וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום הדרמטי במשפט נתניהו: עד המפתח בתיק 1000 יעלה על דוכן העדים

24.6.2023 / 6:00

מילצ'ן, המפיק ההוליוודי שהיה מקורבו של נתניהו יימסור את עדותו בבריטניה באולם בו יהיו רק עורכי דין וקרובי משפחה, בהם שרה נתניהו. השופטים ישמעו את העדות בווידאו, יחד עם ראש הממשלה. לפי כתב האישום, מילצ'ן הוא מי שסיפק לנתניהו מתנות בתמורה להארכת ויזה

בווידאו: יו"ר האופוזיציה מעיד נגד ראש הממשלה: לפיד עולה לדוכן העדים בתיק 1000/רוני כנפו

המיליארדר ארנון מילצ'ן, המפיק האמריקני-ישראלי, יעלה ביום ראשון על דוכן העדים במשפט נתניהו בברייטון שבבריטניה ויחל בעדותו, שנחשבת לעדות החשובה ביותר בתיק 1000, "תיק המתנות". עדותו בבריטניה סגורה לקהל הרחב ולסיקור התקשורת, ורק קרובי משפחה של הנאשמים יוכלו להיות בחדר בזמן שידבר. בחודש האחרון הודיע עמית חדד, סנגורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו מתכננת להגיע לברייטון לצפות בעדות.

מילצ'ן הוא מפיק הוליוודי ידוע, החתום על כמה משוברי הקופות הגדולים ביותר בשנים האחרונות. בין היתר, הוא הפיק את הסרטים המוכרים 'מועדון קרב' ו'אישה יפה'. בישראל, הפיק את הסרט 'דיזינגוף 99'. אך לא בזה התמצו כישרונותיו של מילצ'ן. לפי פרסום בניו יורק טיימס, מילצ'ן שימש כאיש קשר של הלשכה לקשרי מידע וסייע לתוכנית הגרעין הישראלית.

לצד כל אלו, מילצ'ן היה מקורב מאד לפוליטיקאים הישראלים, בין היתר לראש הממשלה נתניהו. במהלך עדותה של הדס קליין, הנחשבת ליד ימינו של מילצ'ן, הציג סנגורו של ראש הממשלה תמונות של מילצ'ן עם שמעון פרס, ציפי ליבני, ויצחק הרצוג. גם יאיר לפיד נחשב מקורב למילצ'ן, והוא אף עבד אצלו בעבר בארצות הברית.

איש העסקים ארנון מילצ'ן. GettyImages
ארנון מילצ'ן/GettyImages

לפי כתב האישום, מילצ'ן הוא זה שמימן את אספקת השמפניות והסיגרים לבני הזוג נתניהו, בתמורה לכך שנתניהו יפעל להארכת הוויזה של מילצ'ן לארצות הברית ולקידום הארכת הפטור ממס לתושב חוזר, הטבה שיש לה ערך כלכלי רב עבור מילצ'ן.

לפי כתב האישום טובות ההנאה הורעפו על ידי נתניהו ורעייתו באמצעות מילצ'ן, "שעיקרן קופסאות סיגרים ומארזי שמפניות שניתנו באופן רציף, במענה לבקשות ואף דרישות, בין היתר באמצעות משלוחים, גם כאשר מילצ'ן לא שהה בישראל, עד כדי כך שהפכו למעין 'קו אספקה'". עוד נכתב בכתב האישום כי "היקף טובות ההנאה הצטבר לכדי כ-460 אלף שקלים", וכי הן "ניתנו לנאשם נתניהו בזיקה לתפקידיו הציבוריים ולמעמדו כראש ממשלת ישראל".

בקשתו של מילצ'ן שלא להעיד בישראל אלא בבריטניה, מקום מושבו כעת, מטעמים רפואיים, התקבלה על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים. עם זאת, לפי פרסום של גידי וייץ ב'הארץ' נראה שהסיבה האמיתית לעדות מרחוק היא החשש של מילצ'ן מפני הפגנות והפרעה לסדר היום שלו מצד תומכי נתניהו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
איש העסקים ארנון מילצ'ן וביבי נתניהו. GettyImages
ראש הממשלה בנימין נתניהו ואיש העסקים ארנון מילצ'ן/GettyImages

עדותו של מילצ'ן תחל על רקע שיחת השופטים עם הסנגורים והפרקליטות, בה נאמר לפרקליטים כי יתקשו להרשיע את נתניהו בעבירת השוחד בתיק 4,000. עם זאת, היועמ"שית גלי בהרב מיארה סבורה שיש לנהל את התיק עד לתומו וכי יש לה די ראיות כדי להביא להרשעתו בשוחד.

שיחת השופטים עם הצדדים השונים עשויה להשפיע גם על תיק 1000, שכן במידה והפרקליטות תתקשה להרשיע בשוחד היא עדיין יכולה לטעון שבתיק 1000, במידה ועדותו של מילצ'ן תהיה חד משמעית, היא מסוגלת להרשיע את נתניהו.

מה צפוי בעדות?

עדותו של מילצ'ן תיערך עשרה ימים, שייפרסו בימים ראשון עד חמישי במשך שבועיים רצופים, בין 12:00 ל-18:00 לפי שעון ישראל. הפרקליטים והסנגורים ייסעו לבריטניה לחקור את מילצ'ן, ובבית המשפט המחוזי בירושלים ישמעו את העדות באמצעות שיחת סקייפ.

מילצ'ן הוא עד מפתח בתיק 1000 ועדותו אמורה לחזק את התזה של התביעה, לפיה השמפניות והסיגרים שסיפק מילצ'ן לנתניהו היו מתנות שאסור לראש הממשלה לקבל. מנגד, סנגורו של נתניהו עמית חדד צפוי לטעון שקבלת מתנות מותרת על ידי חברים. בחקירתו במשטרה, אמר נתניהו כי עורך הדין יעקב וינרוט או עורך הדין דוד שמרון ואפילו היועץ המשפטי לממשלה לשעבר יהודה וינשטיין אמרו לו שמותר לו לקבל מתנות מחברים.

בסביבתו של מילצ'ן אמרו לוואלה! כי מילצ'ן לא מגיע עם 'סכין בין השניים' או במטרה לנקום ולסגור חשבון עם נתניהו, אלא ישיב על השאלות ויספר את גרסתו "כפי שהיא". במידה ולא יהיו הפתעות, ומילצ'ן אכן לא יפתיע את הפרקליטות כפי שמעידים מקורביו, חקירת הנגד של עורך הדין חדד תהיה ככל הנראה אגרסיבית וקשוחה למדי, ותייחס בעיקר לעברו של מילצ'ן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully