וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד סובלת מבצורת קשה: "האביב האחרון - החם ביותר אי-פעם"

עודכן לאחרונה: 7.6.2023 / 19:52

הטמפרטורות בשלושת החודשים האחרונים, שבהן חוותה המדינה גם גל חום קיצוני, היו חריגות וגבוהות ב-1.8 מעלות יותר בהשוואה לממוצע. אף שמאז אמצע החודש שעבר החלו לרדת גשמים שהקלו מעט על המצב, הבצורת שפוגעת קשה בענף החקלאות טרם נפתרה

אנשים הולכים בחוף של מלאגה, ספרד, 25 באפריל 2023. רויטרס
מדענים תיארו את האביב האחרון בספרד כ"חריג". אישה מתגוננת מפני השמש במלאגה, אפריל/רויטרס

חודשי האביב האחרונים בספרד היו החמים ביותר מאז תחילת המדידות, כשהטמפרטורות הממוצעות הגיעו לכמעט שתי מעלות יותר מהממוצע - כך אמרה היום (רביעי) סוכנות מזג האוויר הלאומית. "אביב 2023 היה האביב החם ביותר שנרשם אי-פעם בספרד", מסרה הסוכנות, שהתייחסה לתקופה של שלושה חודשים שהחלה במרץ.

ספרד כבר נמצאת בעיצומה של בצורת ממושכת, שפגעה במגזר החקלאי, אחד מהענפים המרכזיים של כלכלתה. לפי הסוכנות, הטמפרטורה הממוצעת הייתה 14.2 מעלות - 1.8 מעלות יותר בהשוואה לחודשי האביב הממוצעים. "היה חם במיוחד, ב-0.3 מעלות יותר מב-1997 - שבה היה האביב החם ביותר עד השנה", הדגישה הסוכנות. ספרד סבלה בסוף אפריל מגל חום, כשהטמפרטורות הגיעו ל-20 מעלות יותר מהממוצע.

במהלך גל החום הקיצוני, שפקד את חצי האי האיברי וחלקים מצפון אפריקה, נרשמו 38.8 מעלות בדרום ספרד. באותו הזמן, סוכנות מזג האוויר הלאומית אמרה כי היה זה חודש אפריל היבש והחם ביותר בספרד מאז שהחלו הרישומים ב-1961.

עם זאת, מאז אמצע החודש שעבר, חלה הקלה בבצורת עם בואם של גשמים נדירים לעונה. "עד כמעט אמצע מאי, לא ירד גשם", אמר דובר הסוכנות, רובן דל קאמפו. "עם הגשמים במחצית השנייה של מאי, המצב קצת נרגע", הוסיף הדובר. עם זאת, לדבריו, הבצורת, "שנמדדת על פני טווח ארוך יותר, לא נפתרה".

ארגון World Weather Attribution, שמדעניו חוקרים את הקשר בין אירועי מזג אוויר קיצוניים לשינויי האקלים, כינה את מה שאירע בספרד "חריג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully