וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי שנה אחרי: נהרס בית אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע שבו נפל עידו ברוך

עודכן לאחרונה: 15.6.2023 / 8:03

כוחות צה"ל ומג"ב נכנסו לשכונת רפידיה שבשכם והרסו את ביתו של אסאמה טוויל. במהלך הפעילות בוצע ירי לעבר הלוחמים והושלכו לעברם מטענים ובקבוקי תבערה, איש לא נפגע אך נגרם נזק לכלי רכב צבאיים. הכוחות השיבו באש ופגעו באחד החשודים

אמו של החייל עידו ברוך ספדה לו: נמשיך להיות משפחה מיוחדת/צילום: ניב אהרונסון

כוחות הביטחון הרסו הלילה (חמישי) את ביתו של המחבל אסאמה טוויל, שיחד עם מחבל נוסף ביצע את פיגוע הירי שבו נפל לוחם סיירת גבעתי סמ"ר עידו ברוך, באוקטובר 2022. במהלך הפעילות בשכונת רפידיה שבעיר שכם בוצע ירי לעבר לוחמי צה"ל ומג"ב, וכן הושלכו לעברם מטעני חבלה ובקבוקי תבערה ונורו לעברם גם זיקוקים.

הכוחות השיבו באש לעבר המחבלים שירו עליהם, והצליחו לפגוע בכמה מהם. כמו כן השתמשו הלוחמים באמצעים לפיזור הפגנות. לא היו נפגעים בקרב הכוחות, אך נגרם נזק לכלי רכב צבאיים.

ברוך נהרג מירי מרכב חולף סמוך לשבי שומרון, בעת שאבטח במקום צעדה כחלק מכוח צבאי. המחבלים שביצעו את הפיגוע זוהו עם קבוצת הטרור "גוב האריות".

לוחם סיירת גבעתי, סמל-ראשון עידו ברוך ז"ל הוא הלוחם שנפל לאחר שנפגע בפיגוע ירי סמוך ליישוב שבי שומר 11 באוקטובר 2022. דובר צה"ל, אתר רשמי
סמ"ר עידו ברוך/אתר רשמי, דובר צה"ל

היום תצא למצרים משלחת קציני צה"ל לפגישה עם קציני מודיעין מצרים על מנת לערוך שלב נוסף בתחקיר הפיגוע שבו נהרגו הלוחמים ליה בן נון, אוהד דהן ואורי אילוז. בצה"ל לא יודעים עוד להסביר כיצד נטש המחבל את עמדתו הצבאית בעומק סיני, צעד חמישה קילומטרים לעבר הגבול עם ישראל, וידע באופן מדויק לטפס מעל המצוק ולפתוח תוך דקה הפתח הקיים בגדר המערכת. בצה"ל הופתעו גם מכישורי הלחימה של השוטר המצרי וביקשו מהמצרים תשובות ברורות - שטרם התקבלו.

ישנה ביקורת גם על ההתנהלות המכילה מול המצרים, שעד כה לא סיפקו לישראל תשובות ברורות על נסיבות האירוע. בצה"ל ממתינים כעת לממצאים נוספים מזירת הפיגוע של המעבדה לזיהוי פלילי על מנת להשלים את התחקיר.

לפי תחקיר הפיגוע שהוצג לרמטכ"ל ופורסם ביום שלישי, השגיאות העיקריות באירוע היו ההחלטה על שמירה במשך 12 שעות והשגיאה בהערכת הגששים, לפיה המחבל חזר לשטח מצרים. בשבועות הקרובים יחליט מפקד האוגדה על נקיטת צעדים נגד קצינים ובעלי תפקידים נוספים בגדוד ברדלס ובגזרת חטיבת פארן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully