וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקואליציה הפילה את חוק האיזוק האלקטרוני, ח"כיות מחו עם אזיקים

עודכן לאחרונה: 22.3.2023 / 21:37

מהומה התפתחה בדיון כשח"כ לזימי, מיוזמות החוק, הגיבה לכניסתו של השר לביטחון לאומי ואמרה: "שולח את אשתך לאולפנים כדי לחפות עליך?". גורמים בליכוד מתחו ביקורת: "הולכים שבי אחרי הגחמות של בן גביר, נשים יצאו בוכות בעקבות ההצבעה"

בווידאו: מהומה במליאה: בן גביר עלה לנאום בדיון על חוק האיזוק האלקטרוני, האופוזיציה: "בושה"/מערכת וואלה!

הצעת החוק לאיזוק אלקטרוני נפלה היום (רביעי) במליאת הכנסת. זאת, לאחר ש-54 התנגדו ו-53 תמכו. בדיון התפתחה מהומה, כשח"כ נעמה לזימי (העבודה) מיוזמות החוק דיברה מעל הדוכן ואמרה לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "הנה שר הפיתות הגיע, אתה שולח את אשתך לאולפנים כדי לחפות עליך? תתבייש".

בתגובה, בן גביר עלה לדוכן והאשים בצעקות: "אתם מנצלים רצח של נשים - פופוליסטים". בהמשך כל חברי הכנסת מהאופוזיציה הגיעו להתגודד סמוך לדוכן הנואמים והחלו לצעוק לעברו "בושה".

גורמים בליכוד מתחו ביקורת, בעילום שם, על ההצבעה נגד חוק האיזוק האלקטרוני היום במליאה: "אנחנו הולכים שבי אחרי הגחמות של בן גביר ומצביעים נגד צו מצפוננו", אמרו. "הגיע הזמן שנתחיל להתנהג כמו מפלגת שלטון. רוב המפלגה מרגישה רע מאוד ונשים יצאו בוכות בעקבות ההצבעה כנגד".

מהמות במליאת הכנסת 22 במרץ 2023. ערוץ הכנסת, אתר רשמי
החלו לצעוק "בושה". מליאת הכנסת/אתר רשמי, ערוץ הכנסת

הצעת החוק של חברי הכנסת גדעון סער, מירב בן ארי, נעמה לזימי ומרב מיכאלי קובעת כי יתאפשר לבית המשפט להורות על שימוש באמצעי פיקוח טכנולוגיים כמו איזוק אלקטרוני למטרת פיקוח על קיום של צו הגנה במסגרת אלימות במשפחה, בהתקיים תנאים מסוימים.

בן גביר מתנגד לקידום הצעת החוק וטען בתחילת השבוע כי נדרשת הצעה "מאוזנת" שבה רק לאחר שתי הרשעות בעבירות אלימות יוכלו לעשות שימוש בפיקוח אלקטרוני כזה. הערב הוא אמר שבהצעת החוק החדשה שלו שתוגש, שופט יהיה חייב לבקש הערכת מסוכנות על הגבר, לפני שיחליט האם לחייב אותו באזיק אלקטרוני.

לפי הצעת החוק החדשה שתוגש, רק לאחר הרשעה אחת יוכל בית המשפט לחייב גבר באזיק אלקטרוני ולא לחייב כל מי שרק הוגשה נגדו תלונה, מה שפותח פתח לתלונות שווא. "חשוב למנוע את האפשרות לתלונות שווא, מה שמביא לפגיעה כלפי גברים חפים מפשע וגם כלפי נשים ואמינותן", אמר בן גביר.

לאחר הפרסום על ההצעת החדשה יו"ר נעמת, חגית פאר טענה כי "הניסיון של השר לייצר מצג שווא של סימטריה בין רוצחי נשים לבין התופעה הנדירה ביותר של תלונות שווא - היא בבחינת הוספת חטא על פשע לגרירת הרגלים. ברוב חוצפתו, השר מנסה לקעקע את אמינותן של נשים אמיצות שחוות אלימות ואוזרות אומץ להתלונן ולספר את אשר אירע להן. אני קוראת לראש הממשלה תתערב ומיד! לנשים אין יותר זמן לחכות. גם לנשים מותר לחיות".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מהמות במליאת הכנסת 22 במרץ 2023. ערוץ הכנסת, אתר רשמי
מהומה התפתחה בדיון. מליאת הכנסת/אתר רשמי, ערוץ הכנסת

היו"ר שניהל את הישיבה ח"כ אוריאל בוסו (ש"ס) הוציא כעשרה חברי כנסת מהאופוזיציה מהדיון, לאחר שצעקו כשראש הממשלה בנימין נתניהו הצביע נגד הצעת החוק. במקביל, חברות כנסת מהאופוזיציה נעמדו מאחורי נתניהו - במחאה על כך שהתנגד להצעה.

בהמשך משמר הכנסת הוציא את נתניהו מהמליאה והיו"ר בוסו הורה לכל חברות הכנסת לחזור למקומות. יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי ח"כ פנינה תמנו שטה אמרה כי "ממשלה שמצביעה נגד הגנה על חיי נשים והצלתן אין לה זכות קיום". ח"כ גדעון סער הצטרף ואמר כי "חברי הקואליציה נכנעו לגחמות של בן גביר והפילו היום חוק שיכול להציל חיי נשים וילדים. בושה של ממשלה".

אחרי שהחוק לא אושר, חברות הכנסת הוציאו אזיק אלקטרוני, ענדו אותו ואמרו: "דם נשים הן לא הפקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully