וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר נגד היועמ"שית: ניתן היה למנוע מקרי רצח אם לא הייתה מטרפדת מעצרים

עודכן לאחרונה: 18.6.2023 / 7:37

השר לביטחון לאומי יצא נגד בהרב מיארה, שצפויה להתנגד למעצרים מנהליים בחברה הערבית: "הקלות שבה היא מאשרת זאת לנערים שנחשדו בהפרות סדר בחווארה, מול התנגדותה המקוממת למעצר מנהלי לראשי מאפיה עם דם על הידיים - חסרת אחריות"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר בזירת הירי ביפיע/אלי אשכנזי

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף הלילה (ראשון) את היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, שצפויה להתנגד למעצרים מנהליים במגזר הערבי, והאשים אותה במניעת מקרי רצח. "התנגדותה לביצוע מעצרים מנהליים נגד בכירי ארגוני הפשע במגזר הערבי מקוממת", כתב.

"כבר לפני חודש הגישה המשטרה בקשה למעצרים מנהליים לכמה בכירים בארגוני פשיעה גדולים, חלקם היו מעורבים בעצמם באירועי רצח, שניתן היה למנוע אלמלא היועצת הייתה מטרפדת את מעצרם", הוסיף בן גביר. "הקלות שבה מאשרת היועצת מעצרים מנהליים לנערים שנחשדו בהפרות סדר בחווארה, למול התנגדותה למעצר מנהלי לראשי מאפיה, עם דם על הידיים, חסרת אחריות".

איתמר בן גביר, מגיע לכינוס ראשי המפלגות,הכנסת, ירושלים. 14 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
התנגדותה של היועמ"שית - מקוממת". בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

הצעת החוק שתעלה לאישור בוועדת שרים לחקיקה תאפשר לשר בן גביר לחתום על צווי מעצר מנהליים שמאפשרים כליאה של אדם ללא משפט. היא מקודמת במטרה להיאבק בפשיעה בחברה הערבית אבל תאפשר לבן גביר גם לאסור על יציאה מהארץ ולחייב אדם להפקיד את דרכונו בידי המשטרה.

בנוסף, תהיה בידי השר הסמכות לחייב התייצבות בתחנת משטרה במועדים שיקבע, ולהטיל חובת דיווח על כוונה לצאת או להיכנס לאזור מסוים. כמו כן, מוצע להקנות לו סמכות לאסור רכישה, החזקה או נשיאה של "חפצים מסוימים", שימוש בשירותים מסוימים ובתקשורת באינטרנט, ולאסור התקשרות עם אדם או קבוצה מסוימת. בהצעה נקבע כי תוקפה של הוראת השעה יחול כשנה לאחר פרסומה.

שב"כ צפוי להביע התנגדות להצעת החוק - כך סיפרו אמש גורמי ביטחון בשיחה עם וואלה!. לדברי הגורמים, בצמרת המשטרה גם מחזיקים באותה העמדה, לפיה יש לשמור את הצווים המנהליים למקרים קיצוניים שקשורים בביטחון המדינה.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי
היועמ"שית, גלי בהרב מיארה/שלומי גבאי

גורמי ביטחון אמרו בפורומים סגורים כי לפני שימוש בכלים של שב"כ לסיכול טרור וריגול, יש לבחון את כל מערך ההעמדה לדין ורף הענישה. על פי גורמי הביטחון, עוד הובהר בדיונים כי יש לנתח את הסיבות שהובילו לפגיעה במשטרה ובהמשך לכך יש לחזק אותה בתקנים ובפיקוד איכותי, להתנגד להחלשתה ולאיתור אלטרנטיבות שיובילו להעמקת הפגיעה בארגון.

החשש העיקרי במערכת הביטחון הוא שבן גביר מעוניין לעשות שימוש יתר בצווים, שפוגעים בזכויות האזרח, בחברה הערבית ואחר כך גם במגזר היהודי. גורמי הביטחון הזהירו כי הוספת משימות לשב"כ עלולה לייצר תקדים מסוכן, ברקע הפעלת כלים מיוחדים של שב"כ שנמצאים באיזון הדק בין ביטחון, זכויות פרט ודמוקרטיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully