וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערכת הביטחון מזהירים מטרור המתנחלים - ובן גביר וסמוטריץ' תוקפים את צה"ל

לאחר הפרעות בסוף השבוע, גורמי צבא מתריעים מסדרת פיגועים בשטחים. בינתיים, סמוטריץ' ובן גביר מתחו ביקורת על ראשי מערכת הביטחון שכינו את הפרעות "טרור לאומני", והשוו את הפרעות להפגנות: "לא ייתכן כי יתקפלו בפני אלימות הדרוזים, וינהגו ביד ברזל נגד המתיישבים"

בוידאו: מתנחלים הציתו רכוש פלסטיני בכפר אום צפא הסמוך לרמאללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

צמרת הצבא בפיקוד המרכז נדהמו בסוף השבוע מטרור המתנחלים, שבו הוצתו מבנים וכלי רכב פלסטיניים, ואף רכב צבאי. גורמים צבאיים הזהירו הבוקר (ראשון) כי ההסלמה בשטחים עלולה להוביל לסדרת פיגועי טרור. עוד הוסיפו הגורמים כי לפי הערכות, ציפייה בצד של המתנחלים למבצע גדול בצפון השומרון העלתה את המתח מול הפלסטינים. עם זאת, הדגישו הגורמים כי אין כוונה לצאת לפעולה מסוג זה.

בתוך כך, צה"ל יתגבר כוחות במוקדי החיכוך בין פלסטינים למתנחלים, וקיימת הערכה שביממה הקרובה יתקיימו מעצרים של גורמים שהיו מעורבים בפרעות. בנוסף, התקבלה החלטה לתגבר את אזור יהודה ושומרון בשני גדודים מחטיבת הנחל וחטיבת גבעתי על רקע התראות חמות לפיגועים וטרור המתנחלים.

מתנחלים הציתו רכוש פלסטיני בכפר אום צפא, 24 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פרעות המתנחלים באום צאפא. אתמול/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אמש גינו הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר והמפכ"ל קובי שבתאי את האירועים האלימים. "בימים האחרונים מתבצעות בשטחי יהודה ושומרון תקיפות אלימות של אזרחים ישראלים נגד פלסטינים חפים מפשע", כתבו ראשי מערכת הביטחון בהודעה משותפת. "המתקפות הללו נוגדות כל ערך מוסרי ויהודי והן גם טרור לאומני לכל דבר, ואנו מחויבים להילחם בהן".

שר האוצר בצלאל סמטוריץ' מתח ביקורת על הודעת ראשי מערכת הביטחון. "הניסיון ליצור משוואה בין הטרור הערבי הרצחני לפעולות נגד אזרחיות, חמורות ככל שיהיו, הוא פסול מוסרית ומסוכן מעשית", כתב השר בהודעתו. "גם במצב המורכב הזה לקיחת החוק לידיים היא רעה, מזיקה ועלולה להביא לאובדן שליטה ולאנרכיה מסוכנת ואני קורא לכולם להימנע ממעשים שפוגעים בהתיישבות".

"עלינו להרגיע את השטח ולהימנע מאבדן שליטה", הוסיף סמוטריץ'. "על צה"ל ומערכת הביטחון להתמקד במאבק חסר פשרות בטרור ולנקוט יד קשה מול התפרעות הערבים ועל המתיישבים להשאיר את העבודה לצה"ל ולהימנע מלקחת את החוק לידיים".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
דיווח פלסטיני: מתנחלים מציתים בתים רכבים ושדות של פלסטינים כנקמה על הפיגוע בעלי 21 ביוני 2023. TPS
הצתת מבנים פלסטיניים. שבוע שעבר/TPS

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר גם מתח ביקורת על מערכת הביטחון. "לא ייתכן שמערכות אכיפת החוק יגלו מדיניות של איפה ואיפה בין מגזרים שונים, לא ייתכן כי יתקפלו בפני אלימות הדרוזים מחד ויגלו יד ברזל כנגד המתיישבים מאידך", מסר.

בן גביר הוסיף: "לצד זאת צריך לומר - גם בשעות הקשות האלו, כשהדם רותח - אסור לקחת את החוק לידיים. נכון, המענה שמערכת הביטחון צריכה לספק לטרור צריך להיות גבוה ועוצמתי פי כמה וכמה ממה שהוא כיום - אבל אסור לעבור על החוק. אני מצפה מראשי מערכת אכיפת החוק ומערכת הביטחון לפעול בשיוויוניות מלאה בין המגזרים ולא לנקוט במדיניות איפה ואיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully