וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח מדאיג: אירופה - היבשת שמתחממת בקצב המהיר ביותר בעולם

עודכן לאחרונה: 20.6.2023 / 11:49

16 אלף מקרי מוות עודפים נרשמו באירופה בקיץ 2022, שהיה החם ביותר בהיסטוריה המתועדת שלה. לפי הדוח, אירועים כאלו אינם חריגים ותדירותם עשויה להתגבר בשל משבר האקלים. החדשות הטובות: לראשונה גבר השימוש באנרגיות מתחדשות על פני דלקים מאובנים מזהמים

בווידאו: שריפות משתוללות באירופה/צילום: רויטרס

הקיץ האחרון באירופה היה החם ביותר בהיסטוריה והוא גרם ל-16 אלף מקרי מוות עודפים - כך קבע דוח משותף של הארגון המטאורולוגי העולמי ומדענים של האיחוד האירופי, שהזהיר כי אירועים כאלו עלולים להפוך לשגרתיים. הדוח על מצב האקלים התריע כי אירופה היא היבשת המתחממת בקצב המהיר ביותר בכדור הארץ, והטמפרטורות ברחבי היבשת עלו מאז שנות ה-80 כמעט פי שניים מהממוצע העולמי.

"למרבה הצער, זה לא יכול להיחשב כאירוע אקלימי חד-פעמי או חריג", אמר ד"ר קרלו בוונטמפו, ראש המרכז לשינויי האקלים "קופרניקוס". לדבריו, מהמידע הקיים עולה כי "אירועים מסוג זה הם חלק מדפוס שיגרום לגלי חום תכופים ואינטנסיביים יותר ויותר ברחבי האזור", אמר.

שריפות ענק בספרד בעקבות גל החום 19 ביולי 2022. רויטרס
לא אירוע חד-פעמי. שרפה בספרד במהלך גל החום בקיץ שעבר/רויטרס

מדענים הזהירו כי העולם עומד בפני שיאי חום חדשים, לאור ההתחממות הגלובלית הנובעת משינויי האקלים בשילוב עם תופעת אל ניניו. מדענים הסבירו כי הסיבה שאירופה מתחממת מהר יותר מיבשות אחרות קשורה לעובדה שחלק גדול מהיבשת נמצא באזור התת-ארקטי והארקטי - האזור המתחמם בקצב המהיר ביותר על פני כדור הארץ.

לפי הדוח, בשנה שעברה נרשמו גלי חום קיצוניים בחלקים מהים התיכון, הים הבלטי והים השחור, בעוד שהמסת הקרחונים היה המהירה ביותר שתועדה אי-פעם. ובסך הכול, הטמפרטורה הממוצעת באירופה בשנה שעברה הייתה בין השנייה לרביעית בגובהה אי-פעם.

עם זאת, הדוח הצליח למצוא סימן חיובי בכל זאת, כשציין שבשנה החולפת נעשה לראשונה שימוש גדול יותר באנרגיה מתחדשת - 22.3% - מאשר בדלקים מאובנים מזהמים - 20%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully