וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בצה"ל על שיגור הרקטות מג'נין: "ניסוי תודעתי לטיקטוק"

27.6.2023 / 15:00

מבדיקת מערכת הביטחון עלה כי הרקטות ששוגרו אתמול לא הכילו חומר נפץ ועפו לטווח של 97 מטרים. עם זאת, עוד לא התברר מי עומד מאחורי השיגורים, לאחר שחמאס התנער מהאירוע. בתוך כך, הרמטכ"ל שוחח עם מח"טים על ההסלמה בשטחים ואלימות המתנחלים

רקטה שוגרה מאזור העיר ג'נין והתפוצצה בשטח פלסטיני/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בצה"ל הגדירו היום (שלישי) את שיגור שתי הרקטות אתמול מאזור ג'נין כ"ניסוי תודעתי לטיקטוק". מבדיקת מערכת הביטחון עלה כי הרקטות עפו לטווח של 97 מטרים ללא חומר נפץ. עם זאת, טרם ברור מי אחראי על שני השיגורים, בעוד חמאס התנער מהמקרה.

שלשום שוחח הרמטכ"ל הרצי הלוי עם מפקדי החטיבות בפיקוד המרכז, כדי לשמוע איך הם תופסים את מה שקורה באזור יהודה ושומרון. המח"טים הגדירו את אלימות המתנחלים כ"תופעה מאוד מאוד חמורה", והצביעו על אירועים מאוד קשים שהם מתמודדים מולם, גם ברמה האישית וגם מבחינה מבצעית.

רקטה שוגרה מאזור העיר ג'נין והתפוצצה בשטח פלסטיני. 26 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שיגור אחת הרקטות אתמול/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הקצינים הבכירים הסבירו כי באירועים מסוג זה צריך מספר גדול של חיילים. בנוסף, לדבריהם, לא ניתן לעצור אירועים כאלה ללא מפקדים בכירים מקדימכזה ללא מפקדים בכירים מקדימה, בשל הדילמה שנוצרת בהתמודדות מול אזרחים ישראלים. המח"טים העריכו כי אירועי האלימות עלולים להוביל להסלמה.

בתוך כך, נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח היום עם ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, וגינה בתוקף את הפגיעה בפלסטינים חפים מפשע בימים האחרונים. "בשיחתם הדגיש הרצוג את חשיבות המאבק הנחרץ והתקיף נגד הטרור, ההסתה והשנאה, ואת המחיר והכאב הנורא שגובה הטרור מהמשפחות השכולות ומהחברה הישראלית כולה", נמסר בהודעה מטעם הנשיא.

מוקדם יותר, שוחח שר הביטחון יואב גלנט עם השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, חסיין א-שייח'. השניים שוחחו על התגברות אירועי הטרור בתקופה האחרונה, ועמדו על הצורך המשותף בהרגעת המצב בשטח, למען האוכלוסיה הישראלית והפלסטינית ביהודה ושומרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully