וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משמעות ציבורית וסמלית": אושרה התוכנית להקמת השגרירות האמריקנית בירושלים

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 15:58

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה אישרה את התוכנית שהגישו השגרירות האמריקנית ורשות מקרקעי ישראל. לפיה, הנציגות תמוקם בדרך חברון בעיר ותכלול שני מבנים על שטח של כ-31 דונם. האדריכל דן קינן: "תוכנית חשובה שצפויה להוות מוקד לפעילות ציבורית, כלכלית ודיפלומטית"

בווידאו: טראמפ בעצרת בחירות בוויסקונסין מתייחס להעברת שגרירות ארה"ב לירושלים/צילום: רויטרס

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים אישרה אתמול (שלישי) את התוכנית להקמת מתחם השגרירות האמריקנית בעיר. התוכנית כוללת שני מבנים מרכזיים שיוקמו על שטח של כ-31 דונם, ברחוב דרך חברון בעיר.

התוכנית הוגשה על-ידי שגרירות ארצות הברית בישראל ורשות מקרקעי ישראל ונערכה על-ידי משרד יגאל לוי אדריכלים. לפיה, המבנה הראשי יכלול עשר קומות ולצידו יוקם מבנה נוסף בגובה של ארבע קומות לשימוש מגורי הסגל. במסגרת התוכנית, בסה"כ מוצעים כ-53,000 מ"ר, שמתוכם יוקצו כ-1,800 מ"ר למגורים.

תוכנית לבניית שגרירות ארה"ב בירושלים, 21 ביוני 2023. משרד יגאל לוי אדריכלים, מערכת וואלה
תוכנית לבניית שגרירות ארה"ב בירושלים, 21 ביוני 2023/מערכת וואלה, משרד יגאל לוי אדריכלים

מדוברות מינהל התכנון נמסר כי "מתחם השגרירות המוצע הוא בעל משמעות ציבורית וסמלית ועתיד לרכז סביבו פעילות ציבורית בהיקף גדול, זאת בדומה למתחמי שגרירות ארה"ב בבירות אחרות בעולם. המתחם ממוקם לאורך דרך חברון, שהיא דרך היסטורית ראשית בעיר ובצמוד לציר הרכבת הקלה אשר עתיד להיות ציר עירוני אינטנסיבי, מעורב שימושים ובעל דפנות פעילות לאורכו".

במינהל התכנון הוסיפו כי "התוכנית שמה דגש על שיפור הממשק של המתחם עם הסביבה, ולשם כך קבעה הוועדה הוראות מיוחדות להרחבת המדרכות, וזאת על מנת להבטיח הקמת גינות, שבילי הליכה ושבילי אופניים. בנוסף קבעה הוועדה שינויים בבינוי והנמכתו, וזאת על מנת לצמצם את היקף עקירת העצים במתחמים".

תוכנית לבניית שגרירות ארה"ב בירושלים, 21 ביוני 2023. משרד יגאל לוי אדריכלים, מערכת וואלה
תוכנית לבניית שגרירות ארה"ב בירושלים, 21 ביוני 2023/מערכת וואלה, משרד יגאל לוי אדריכלים

מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, האדריכל דן קינן, מסר כי "מדובר בתוכנית חשובה, המהווה ציון דרך לעיר, אשר לצד החשיבות הסמלית שלה, צפויה להוות מוקד לפעילות ציבורית, כלכלית ודיפלומטית ענפה, תספק מאות מקומות עבודה חדשים לעיר, וזאת בהסתמך על השירות המצוין של הרכבת הקלה לאורך דרך חברון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully