וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל שוקל להרחיק את סגן הווקף הירדני מירושלים: "פעיל חמאס בכיר"

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 11:42

השייח' בכיראת' קיבל מפיקוד העורף הזמנה לשימוע לפני הרחקה מתחומי י-ם והר הבית, בעקבות מידע ביטחוני לפיו "נשקפת סכנה" מעצם נוכחותו בעיר. בכיראת', שנאסר כבר עשרות פעמים, אחראי על תפעול שוטף של חלקים בארגון הווקף ועל הזרועות הלימודיות שלה לצעירים במזרח העיר

בוידאו: מהומות בהר הבית כ-400 מתפרעים התבצרו במסגד/דוברות המשטרה

סגן הווקף הירדני, השייח' ד"ר נג'אח בכיראת', קיבל מהייעוץ המשפטי של פיקוד העורף הזמנה לשימוע לפני הרחקה מתחומי ירושלים והר הבית. זאת, בעקבות מידע ביטחוני שהתקבל מגורמי ביטחון, לפיו בכיראת' הוא "פעיל חמאס בכיר המעורב בפעילות ביטחונית". על גבי הצו נכתב, "נשקפת סכנה מנוכחותך בירושלים".

הודעה על הרחקת נאג'ח דאוד אחמד בכיראת, סגן ראש הווקף בירושלים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"הינך פעיל חמאס בכיר". ההזמנה לשימוע/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בכיראת' הוא האישיות הבכירה ביותר בהר הבית, שאחראית על תפעול שוטף של חלקים בארגון הווקף ועל הזרועות הלימודיות שלה לאוכלוסייה צעירה במזרח העיר. השייח' נעצר כבר כמה פעמים בעבר בעקבות מעורבותו בפעילויות אסורות, כשמ-2001 הוא נכנס למאסר יותר מ-20 פעמים.

הודעה מצה"ל, שלא מרבה להתערב בנושאים הקשורים בהר הבית, שמודיעה על מעורבותו של בכיראת' בארגון טרור עלולה לסמן על קפיצת מדרגה ביחס של מערכת הביטחון כלפיו ואולי על התגברות החשדות השונים נגדו. החלטות בדבר הוצאת צו מתקבלות לאחר בחינה קפדנית בצה"ל, תוך שקילת המסוכנות הנשקפת, איזון בין מכלול השיקולים, ולאחר שקילת הטענות המועלות במסגרת השימוע.

נאג'ח דאוד אחמד בכיראת, סגן ראש הווקף בירושלים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נאסר יותר מ-20 פעמים. השייח' בכיראת'/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

זו לא הפעם הראשונה שמדווח על אירועים שקשורים בין חמאס לאל אקצא. בחלק מתפילות יום השישי ברמדאן הונפו דגלי חמאס; כמו כן, דווח על עידוד הצעירים בגדה ובפנים הארץ להגיע כדי לבצע את מצוות ההסתגרות על ההר ו"איחוד הגזרות" - ניסיון של ארגון הטרור להצטייר כ"מגן אל אקצא", דבר שבא לידי ביטוי גם בפרסומים שמוציא בנושא ובתגובות על פעולות ישראליות בתוך שטח ההר.

בדובר צה"ל אישרו את הפרטים. "ההזמנה נשלחה לאחר שהוצגה למפקד פיקוד העורף המלצת גורמי הביטחון, המלמדת על הסיכון הנשקף ממנו לביטחון המדינה ולשלום הציבור", מסרו.

רן ישי, לשעבר מנכ"ל משרד ירושלים, שגריר ובכיר במשרד החוץ, וכיום ראש JCAP - המרכז ירושלים למדיניות יישומית, מסר כי "כבר שנים שאנחנו עוקבים אחר נאג'ח בכיראת, שפעילותו היא עדות לכך שחמאס פועל בירושלים באופן גלוי. בעבר נעשה ניסיון לגשר בין הוואקף לעירית ירושלים כדי להוביל להבנות ושקט ביטחוני אך מי שסיכל זאת היה בכיראת, בכך שפרץ באותם ימים את רחבת באב אל רחמא - שער הרחמים בהר הבית, שנסגרה ב-2003 עקב פעילות חמאס במקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully