וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר דחה את הצעת חוק איזוק אלקטרוני לגברים אלימים

עודכן לאחרונה: 19.3.2023 / 16:44

השר לביטחון לאומי דחה את ההצעה בדיון שהתקיים בנוכחות ארגוני נשים - והבטיח לקדם את ההצעה בעוד חודש. "גורמים פוליטיים עשו מעשה שפל וביקשו לנצל רצח של אישה, כדי לגרוף רווח פוליטי", טען. "גם לפוליטיקה יש גבול"

בווידאו: איתמר בן גביר הולך תחת אבטחה כבדה ליד מפגינים בכפר אוריה/ג׳וש בריינר, הארץ

ועדת השרים לחקיקה דחתה היום (ראשון) פעם נוספת את הצעת החוק לאיזוק אלקטרוני על גברים אלימים שיזם ח"כ גדעון סער. בן גביר הודיע כי בכוונתו לקדם הצעת חוק "מאוזנת" כלשונו בתוך חודש, זאת למרות שהכנסת יוצאת לפגרה בעוד כשבועיים. הצעת החוק של סער קובעת כי איזוק יינתן רק לאחר שני תנאים מצטברים. הראשון, הפרת צו הגנה והשני, קביעה של שופט למסוכנות גבוהה. בן גביר ביקש לקדם הצעה לאיזוק רק לאחר שתי הרשעות של אלימות בטענה שיש תלונות שווא.

השר בן גביר עצמו הבהיר כי בתוך חודש יביא הצעת חוק ממשלתית לאיזוק אלקטרוני. "מחד גיסא הוא ייתן מענה לנשים שנפגעות, אבל מאידך גיסא תביא את האיזון הנכון למנוע תלונות שווא כלפי גברים".

ח"כ גדעון סער אמר בתגובה להחלטה לדחות את הצעת החוק כי מדובר במעשה חסר אחריות. "מדובר בהצעת חוק מאוזנת שגובשה לאחר עבודת מטה ארוכה של כל גורמי המקצוע - הכנסת הקודמת אישרה אותה פה אחד בקריאה ראשונה ללא כל התנגדות. הסחבת ובשל גחמה של בן גביר, מבטאת אדישות לחיי אדם", אמר.

איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי,24 בינואר 2023. יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
"גורמים פוליטיים עשו מעשה שפל וביקשו לנצל רצח של אישה, כדי לגרוף רווח פוליטי", בן גביר/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90

מנכ"לית שדולת הנשים הדס דניאלי ילין אמרה בתגובה: "השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הפך הלילה לשר לביטחון לאומי לגברים בלבד. ההחלטה לדחות את חוק הפיקוח האלקטרוני שוב, בפעם השנייה בתוך שבועיים, מוכיחה כי עשרות אלפי נשים החיות תחת פחד ואלימות, חלקן אלו שבחרו בו כדי להחזיר את הביטחון האישי, לא מעניינות אותו. הוא נכנע ללחצים של חבריו שרואים בנשים פחותות, לא שוות, וכאלו שלא צריך לעבוד בשבילן".

"בן גביר במקרה הטוב לא מכיר את החוק, ובמקרה הרע מפיץ דיסאינפורמציה במודע. הטענה כי החוק יפגע בנשים היא מופרכת. גורמי המקצוע יצרו בחוק מנגנון שבו ההתרעה על מיקום הגבר האלים תציל נשים ולא תסכן אותן כפי שטוען בנסיון להסתיר את המניעים האמיתיים לדחיית החוק".

יו"ר נעמת חגית פאר טענה כי "הצעת חוק הפיקוח האלקטרוני כל כך חיונית ולנשים אין יותר זמן לחכות. הממשלה גם גוררת רגליים עם ההצעה הממשלתית שעברה בקריאה ראשונה בהסכמה בכנסת הקודמת, וגם שמה רגלים לניסיונות של האופוזיציה לקדם את הנושא. מתי יבינו במדינת ישראל שלא מדובר כאן בעניין של קואליציה או אופוזיציה. מתי יפסיקו לגרור רגלים על חשבון נשים וילדים שנאלצים להמשיך להסתתר במקלט ולחיות בפחד. עצוב מאוד שגם הצעת חוק שכל תכליתה להגן על קורבנות האלימות, הופכת להיות כלי ניגוח ונשים וילדיהן ממשיכות לשלם את המחיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully