וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הרס את בית אחד המחבלים שהרג את סמ"ר עידו ברוך

22.6.2023 / 1:43

כוחות צה"ל פעלו בשכם להריסת הבית של מי שהיה אחד ממבצעי הפיגוע בו נהרג לוחם סיירת גבעתי באוקטובר 2022. בשבוע שעבר הרסו כוחות הביטחון את ביתו של אסאמה טוויל, מחבל נוסף, שלקח חלק בביצוע הפיגוע

בווידאו:כוחות צה"ל ומג"ב הרסו בשכונת רפידיה שבעיר שכם, את בית המחבל אסאמה טוויל שביצע פיגוע ירי יחד במהלכו נפל לוחם סיירת גבעתי, סמל-ראשון עידו ברוך, 15 ביוני 2023/דובר צה"ל

כוחות צה"ל הרסו הלילה (חמישי) בשכם את ביתו של כאמל גורי, אחד מהמחבלים שביצעו את הפיגוע בו נהרג לוחם סיירת גבעתי סמ"ר עידו ברוך באוקטובר 2022. עידו, בן ה-21 מגדרה, נהרג מירי מרכב חולף סמוך לשבי שומרון, בעת שאבטח במקום צעדה כחלק מכוח צבאי. המחבלים שביצעו את הפיגוע זוהו עם קבוצת הטרור "גוב האריות".

בשבוע שעבר הרסו כוחות הביטחון את ביתו של אסאמה טוויל, המחבל הנוסף שלקח חלק בביצוע פיגוע הירי בו נפל עידו. במהלך הפעילות בשכונת רפידיה שבשכם בוצע ירי לעבר לוחמי צה"ל ומג"ב, וכן הושלכו לעברם מטעני חבלה, בקבוקי תבערה ונורו גם זיקוקים.

הכוחות השיבו באש לעבר המחבלים שירו עליהם, והצליחו לפגוע בכמה מהם. כמו כן השתמשו הלוחמים באמצעים לפיזור הפגנות. לא היו נפגעים בקרב הכוחות, אך נגרם נזק לכלי רכב צבאיים.

לוחם סיירת גבעתי, סמל-ראשון עידו ברוך ז"ל הוא הלוחם שנפל לאחר שנפגע בפיגוע ירי סמוך ליישוב שבי שומר 11 באוקטובר 2022. דובר צה"ל, אתר רשמי
נהרג בפיגוע הירי סמוך ליישוב שבי שומרון, סמ"ר עידו ברוך/אתר רשמי, דובר צה"ל

אמש פרסמו צה"ל ושב"כ הודעה משותפת בה נמסר כי כלי טיס צה"לי סיכל חוליית מחבלים של הג'יהאד האיסלאמי שנעה ברכב מכיוון ג'נין, ככל הנראה לעבר מעבר ג'למה (גלבוע). מאוחר יותר, בצה"ל חשפו כי התקיפה בוצעה באמצעות שימוש בכלי טיס בלתי מאויש מסוג "זיק" ("הרמס 450") שנמצא בשימוש של חיל התותחנים. מדובר בסיכול אווירי ראשון מזה 17 שנים.

בג'יהאד האיסלאמי הביעו תנחומים על מותם של שלושת המחבלים: צהיב עדנאן אלע'ול, מחמד בשאר עויס ואשרף מראד אלסעדי.

"צה"ל סיכל חוליית מחבלים שביצעה מספר פיגועי ירי לעבר יישובים ביהודה ושומרון", נמסר בהודעה המשותפת לדובר צה"ל ודוברות שב"כ. "כוחות צה"ל בהכוונה מודיעינית מדוייקת של שב"כ זיהו לפני זמן קצר רכב חשוד ובו חוליית מחבלים, לאחר שביצעה ירי בסמוך לג'למה. החוליה ביצעה מספר פיגועי ירי לעבר יישובים ברחבי יהודה ושומרון בתקופה האחרונה. לאחר זיהוי החוליה, כטב"ם של צה"ל ירה לעבר החולייה וסיכל אותה", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully