וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת צה"ל תצא לקהיר כדי לדון בתחקיר הפיגוע עם קציני מודיעין מצרים

עודכן לאחרונה: 15.6.2023 / 7:54

הקצינים ינסו להבין כיצד המחבל שהרג בגבול מצרים את שלושת הלוחמים נטש את עמדתו שנמצאת בעומק סיני, ידע לטפס בדיוק מעל המצוק ולפתוח תוך דקה את הפתח בגדר. בינתיים, ביקורת מופנית לעבר המצרים - שעד כה לא סיפקו לישראל תשובות ברורות על נסיבות האירוע

פרטים חדשים מתחקיר הפיגוע בגבול מצרים/דובר צה"ל

משלחת קציני צבא תצא היום (חמישי) לפגישה עם קציני מודיעין מצריים על מנת לערוך שלב נוסף בתחקיר הפיגוע בו נהרגו שלושת הלוחמים ליה בן נון, אוהד דהן ואורי אילוז. בצה"ל לא יודעים עוד להסביר כיצד נטש המחבל את עמדתו הצבאית בעומק סיני, צעד חמישה קילומטרים לעבר הגבול עם ישראל, וידע באופן מדויק לטפס מעל המצוק ולפתוח תוך דקה הפתח הקיים בגדר המערכת. בצה"ל הופתעו גם מכישורי הלחימה של השוטר המצרי וביקשו מהמצרים תשובות ברורות - שטרם התקבלו.

ישנה ביקורת גם על ההתנהלות המכילה מול המצרים, שעד כה לא סיפקו לישראל תשובות ברורות על נסיבות האירוע. בצה"ל ממתינים כעת לממצאים נוספים מזירת הפיגוע של המעבדה לזיהוי פלילי על מנת להשלים את התחקיר.

אוהד דהן, ליה בן נון, אורי יצחק אילוז, שלושת החיילים ההרוגים בתקרית הקשה בגבול מצרים. דובר צה"ל, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה
אוהד דהן, ליה בן נון, אורי יצחק אילוז, שלושת החיילים ההרוגים בתקרית הקשה בגבול מצרים/עיבוד תמונה, דובר צה"ל, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

לפי תחקיר הפיגוע שהוצג לרמטכ"ל ופורסם ביום שלישי, השגיאות העיקריות באירוע היו ההחלטה על שמירה במשך 12 שעות והשגיאה בהערכת הגששים, לפיה המחבל חזר לשטח מצרים. בשבועות הקרובים יחליט מפקד האוגדה על נקיטת צעדים נגד קצינים ובעלי תפקידים נוספים בגדוד ברדלס ובגזרת חטיבת פארן.

בצה"ל הבהירו כי גם המצרים לא ידעו באופן רשמי על עצם המעברים ולכן נפתחה חקירה בנושא כדי להבין האם המחבל ידע על עצם הפתחים ופעל לבדו. בעקבות הפיגוע נסגרו כלל המעברים הביטחוניים בהנחיית מפקד פיקוד דרום.

תקלות נוספות שעלו מהתחקיר הן חוסר ההיכרות של הלוחמים בעמדות את המערכת המבצעית והמעברים הביטחוניים, אי קיום נוהל בדיקת תקינות כל שעה בקשר. כשלים נוספים היו בחוסר המוכנות המבצעי בעמדות ואי מימוש הנחיית האוגדה על ארבעה לוחמים בשמירות בלילה. כמו כן, גם היה מעבר על איסור בטלפונים בעמדות בניגוד להנחיות ואי דיווח על דמות חשודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully