וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים בכירים נגד צה"ל: "ההפקרות הביטחונית גרמה למתקפות על פלסטינים"

26.6.2023 / 18:53

14 רבנים המזוהים עם הציונות הדתית, בהם דב ליאור, דרשו מראשי מערכת הביטחון "להבחין בין אוהב לאויב". זאת, לאחר מעצר של 10 חשודים בהתפרעויות בכפר פלסטיני. עוד זעמו על חסימת היציאה מהיישוב עטרת: "מצור צבאי מביש"

בוידאו: מתנחלים הציתו רכוש פלסטיני בכפר אום צפא הסמוך לרמאללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

14 רבנים המזוהים עם הציונות הדתית, בהם הרב דב ליאור, תקפו היום (שני) את צה"ל ברקע מעצרם של 10 חשודים יהודים בהתפרעות בכפר הפלסטיני אום צפא. "תושבי היישובים ביהודה שומרון חשים על בשרם את אוזלת יד השלטון, חוסר המשילות וההפקרות הביטחונית", כתבו הרבנים. "מצב ההפקרות יוצר ואקום הדוחף ומאלץ את האזרחים לפעול בעצמם, בפעולות הגנה ותגמול".

עוד זעמו על חסימת היציאה מהיישוב עטרת לאחר התפרעויות היהודים וכתב כי מדובר ב"מצור צבאי מביש". על המכתב חתומים הרבנים דוב ליאור, יצחק גינזבורג, דוד דרוקמן, אליהו זיני, דוד פנדל, יצחק הלוי, אריאל בראלי, יצחק שפירא ואלישמע כהן.

במקביל, תושב חלמיש שהפגין במוצאי שבת בפתח היישוב עטרת בבנימין והותקף על ידי שוטר שתלש לטענתו את זקנו, הגיש היום לבית משפט השלום ירושלים תביעת נזיקין נגד המשטרה בסך 30 אלף שקלים. "נגרם לתובע כאב והשפלה רבה", כתב בתביעה.

דיווח פלסטיני: מתנחלים מציתים בתים רכבים ושדות של פלסטינים כנקמה על הפיגוע בעלי 21 ביוני 2023. TPS
הצתת רכוש פלסטיני בתורמוס-עיא, השבוע/TPS

"תפקידכם להגן על עם ישראל בארצו ולהילחם באויבי ישראל", פנו לראשי מערכת הביטחון. "אנו עומדים מול אוכלוסייה שלמה התומכת בטרור, במוצהר ובגלוי. כדי לעצור את הטרור הלאומני, יש לנקוט בענישה קולקטיבית כלפי חממות הטרור והפשע", כתבו.

הרבנים הבהירו כי "הדרך היחידה למנוע פעולות של אזרחים היא חזרה של כוחות הבטחון לפעול כראוי". "לצערנו, עוצמת המשילות מופנית כעת מול ציבור יהודי אכפתי, במעצרים, בשימוש בכוח, ואף בענישה קולקטיבית".

הרבנים הדגישו בסיום המכתב כי הם מחזקים את ידי המתיישבים "העומדים בחזית מול התקפות הטרור הערבי", וכי הם דורשים הבחנה בין "אוהב לאויב" ו"להפנות את כל המאמץ להכניע את המחבלים ותומכיהם כדי להביא בטחון לעם ישראל בארץ ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
דיווח פלסטיני: מתנחלים מציתים בתים רכבים ושדות של פלסטינים כנקמה על הפיגוע בעלי 21 ביוני 2023. TPS
הצתת שדות של פלסטינים כנקמה על הפיגוע בעלי, 21 ביוני/TPS

בשבוע האחרון נרשמו התפרעויות רבות של מתנחלים בכפרים פלסטיניים ביהודה ושומרון, כמחאה על פיגוע הירי בעלי. ביום רביעי הציתו עשרות מתנחלים עשרות כלי רכב ובתים בעיירה הפלסטינית תורמוס-עיא, שנמצאת מצפון לרמאללה. ראש העיירה טען כי הוצתו כ-60 מכוניות וכ-30 בתים. בתמונות וסרטונים מהאזור שהופצו ברשתות החברתיות ניתן היה להבחין באש ועשן מיתמרים מבתים, רכבים כמו גם בשטחים פתוחים.

כוחות הביטחון קיבלו דיווחים על כ-200 מתנחלים שנכנסו לכפר למה שכינו "פעולה מאורגנת", ובתגובה כוחות רבים של צה"ל, משטרה ומג"ב הוקפצו לנקודת החיכוך והשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות על מנת להדוף את המתפרעים. בתגובה, המתנחלים החלו לברוח.

ביום חמישי עצר שב"כ שלושה מתנחלים בחשד למעורבותם בפרעות בכפרים הפלסטינים. לפי עורכי הדין נתי רום ועדי קידר מארגון חוננו, המייצגים את המתנחלים, הוצא נגד העצורים "צו חריג המונע מהם מפגש עם עורך דין, בכוונתנו להגיש ערר דחוף כנגד מניעת המפגש עם עורך דין".

  • עוד באותו נושא:
  • רבנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully