וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט ביקר את הפצועים מג'נין: "נגיע לכל מקום על מנת לשמר את חופש הפעולה שלנו"

עודכן לאחרונה: 20.6.2023 / 12:51

שר הביטחון יואב גלנט שוחח עם הלוחמים ושמע מהם על פרטי המבצע שהסתבך: "גילו גבורה ואומץ לב, גם בעזרתם ההדדית וגם בהליך הפיקוד והשליטה בשטח". גלנט ציין כי הנחה את מערכת הביטחון "לפעול בפעולה יוזמת והתקפית", בכל מקום בו נשקפת סכנה לחיי אזרחים וכוחות הביטחון

בווידאו: שר הביטחון גלנט ביקר את הפצועים מהמארב בג'נין אתמול/שלומי גבאי

שר הביטחון יואב גלנט ביקר הבוקר (שלישי) בבית החולים רמב"ם שבחיפה את הלוחמים שנפצעו אמש במהלך פעילות צה"ל בג'נין, שוחח איתם ושמע מהם על פרטי המבצע שהסתבך. בהצהרה לתקשורת שמסר בתום השיחה עם הלוחמים, גלנט אמר: "הלוחמים פעלו תחת אש בנסיבות קשות וגילו גבורה ואומץ לב, גם בעזרתם ההדדית וגם בהליך הפיקוד והשליטה בשטח. יש לנו לוחמים ומפקדים מצוינים, ובזכותם סיימנו את האירוע הזה בצורה טובה".

לדבריו, "נפעל בכל דרך נדרשת ונגיע לכל מקום על מנת לשמר את חופש הפעולה שלנו, כל האפשרויות על השולחן". בהמשך, שר הביטחון ציין כי הנחה את מערכת הביטחון "לפעול בפעולה יוזמת והתקפית", בכל מקום בו "נשקפת סכנה לחיי אזרחים וכוחות הביטחון".

"אני מודה לצוות בית החולים על הטיפול המסור, אלה דברים שמצילים חיים", אמר בסיום דבריו. לביקורו של גלנט התלוו סגנית מנהל בית החולים רמב"ם ד"ר מיכל מקל, סגן מפקד מג"ב תנ"צ יצחק בריק ומפקד סיירת צנחנים סא"ל נ'.

שר הביטחון גלנט ביקר את הפצועים מהמארב בג'נין אתמול 20 ביוני 2023. ניקול לסקבי, דוברות שר הביטחון, אתר רשמי
שר הביטחון גלנט ביקר את הפצועים מהמארב בג'נין/אתר רשמי, ניקול לסקבי, דוברות שר הביטחון

שבעה לוחמים נפגעו אתמול בג'נין באורח קל עד בינוני בזמן חילוץ כוח המסתערבים שנחשף בזמן פעילות בשעות הבוקר המוקדמות. בשל היקף האש, צה"ל פתח במבצע חילוץ במהלכו נאלצו להכניס תגבור כוחות לעומק השטח, כולל דחפור צבאי. בזמן החילוץ הופעלו נגד הכוחות מטענים חזקים, שהוסתרו על צירי היציאה, שניים מהם הצליחו לחדור את רכבי החילוץ ובעקבות כך נפגעו החיילים.

המחבלים הניחו את המטענים מתחת לכביש והכינו מארב משולב עם ירי, לכן היה קושי בחילוץ. מטען ראשון הופעל לעבר כוח ימ"ס ב"זאב" שנחדר. מטען נוסף הופעל נגד "פנתר" שגם נפגע. לבסוף, הרכבים הצבאיים הגיעו למעבר ג'למה, שם חיכו אמבולנס ומסוק 669 שפינו את הלוחמים לבתי חולים.

לבית החולים רמב"ם בחיפה פונו חמישה מהלוחמים שנפצעו בפעילות. פצוע נוסף פונה לבית החולים שיבא-תל השומר.

עוד בוואלה!

המפכ"ל ומפקד מג"ב ביקרו את הפצועים מהמארב בג'נין: "יחזרו במהרה לשורותינו"

לכתבה המלאה
לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש ולוחמי צה"ל אשר נפצעו הבוקר בגזרת ג'נין מאושפזים בבי"ח רמב"ם 19 ביוני 2023. ללא, אתר רשמי
לוחם יחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש שנפצע אתמול בג'נין בבית החולים/אתר רשמי, ללא

בזמן הפעילות נעצרו שני מבוקשים. על פי דיווחים, לפחות חמישה פלסטינים נהרגו, בהם נער בן 15. כמו כן, 28 פלסטינים נוספים נפצעו, ביניהם כמה במצב קשה. מסוק קרב תקף באמצעות טיל מבנה שהיו בו חמושים, זו הייתה הפעם הראשונה מאז האינתיפאדה השנייה שכלי טיס תוקף בג'נין. גורם צבאי אמר כי הירי מהמסוק בוצע לעבר שטח פתוח, משום שהלוחמים היו במצוקה.

הלוחמים אמרו כי האש נפתחה עליהם מתוך מסגד. מתחקיר ראשוני עולה כי אחרי שחלק מכלי הרכב נפגעו, נאלצו הכוחות לסגת למרחב בשטח בנוי ולהסתתר בגלל ירי מסיבי עד להגעת כוחות החילוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully