וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-100 איש מתו בגל חום בהודו: "אנשים מפחדים לצאת מהבית"

עודכן לאחרונה: 19.6.2023 / 9:45

שתי המדינות המאוכלסות ביותר בהודו חוות טמפרטורות קיצוניות, והרשויות קראו לבני 60 ומעלה ולאלו הסובלים מבעיות רפואיות להישאר בבתיהם. מדענים קושרים את גלי החום הקטלניים למשבר האקלים

אנשים מכסים ראשיהם בשל החום הרב, כלכותא, הודו, 11 ביוני 2023. רויטרס
"מעולם לא ראיתי כל כך הרבה אנשים מתים בגלל החום". אנשים מכסים ראשיהם בשל החום בכלכותא/רויטרס

לפחות 96 בני אדם מתו בשתי המדינות המאוכלסות ביותר בהודו, החוות גל חום בימים האחרונים. הרשויות במדינות אוטר פרדאש שבצפון הודו ובמדינת ביהאר שבמזרחה הזהירו תושבים בני 60 ומעלה ואחרים הסובלים מבעיות רפואיות להישאר בבתיהם במהלך שעות היום.

הרשויות באוטר פרדאש אמרו כי כל הקורבנות - 54 - דווח באזור בליאה, כ-300 ק"מ מדרום-מזרח לבירה. רוב המתים היו בני יותר מ-60 והם סבלו מבעיות רפואיות, שייתכן שהוחרפו בשל החום הכבד. גורם רפואי במחוז אמר כי בשלושת הימים האחרונים, כ-300 חולים פונו לבית החולים בשל מחלות שהוחרפו בשל החום.

לאור חומרת המצב, הרשויות ביטלו חופשות מתוכננות של צוותי רפואה בבליה והוסיפו מיטות אשפוז נוספות במחלקה לטיפול נמרץ כדי להתמודד עם זרם הנפגעים. הם סובלים מחום גבוה, הקאות, שלשולים, קשיי נשימה ובעיות בלב.

משבר האקלים | כתבות אחרונות

ר.ס פת'האק, תושב המחוז שאביו מת ביום שבת, סיפר כי הוא ראה התגברות של זרם המטופלים בעודו שוהה לצדו של אביו. "זה מעולם לא קרה בבליאה. מעולם לא ראיתי כל כך הרבה אנשים מתים בגלל החום", אמר. "אנשים מפחדים לצאת. הכבישים והשווקים די נטושים".

אתמול הגיעו הטמפרטורות במחוז ל-43 מעלות, חמש מעלות יותר מהממוצע, בעוד שאחוזי הלחות הגיעו ל-25% והגבירו את השפעת החום. הקלה במזג האוויר צפויה רק מחר. שר הבריאות של אוטר פרדאש, בריג'ש פת'האק, אמר כי הרשויות חוקרות את נסיבות מותם של "כל כך הרבה אנשים" במחוז בליאה.

בביהאר, 42 איש מתו ביומיים האחרונים מבעיות הקשורות לגל החום. בבירת המדינה, פטנה, מטופלים יותר מ-200 חולים הסובלים משלשולים והקאות. ביום שבת הגיעו הטמפרטורות ל-44.7 מעלות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אנשים משתכשכים במימי פארק, דהרה דון, הודו. רויטרס
אנשים משתכשכים במימי פארק בדהרה דון, החודש/רויטרס

חודשי הקיץ העיקריים בהודו - אפריל, מאי ויוני - הם לרוב החמים ביותר ברוב שטחה של מדינת הענק, לפני שגשמי המונסון מביאים עמם הקלה וירידה בטמפרטורות. עם זאת, בעשור האחרון הקיץ הפך לחם יותר, כשבמהלך גלי החום סובלת הודו ממחסור חמור במים ועשרות מיליונים נותרים ללא מים זורמים.

לפי מחקר של World Weather Attribution, קבוצה אקדמית הבוחנת את מקורות גלי החום, הסבירות לאחד קטלני כמו זה שפקד חלקים מדרום אסיה באפריל האחרון גדלה פי 30 בשל משבר האקלים. במהלך גל החום ההוא, מתו 13 איש באירוע ממשלתי בבירה הכלכלית מומבאי ובכמה מדינות נסגרו כל בתי הספר למשך שבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully