וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מתח ביקורת על בן גביר - אך התעלם מפרעות המתנחלים

רה"מ יצא נגד קריאתו של השר לביטחון לאומי להקים מאחזים לא חוקיים ואמר כי "פעולות של תפיסת שטחים באופן לא חוק חייבות להיפסק". לטענתו, הקמת המאחזים פוגעת בקידום היתרי הבנייה בשטחים על ידי הממשלה. מנגד, נתניהו לא הזכיר את שריפת הרכוש הפלסטיני במהלך הסופ"ש

מעריב

ראש הממשלה בנימין נתניהו התעלם גם הבוקר (ראשון) מפרעות המתנחלים, שבהן שרפו רכוש פלסטיני, אך מתח ביקורת על בניית המאחזים הלא חוקיים. "אמירות או פעולות של תפיסת שטחים באופן לא חוקי אינן מקובלות וחייבות להיפסק מיד", אמר נתניהו, והתייחס בין היתר לקריאתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להקים מאחזים לא חוקיים.

"הממשלה שלנו תפעל נגדן בתקיפות, האמירות והפעולות הללו פוגעות במפעל ההתיישבות ובאינטרסים החיוניים של מדינת ישראל והן חייבות להיפסק מיד", הוסיף נתניהו. "התגובה הולמת לטרור היא להילחם במחבלים ולהעמיק את שורשינו בארצנו, ואכן אנחנו מחסלים מחבלים במספר שיא וגם בונים בהיקף נרחב לפי תוכניות מאושרות".

בן גביר השיב לנתניהו: "‏מעריך ואוהב את ראש הממשלה, אבל בעיית המשילות שלנו לא מתחילה במתיישבים ביהודה ושומרון, אלא בסלחנות למתפרעים ברמת הגולן והיעדר אכיפה ברהט - אני נגד אכיפה סלקטיבית. ממשלת ימין חייבת לממש את חזונה, התיישבות בשטחי יהודה ושומרון לצד אפס סובלנות כלפי מי שמאיים שאם לא נעתר לבקשותיו תהיה מלחמה, אסור לישראל להתקפל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 25 ביוני 2023. רויטרס
עקץ את בן גביר, נתניהו/רויטרס

בשבוע שעבר עלה בן גביר למאחז אביתר בתגובה לפיגוע בעלי. "אני רוצה הרבה יותר מהיישוב כאן, צריך שיהיה כאן ישוב מלא, לא רק כאן, אלא בכל הגבעות מסביבנו", אמר השר. "צריך ליישב את ארץ ישראל ובמקביל ליישוב הארץ צריך לצאת למבצע צבאי, להוריד בניינים, לחסל מחבלים, לא אחד או שניים אלא עשרות ומאות ואם צריך גם אלפים. כי בסופו של דבר רק ככה אנחנו נאחוז כאן, נחזק את השליטה ונחזיר את הביטחון לתושבים ומעל הכול נמלא את השליחות הגדולה שלנו. ארץ ישראל לעם ישראל, אנחנו מגבים אתכם - רוצו לגבעות, תתיישבו".

בתוך כך, צמרת הצבא בפיקוד המרכז נדהמו בסוף השבוע מטרור המתנחלים, גורמים צבאיים הזהירו הבוקר כי ההסלמה בשטחים עלולה להוביל לסדרת פיגועי טרור. עוד הוסיפו הגורמים כי לפי הערכות, ציפייה בצד של המתנחלים למבצע גדול בצפון השומרון העלתה את המתח מול הפלסטינים. עם זאת, הדגישו הגורמים כי אין כוונה לצאת לפעולה מסוג זה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
דיווח פלסטיני: מתנחלים מציתים בתים רכבים ושדות של פלסטינים כנקמה על הפיגוע בעלי 21 ביוני 2023. TPS
שריפת כלי רכב. סוף השבוע/TPS

אמש גינו הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר והמפכ"ל קובי שבתאי את האירועים האלימים. "בימים האחרונים מתבצעות בשטחי יהודה ושומרון תקיפות אלימות של אזרחים ישראלים נגד פלסטינים חפים מפשע", כתבו ראשי מערכת הביטחון בהודעה משותפת. "המתקפות הללו נוגדות כל ערך מוסרי ויהודי והן גם טרור לאומני לכל דבר, ואנו מחויבים להילחם בהן".

שר האוצר בצלאל סמטוריץ' מתח ביקורת על הודעת ראשי מערכת הביטחון. "הניסיון ליצור משוואה בין הטרור הערבי הרצחני לפעולות נגד אזרחיות, חמורות ככל שיהיו, הוא פסול מוסרית ומסוכן מעשית", כתב השר בהודעתו. "גם במצב המורכב הזה לקיחת החוק לידיים היא רעה, מזיקה ועלולה להביא לאובדן שליטה ולאנרכיה מסוכנת ואני קורא לכולם להימנע ממעשים שפוגעים בהתיישבות".

"עלינו להרגיע את השטח ולהימנע מאבדן שליטה", הוסיף סמוטריץ'. "על צה"ל ומערכת הביטחון להתמקד במאבק חסר פשרות בטרור ולנקוט יד קשה מול התפרעות הערבים ועל המתיישבים להשאיר את העבודה לצה"ל ולהימנע מלקחת את החוק לידיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully