וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה חודשים אחרי שנפל: בן גביר יעלה מחר את הצעתו לחוק האיזוק האלקטרוני

עודכן לאחרונה: 18.6.2023 / 0:01

בניגוד להצעת האופוזיציה שנפלה, בן גביר מבקש תנאים קשים יותר להחלטה על שימוש באמצעי פיקוח טכנולוגיים. לפי הצעתו, ניתן לנקוט בצעד רק אחרי הערכת מסוכנות או אם יש הרשעה קודמת בעבירת אלימות או כתב אישום

בווידאו: מהומה במליאה: בן גביר עלה לנאום בדיון על חוק האיזוק האלקטרוני, האופוזיציה: "בושה"/מערכת וואלה!

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, יעלה מחר (ראשון) בישיבת הממשלה הצעת מחליטים לחוק האיזוק האלקטרוני, יחד עם השרה לקידום מעמד האישה מאי גולן ושר המשפטים יריב לוין, לאחר דיונים שערך בחודשים האחרונים. על פי הצעתו, בית המשפט יוכל להוציא צו הגנה נגד בן משפחה רק אחרי הערכת מסוכנות ובמידה וישנה הרשעה קודמת בעבירת אלימות או לחלופין כתב אישום נגד המועמד לאיזוק. ישנו חריג שבו אם שופט מתרשם שמדובר באירוע דחוף - הוא מוסמך להחליט באשר לאיזוק עד להערכת המסוכנות.

בן גביר מסר: "הצעת החוק שאנחנו מביאים מחר לממשלה, היא חשובה במיוחד, שתאזן בין הצורך החיוני למאבק באלימות במשפחה ולמניעת אלימות ובין החובה שלנו להגן מפני תלונות והאשמות שווא ושמירה על חירותם של חפים מפשע. בניגוד לממשלה הקודמת שלא הוציאה את החוק לפועל, הממשלה שלנו תעשה זאת, אך תביא חוק מדויק יותר וטוב יותר ואני מודה לראש הממשלה, שר המשפטים, השרה לקידום מעמד האישה שר הרווחה".

איתמר בן גביר, הפגנת הימין בעד המהפכה המשפטית, רחבת מוזיאון ת"א,ת"א 1 ביוני 2023. ראובן קסטרו
איתמר בן גביר/ראובן קסטרו

בחודש מרץ האחרון נפלה הצעת החוק לאיזוק אלקטרוני במליאת הכנסת, לאחר ש-54 חברי כנסת התנגדו ו-53 תמכו בהצעה. בדיון התפתחה מהומה, כשחברת הכנסת נעמה לזימי (העבודה), מיוזמות החוק, דיברה מעל הדוכן ואמרה לבן גביר: "הנה שר הפיתות הגיע, אתה שולח את אשתך לאולפנים כדי לחפות עליך? תתבייש".

בתגובה, בן גביר עלה לדוכן והאשים בצעקות: "אתם מנצלים רצח של נשים - פופוליסטים". בהמשך כל חברי הכנסת מהאופוזיציה הגיעו להתגודד סמוך לדוכן הנואמים והחלו לצעוק לעברו "בושה". לאחר הפלת החוק, גורמים בליכוד מתחו ביקורת על המהלך. "אנחנו הולכים שבי אחרי הגחמות של בן גביר ומצביעים נגד צו מצפוננו", אמרו. "רוב המפלגה מרגישה רע מאוד ונשים יצאו בוכות בעקבות ההצבעה".

הצעתה החוק שנפלה ביקשה לאפשר לבית המשפט להורות על שימוש באמצעי פיקוח טכנולוגיים, כמו איזוק אלקטרוני, למטרת פיקוח על קיום של צו הגנה במסגרת אלימות במשפחה, בהתקיים תנאים מסוימים. זאת, בשונה מההצעה של בן גביר, שדורש תנאים קשים יותר להחלטה על הצעד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully