וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשמונה שנים אחרי הפיגוע: נגזר עונשו של אחרון המעורבים ברצח בני הזוג הנקין

26.6.2023 / 8:16

בית המשפט הצבאי גזר שני מאסרי עולם ו-30 שנות נוספות על זיד עאמר, אחרון חברי חוליית חמאס שהייתה אחראית לפיגוע שבו נרצחו בני הזוג סמוך לאלון מורה. עאמר היה שותף בתכנון הפיגוע, מסר נשק ותחמושת למחבלים האחרים ובדק שכוחות הביטחון לא נמצאים באזור

בווידאו: שני מאסרי עולם ו-30 שנים נוספות נגזרו על אחרון המעורבים ברצח בני הזוג הנקין ב-2015, בית דין צבאי סאלם, 26 ביוני 2023/יואב איתיאל

בית המשפט הצבאי שומרון בסאלם, גזר היום (שני) שני מאסרי עולם ו-30 שנים נוספות על זיד עאמר, אחרון מורשעי חוליית חמאס משכם, שרצחה את בני הזוג הנקין בצומת בית פוריכ שבין אלון מורה לאיתמר בשנת 2015. בחודש מרץ השנה הורשע עאמר בשתי עבירות של גרימת מוות בכוונה, העבירה המקבילה לעבירת הרצח ביהודה ושומרון, בגין גרימת מותם של איתם ונעמה הנקין, בארבע עבירות נוספות של ניסיון גרימת מותם בכוונה של ארבעת ילדיהם שהיו איתם ברכב ובעבירות נוספות.

זיד עאמר היה שותף לתכנון פיגוע הירי, מסר לשותפיו כלי נשק ותחמושת, ובהמשך "פתח את הציר" ווידא שכוחות הביטחון אינם נוכחים במקום שבו התכוונו לבצע את הפיגוע. שותפיו שזיהו אחר כך את הרכב של בני משפחת הנקין, ירו לעברו עשרות כדורים בעודו נוסע וגם לאחר עצירתו, ולאחר מכן ירו בנעמה והרב איתם הנקין לעיניי הילדים.

ראיון עם יגיל הנקין, אחיו של איתם הנקין. מערכת וואלה!
בני הזוג הנקין/מערכת וואלה!

"אין חולק כי גל הטרור אשר שטף את האזור מחייב תגובה הולמת ומרתיעה", ציינו בגזר הדין השופטים סא"ל דליה קאופמן, סא"ל סמזר שגוג וסא"ל אהוד קרמר, "הקלות שבה יכול אדם לקום בבוקר, ליטול כלי נשק קטלניים דוגמת סכין או גרזן ובמחי יד לגדוע חיים של קרבנות תמימים מחייבת את בית המשפט לענישה הולמת ומרתיעה". עוד הדגישו כי עאמר, "לא הביע חרטה על מעשיו הנלוזים והאכזריים".

"זה גזר דין קשה ולא הוגן", אמר לוואלה! רסאן עאמר, אחיו של זיד עאמר ששמע על גזר הדין מדודתו ובן דודו שהיו קרובי המשפחה היחידים באולם, "הוא רק נהג ברכב, והרגו את המתנחלים אחר כך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

התבקש לבדוק אם הדרך פנויה

בחקירתו בשב"כ טען עאמר כי הוא התבקש על ידי אדם בשם יחיא חאמד לבדוק אם הדרך פנויה מכוחות ביטחון, אולם לא ידע מדוע התבקש לעשות כן. בהכרעת הדין בית המשפט הצבאי קיבל את עמדת התביעה הצבאית, לפיה יש להרשיע את עאמר בביצוע העבירות, למרות שפיזית לא נכח בזירת הפיגוע בעת הירי הרצחני.

זיד עאמר נעצר בחודש אוקטובר 2015 והוא מוחזק במעצר מאז תוך שמשפטו התנהל, יותר משבע שנים וחצי. כחצי שנה לאחר מעצרו הרס צה"ל את ביתו, לאורך התקופה התביעה הצבאית עמדה בקשר עם בני משפחתם של הנרצחים, ועדכנה אותם בהתקדמות ההליך המשפטי.

חברי החוליה טענו בחקירתם כי ביצעו את הרצח כנקמה על רצח בני משפחת דוואבשה בכפר דומא. שותפיו של עאמר הורשעו אף הם בגרימת מותם בכוונה של בני הזוג ובניסיון לגרימת מותם של ארבעת ילדיהם. השותפים נידונו כבר ב-2016 לעונש של שני מאסר עולם ו-30 שנות מאסר נוספות לריצוי בפועל.

אלפים השתתפו בהלוויית איתם ונעמה הנקין; מתן בן ה-9 אמר קדיש על הוריו. מערכת וואלה! NEWS
אלפים בהלוויית בני הזוג הנקין. אוקטובר 2015/מערכת וואלה! NEWS

"אינני אשת נקם", אמרה אמו של איתם לשופטים במהלך הטיעונים לעונש. "הענשת הנאשם לא תשיב לבני ולכלתי את 50 השנים שחמס מכל אחד מהם. שנות חיים, שנות הורות, שנות יצירה. הענשת הנאשם לא תשיב אל ארבעה ילדים יתומים את ההורים ואת הבית שנחרב. הענשתו לא תחזיר את הבן ואת הבת לשתי המשפחות השכולות. היא לא תאפשר לבני ולכלתי ללוות את ילדיהם בבר מצווה, בהצלחות בלימודים, ברגעים שהילדים זקוקים להוריהם, לא בגיוס לצבא ובבוא היום, לא ילוו אותם לחופה".

"היא לא תאפשר לאב ולאם ללטף את הילד החולה, לשמוח בהצלחותיו של הילד המבריק ובבוא היום לראות נכדים, אבל מבקשת אני שבית המשפט יטיל על הנאשם את העונש המרבי כדי שישב למשך שנות חייו מאחורי סורג ובריח", המשיכה האם השכולה. "בקשתי זאת היא על מנת שלא ייטול חיים נוספים ולא יחריב משפחות נוספות כפי שהחריב את משפחת הבן והכלה שלי ומבקשת אני, שבית המשפט יעשה כל שביכולתו להרתיע רוצחים נוספים מלצאת למעשי זוועה כפי שיצא הנאשם. הרצח וניסיון החטיפה של בני וכלתי תוכנן על ידי המרצחים בדייקנות מתמטית ומצמררת. הנאשם היה יריית הפתיחה, הוא אותת לחברי החולייה אודות היעדר נוכחותם של כוחות הביטחון בציר התנועה ובלעדיו הרצח לא היה יוצא אל הפועל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully