וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק לאחר הרשעה אחת: בן גביר פרסם את הצעתו לחוק האיזוק האלקטרוני

עודכן לאחרונה: 28.4.2023 / 11:09

לפי ההצעה של השר לביטחון לאומי, שופט יהיה חייב לבקש הערכת מסוכנות על הגבר והאחרון יהיה צריך להיות עם הרשעה כלשהי או כתב אישום על אלימות כדי שיחויב באזיק אלקטרוני. בארגוני הנשים זועמים: "מרוקן את החוק מתוכן". ההצעה מגיעה לאחר שחוק האיזוק של האופוזיציה נפל

בווידאו: מהומה במליאה: בן גביר עלה לנאום בדיון על חוק האיזוק האלקטרוני, האופוזיציה: "בושה"/מערכת וואלה!

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הפיץ היום (שישי) את עיקרי הצעת החוק לאיזוק אלקטרוני, יותר מחודש לאחר שהצעת האופוזיציה נפלה במליאה בשל אי תמיכתו. לפי הצעתו, שופט יהיה חייב לבקש הערכת מסוכנות על הגבר, לפני שיחליט האם לחייב אותו באזיק אלקטרוני. הצמדת האזיק תעשה בכפוף לשני תנאים: קבלת הערכת מסוכנות, בנוסף לרקע של הרשעה בעבירה על החוק. זאת, למעט חוקי תעבורה, מיסים ותכנון ובנייה - או לחילופין מי שהוגש נגדו כתב אישום מבוסס על עבירות אלימות.

ההצעה של בן גביר מגיעה לאחר שחוק האיזוק האלקטרוני של חברי הכנסת גדעון סער, מירב בן ארי, נעמה לזימי ומרב מיכאלי נפלה במליאה בהצבעה בקריאה טרומית לפני כחודש. ההצעה שיזמו חברי הכנסת עוד בתקופת הממשלה הקודמת קובעת כי יתאפשר לבית המשפט להורות על שימוש באמצעי פיקוח טכנולוגיים כמו איזוק אלקטרוני למטרת פיקוח על קיום של צו הגנה במסגרת אלימות במשפחה, בהתקיים תנאים מסוימים, כמו הפרת צו הגנה והערכת מסוכנות.

איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי,24 בינואר 2023. יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
מחמיר עם הנשים. בן גביר/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90

בן גביר התנגד לקידום הצעת החוק וטען כי נדרשת הצעה "מאוזנת" שבה רק לאחר שתי הרשעות בעבירות אלימות יוכלו לעשות שימוש בפיקוח אלקטרוני כזה. בשל ביקורת, בן גביר נסוג מדרישה זו, והביא כעת נוסח מרוכך יותר אך עדיין כזה שמחמיר יותר עם הנשים.

"ההצעה שרצו להעביר לפניי, קבעה למעשה שניתן להצמיד לכל גבר איזוק אלקטרוני, ללא רקע, ללא קביעת מסוכנות וללא הוכחות", אמר. "זו הצעה בלתי דמוקרטית שהייתה מאפשרת גם לכל בעל אינטרס זר לפגוע בקלות בחירותו של אדם. בהצעת החוק המתוקנת שהגשתי, קבעתי שלא ניתן יהיה לאזוק כל אחד באשמת שווא וללא הוכחות, אלא יהיה צורך במינימום רקע כמו בדיקת מסוכנות. מנגד, החמרנו הענישה, כך שאותם עבריינים אלימים ופורעי חוק ישלמו מחיר כבד בהרבה מהקיים כיום בחוק. הסדרת איזוק אלקטרוני, לצד החמרת ענישה משמעותית בסל עבירות אלימות במשפחה, ישמש כלי אפקטיבי במאבק באלימות במשפחה".

עוד בוואלה!

בן גביר דחה את הצעת חוק איזוק אלקטרוני לגברים אלימים

לכתבה המלאה

יו"ר נעמת, חגית פאר, הגיבה בזעם להצעה:"בזמן שהאלימות ברחובות משתוללת, יש מי שמבקש לתת מועד ב' לרוצחי נשים. אנו דורשות מראש הממשלה נתניהו להתערב באופן מיידי במגה פיגוע הזה - מדובר בהצלת נפשות. מי שהבטיח להחזיר את המשילות לרחובות ישראל מחזיר את המשילות לידי העבריינים כאשר אזרחי ישראל ונשים בראשן מופקרות לגורלן".

מארגון ויצו נמסר כי "הוספת התנאי של הרשעה פלילית קודמת מרוקנת למעשה את החוק מתוכן כך שלא יינתן המענה הראוי למי שבאמת זקוקות וזקוקים להגנתו. אנו שבות וקוראות לשר לבוא וללמוד את הנושא מתוך הנסיון והמומחיות שלנו בעבודה עם נפגעות אלימות בשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully