וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלי גוטליב לנתניהו: אמרת שבגללי התעכבה החקיקה, תניח שלא כולם מטומטמים

עודכן לאחרונה: 18.6.2023 / 21:36

גוטליב טענה שנתניהו ניסה לשכנע אותה להצביע לקארין אלהרר בבחירות לוועדה למינוי שופטים בטענה שזה לא משנה מי ייבחר, כי ממילא מבנה הוועדה ישתנה: "אמרתי לך בנוכחות השרים שלא תיגע במינוי השופטים". היועמ"שית של הכנסת דחתה את בקשתה לבטל את הסנקציות נגדה

בווידאו: גוטליב לא אסיר את המועמדות שלי לוועדה לבחירת שופטים/רוני כנפו

ח"כ טלי גוטליב כתבה הערב (ראשון) בחשבון הטוויטר שלה הודעה שבה פנתה לראש הממשלה באמירה: "רוה"מ נתניהו, שמעתי שאמרת לשרים שבגללי התעכבה החקיקה ביחס למינוי השופטים. תניח בבקשה שלא כולם מטומטמים".

גוטליב הוסיפה: "בלשכתך אמרת לי שלא משנה מי ייבחר, כי ממילא מייד תשנו את מבנה הוועדה, כשניסית לשכנע אותי להצביע לאלהרר. אזכירך שאמרתי לך בנוכחות השרים שאינני מאמינה, ואתה לא תיגע במינוי השופטים".

על הדברים האלה אמרה דוברות הליכוד:" אף אחד לא ביקש מטלי גוטליב להצביע בעד אלהרר. כל שהתבקש ממנה הוא לשמור על משמעת קואליציונית ולהסיר את מועמדותה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו וחה"כ טלי גוטליב במליאת הכנסת. 14 ביוני 2023. דני שם טוב, דוברות הכנסת
גוטליב ונתניהו בכנסת. "אזכירך באמרתי לך בנוכחות השרים שאינני מאמינה"/דוברות הכנסת, דני שם טוב

גוטליב פנתה בבקשה למיצוי הליכים בשל סנקציות שהוטלו עליה, וטענה שמעשיה לא היו הפרת משמעת קואליציונית, וכי הסנקציות אינן חוקיות. היועצת המשפטית לכנסת עו"ד שגית אפיק אמרה בתגובה לגוטליב: ליו"ר הסיעה ישנן סמכויות להחיל מגבלות כלפי חבריה על מנת לאכוף משמעת קואליציונית, והן חלות גם במקרה הזה".

כמו כן, הוסיפה היועצת המשפטית לכנסת כי "אין מקום בעת הזו לעתירה בעניין זה".

עוד בוואלה!

העונש על המרד של גוטליב: הדחה מוועדות הכנסת ואיסור על הצעות חוק

לכתבה המלאה
קארין אלהרר מגישה רשמית את מועמדותה לועדה לבחירת שופטים 07 ביוני 2023. ללא, אתר רשמי
היחידה שנבחרה. ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד/אתר רשמי, ללא

בבחירות לוועדה למינוי שופטים בשבוע שעבר סירבה גוטליב להסיר את מועמדותה, חרף הלחצים מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו ומקורביו. גוטליב לא נבחרה לוועדה לאחר שחברי הקואליציה לא תמכו בה, וזכתה לתמיכה של 15 חברי כנסת בלבד, לעומת 59 ח"כים שהתנגדו למינוי שלה. בבחירות נבחרה חברת כנסת אחת בלבד לוועדה מתוך השניים הנדרשים, קארין אלהרר (יש עתיד), ויערכו בחירות חוזרת לנציג השני תוך 30 ימים.

בשל סירובה לפרוש מהמרוץ, גוטליב לא תוכל לכהן יותר כחברה בוועדות הכנסת השונות, לא תוכל להעלות הצעות חוק וכן יאסר עליה לדבר בשם סיעת הליכוד במליאת הכנסת. זאת בשל "הפרת המשמעת הקואליציונית והסיעתית החמורה וחסרת התקדים של חברת הכנסת", כפי שאמר יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully