וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לך תאנוס עוד אחת", "תומך טרור עלוב": עימות חריף בוועדת החינוך של הכנסת

עודכן לאחרונה: 19.6.2023 / 14:44

הוויכוח החריג בין חנוך מילביצקי ועופר כסיף פרץ בזמן הדיון על השכרת שטח בכפר הנוער בן שמן לטובת קייטנה של ארגון "פורום המשפחות השכולות" הישראלי-פלסטיני, ולאחר שחבר הכנסת מילביצקי איים והבטיח לשלול תקציבים מהכפר. מנכ"לית הכפר: "אין לנו זכות להפלות"

בווידאו: "לך תאנוס עוד אחת", "תומך טרור עלוב": עימות חריף בוועדת החינוך של הכנסת/ערוץ הכנסת

"תומך טרור עלוב, אתה מדבר על יושרה?", תקף היום (שני) חבר הכנסת חנוך מילביצקי (הליכוד) את חבר הכנסת עופר כסיף (חד"ש) לאחר שהאחרון זרק לעברו הערה בדיון שהתקיים בוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת. "רק לאחל ליהודים למות בפיגוע", הוסיפה לזעוק לעברו חברת הכנסת מעוצמה יהודית לימור סון הר-מלך.

"לך תאנוס עוד אחת, לך תאנוס עוד אחת", ענה לו כסיף בהתייחסו להאשמות שהשמיעה נגדו בעבר מתלוננת שטענה כי מילביצקי תקף אותה מינית. יממה לאחר ההשתלחות המכוערת בין השרות גילה גמליאל וגלית דיסטל-אטבריאן בישיבת הממשלה, חברי הכנסת "הבהירו" שטרם נאמרה המילה האחרונה, ויש עוד לאן לרדת. במהלך הוויכוח הסוער שהתפתח בין השניים, מילביצקי, שנדהם מאמירותיו של כסיף אמר בקול: "מה זה? מה זה?", ולאחר מכן הוסיף: "זה נרשם הדברים האלה? אתם רואים במי מדובר פה כן?".

חנוך מילביצקי בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"תומך טרור עלוב". חבר הכנסת מילביצקי/ראובן קסטרו

הוויכוח החריג בוועדת החינוך אירע בעת שהתקיים שם דיון בעניין השכרת שטח בכפר הנוער בן שמן לטובת קייטנה של ארגון "פורום המשפחות השכולות" הישראלי-פלסטיני למען פיוס ושלום, הקורא "למען פיוס ושלום, ולמען הפסקת מעגל הדמים והשגת הסדר מדיני מוסכם על שני הצדדים".

עוד במהלך הדיון, חבר הכנסת מילביצקי איים על מנכ"לית כפר הנוער אילנה טישלר והבטיח לשלול ממנה תקציבים. זאת, למרות שהבהירה לו שאין באפשרותה לאסור על קיום של קייטנה כזו או אחרת בשטח הכפר אותו היא מנהלת. "הקושי הכלכלי ברור אבל לא מכשיר את מה שהם עשו, לקחו פעילות בזויה. הנראטיב הזה לא יהיה, זו יריקה בפרצוף של הציבור הישראלי", אמר מילביצקי.

"אין שום הצדקה כלכלית לביזוי שאתם מאפשרים לעשות בתחומי הכפר שלכם. זה מעשה בלתי נסלח. אולי אין לנו סמכות חוקית להכריח אתכם לבטל את ההתקשרות המסחרית אבל תשמעי היטב - הממשלה תדאג טוב טוב לבדוק איזה כספים מגיעים אליכם", איים מילביצקי. "זה ישפיע על שיקול הדעת שלי. מי שמוכן לארח בתחומו פעילות מהסוג הזה - לא ראוי לתמיכה ממשלתית בכלל, לא נסלח על זה. שילך לקבל כסף מארגונים פרוגרסיביים. גם בהם נטפל אחר כך. אלו לא איומים - זאת הבטחה", הוסיף.

השקת קמפיין הרשימה המשותפת, ת"א, 23 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
"לך תאנוס עוד אחת". חבר הכנסת כסיף/ראובן קסטרו

לאחר שהתווכחו ביניהם ותקפו זה את זה, כסיף ניסה להסביר את אמירותיו. בתוך כך, כסיף סיפר על פרסום של עיתונאי בשנה שעברה, לפיו עורך הדין מילביצקי "השתיק" לכאורה מעשה אונס בארגון שהיה היועץ המשפטי שלו, "קבלה לעם". "מעשי אונס שיוחסו למיכאל לייטמן מנהיג 'קבלה לעם'", אמר כסיף.

"אותו עורך דין טען שהוא (מילביצקי - י"א) השתיק מעשי אונס של לייטמן. מילביצקי הגיש נגדו תביעת דיבה והפסיד, ואם לא די בכך, בסוף החקירה בבית משפט, הציג עורך הדין פוסט שכתבה מישהי שטענה כי העבר הבעייתי של חנוך מילביצקי כולל תקיפה מינית, גם שלה". כסיף המשיך לקרוא את הפוסט שכתבה המתלוננת בזמנו: "אחרי זה הוא התנצל ואמר שהוא חשב שרציתי שינעל אותי בחדר, יחסום אותי בגופו וילפות לי את הידיים כך שלא אוכל להתנגד".

כפר הנוער בן שמן. אלומה משולמי, אתר רשמי
ניצב בלב הסערה הפוליטית. כפר הנוער בן שמן/אתר רשמי, אלומה משולמי

מצידה, מנכ"לית הכפר טישלר, ניסתה להסביר ליושבים בוועדה כי הכפר לא בוחר את האורחים והעמותות להן משכיר חלקים משטחי הפנימייה בחודשי הקיץ, וגם לאחר שהבהירה כי אין לכפר שום קשר לתכנים של האירוע - חברי הכנסת מהקואליציה, ביניהם מילביצקי, הר-מלך, אלמוג כהן ויוסף טייב (ש"ס), לא התרצו והמשיכו לתקוף אותה.

"נקלעתי לסיטואציה שאני לא מכירה", סיפרה טישלר. "אנחנו מגדלים 400 חניכים בתנאי פנימייה ונותנים להם ביטוי ציוני של המפעל הציוני, יש לנו מכינה קדם צבאית. אני בעצמי באה ממשפחה שכולה. אין לנו שום קשר לתכנים של האירוע", הבהירה. "אנחנו לא עושים אפליה, אין לנו זכות להפלות. נקלעתי לקרב פוליטי. בתקופת הקיץ חניכי הכפר לא נמצאים. האירוח הוא על בסיס לינה והזנה. אין באירוח הזדהות עם ערכים או מסרים של הארגון", אמרה.

טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני בתל אביב

24 באפריל 2023. לוחמים לשלום, אתר רשמי
טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני בתל אביב. השנה/אתר רשמי, לוחמים לשלום

מיובל רחמים, מנכ"ל פורום משפחות שכולות ישראלי-פלסטיני נמסר בתגובה: "אני מזועזע מהמתקפה הפרועה והאלימה ומאיומים מפורשים של חברי כנסת בוועדת החינוך כלפי הנהלת כפר הנוער בן שמן וכלפי פורום משפחות שכולות ישראלי-פלסטיני. בלשון בוטה ואלימה נקטו חברי הכנסת חנוך מילבצקי, אלמוג כהן ולימור סון הר-מלך איומים מפורשים נגד הכפר. הם הבטיחו לשלול תקציבים, להגיע פיזית לכפר ו'לפוצץ' את הפעילות החינוכית בו. בשם 'ערכיהם' הם מעיזים לשלול את הזכות לנרטיב שאיננו תואם את עמדתם, כמו נרטיב של פיוס ושלום".

עוד הוא אמר: "אני מבקש לחזק את הנהלת כפר הנוער בן שמן, החווה כבר שבועיים מתקפות פרועות ברשתות המגיעות עד כדי איומים ברצח. הפעילות של הכפר היא חוקית, האירוח של הקייטנה של פורום המשפחות השכולות היא ערכית וחותרת לפיוס ושלום. באים חברי כנסת ובעזות מצח מנסים לכאורה 'להגן על כבודם של חללי צה"ל' כאשר בעצם התנהגותם, מעשיהם, ודברי ההסתה שלהם הם מבזים ומחללים את כבודו של אבי ומורשתו ושל חברי האחרים בפורום המשפחות השכולות. הסכנה היחידה שנשקפת כתוצאה מעריכת מחנה הקיץ היא מימוש איומיהם של חברי הכנסת מהימין הקיצוני שעלולים להגיע עד כדי פגיעות בנפש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully