע למצב של אמריקה, שבה שולט הטרלול הפרוגרסיבי". מעוז/ראובן קסטרו

סגן השר במשרד ראש הממשלה וחבר הכנסת מטעם מפלגת "נעם" אבי מעוז, תקף היום (שלישי) בחריפות את ארצות הברית ואת מדיניות הממשל האמריקני, הין היתר, בכל הנוגע למפגשים שהוא עורך עם חלק מחברי הכנסת והשרים בשגרירות בירושלים.

כמו כן, מעוז האשים את ארה"ב בכך שהיא מפעילה "חרם לא רשמי" על ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולא מזמינה אותו לבית הלבן. "אתמול פורסם שהשגרירות האמריקנית בירושלים עורכת אפליה בין השרים וחברי הכנסת ולא מזמינה את כולם לטקס הרשמי לציון יום העצמאות האמריקני", אמר תחילה סגן השר.

"כמובן שגם אני בתור נציג מפלגת נעם לא נמנה עם רשימת המוזמנים המכובדת, כנראה בגלל דעותיי והשקפותיי", טען והוסיף: "אני גאה להיות בצד של ראש הממשלה בנימין נתניהו שכלפיו אתם מפעילים באופן חסר תקדים סוג של חרם לא רשמי, ולא מזמינים אותו לבית הלבן למרות ההתהדרות שלכם בידידות החזקה ובברית עם מדינת ישראל", הוסיף.

עוד אמר מעוז: "אם אתם חושבים שהערכים של מדינת ישראל, ושהערכים של ראש הממשלה הנבחר של מדינת ישראל, ושל רוב אזרחי ישראל שבחרו בממשלה הנוכחית - מנוגדים לערכים הדמוקרטיים שלכם, אז אני גאה להיות בצד של נתניהו ושל רוב עם ישראל".

בהתייחסו לכך שלא הוזמן לטקס יום העצמאות של ארה"ב שיתקיים מחר בשגרירות האמריקנית בירושלים, אמר מעוז כי "אתם חוזרים ואומרים שאתם חולקים את אותם הערכים איתנו, ערכים שלדעתכם נותנים לכם את הרשות לבקר הליכי חקיקה פנימיים בישראל, ערכים שכנראה מכוחם אתם לא מזמינים אותי ואת חבריי לטקס יום העצמאות שלכם".

"לידיעתך אדוני השגריר, אני חולק חלק מערכיי עם אמריקניים כמו מושל פלורידה רון דסנטיס, שלא נכנע לטרור ההשתקה של תנועת הפרוגרס הרגרסיבי", הבהיר מעוז. בשלב זה של נאומו, המצלמה הופנתה לכיוונו של שר התיירות חיים כץ שנצפה מחייך. "אעשה כל שביכולתי כדי שבמדינת ישראל הטרלול הפרוגרסיבי הרגרסיבי לא ישתולל כמו באמריקה", הוסיף. בסיום דבריו, אמר מעוז: "ישראל בעזרת השם לא תגיע למצב של אמריקה, שבה שולט הטרלול הפרוגרסיבי. בכניעה שלכם מרצון לאותן רוחות פוסט מודרניות - אתם מאבדים בידיים צלם אנוש וצלם אלוקים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אבי מעוז, הכנסת, 13 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
"אעשה כל שביכולתי כדי שבמדינת ישראל הטרלול הפרוגרסיבי הרגרסיבי לא ישתולל כמו באמריקה". חבר הכנסת מעוז/ראובן קסטרו

זוהי אינה הפעם הראשונה בה סגן השר מעוז מתבטא באופן שנוי במחלוקת. כך למשל, בסוף חודש אפריל יו"ר מפלגת נעם התייחס לנוכחותו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה בטקסי ימי הזיכרון והעצמאות כשהוא לצד בן זוגו: "לא עלה על דעתי שמינויו יהפוך לסמל, כאילו מדובר בנורמה יהודית מקובלת". עוד כתב: "אי אפשר להסכים, גם לא בשתיקה, להנדסת תודעה חריפה הפוגעת בערכי היסוד שלנו".

"התמלאתי בושה וכאב, עד לעומק נשמתי, עת מדינת ישראל ונציגיה הרשמיים, בטקס רשמי לזכר קדושי השואה ובעוד אירועים וטקסים ממלכתיים ביום הזיכרון וביום העצמאות, מכריזים לעיני כל העולם על 'יו"ר הכנסת ובן זוגו' כאילו מדובר בנורמה יהודית אותנטית מקובלת", כתב אז מעוז באגרת שהפיץ לתומכי מפלגתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully