וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ מזהיר את נתניהו מקידום המהפכה המשפטית: "אל תהיה זה שזורק את הגפרור ביער"

עודכן לאחרונה: 19.6.2023 / 15:00

לאחר שרה"מ האשים כי ההידברות בבית הנשיא הייתה "מצג שווא", יו"ר המחנה הממלכתי קרא לו לא לקדם את חקיקת הרפרומה באופן חד-צדדי, וטען כי מהלך כזה יוביל אותו לניתוק מהעם. לפיד תקף: "נתניהו איבד שליטה - הוא אדם חסר אחריות"

בווידאו: נתניהו: נתחיל השבוע בקידום צעדים מעשיים של תיקונים במערכת המשפט/מערכת וואלה!

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הזהיר היום (שני) כי קידום חד-צדדי של חקיקת המהפכה המשפטית תוביל למלחמת אזרחים. "אם נתניהו יחליט להחזיר אותנו שלושה חודשים אחורה, כולם יפסידו ממהלך כזה. חקיקה חד צדדית, תהפוך להתנתקות של נתניהו מהעם, שתסתיים בכישלון", אמר גנץ בישיבת סיעתו.

"נתניהו", פנה יו"ר המחנה הממלכתי לראש הממשלה. "אתה יודע שאין למהלך הזה רוב בעם. כבר היינו שם, על סף התהום, על סף מלחמת אחים. אני קורא לנתניהו, לא להיות זה שזורק את הגפרור ביער". עוד אמר גנץ: "התקדמות חד-צדדית היא צעד הרסני לחברה, לכלכלה, לביטחון ולדמוקרטיה הישראלית, זו לא אחריות - זו הפקרות".

גנץ, נתניהו. פלאש 90, אתר רשמי
גנץ ונתניהו/אתר רשמי, פלאש 90

"בשבוע שעבר, לנתניהו היו שתי ברירות, הראשונה היא להביא לבחירת נציגת אופוזיציה ונציג קואליציה ולהקים את הוועדה לבחירת שופטים כפי שסוכם, להמשיך בהידברות ולחתור להסכמות שימנעו כאן אסון", המשיך גנץ. "השנייה - להיכנע לקיצוניים, לבחור באינטרס הפוליטי הצר שלו על פני מדינת ישראל ולהביא לפיצוץ השיחות, נתניהו בחר באפשרות השנייה".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף את נתניהו ואמר בפתח ישיבת סיעתו: "אנחנו לא נשב בבית הנשיא רק כדי שנתניהו יוכל להתראיין ב-CNN ולטעון שיש הידברות בזמן שיריב לוין מעביר חוקים שיהרסו את הדמוקרטיה שלנו. נתניהו הוא אדם חסר אחריות, זה לא אומר שגם אני צריך להיות כזה. רק אין הסכמות וגם לא היו. הסיבה היחידה שנתניהו חוזר לחקיקה, היא שהוא איבד שליטה על הקואליציה, איבד שליטה על חבורת יריב לוין".

אתמול אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה השבועית: "נתחיל השבוע בקידום צעדים מעשיים של תיקונים במערכת המשפט באופן מדוד ואחראי". לאחר מכן, תקף את גנץ ולפיד, אחרי שהאחרונים הודיעו על השהיית ההידברות בשל דחיית הבחירות לנציג הקואליציה בוועדה לבחירת שופטים. "בשבוע שעבר הוכח שהם שיחקו משחק", טען נתניהו. "זה היה מצג שווא של הידברות, שלושה חודשים שהנציגים שלהם לא הסכימו להבנה המינימלית ביותר. המטרה הייתה למרוח ולמשוך זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully