וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בקואליציה אחרי הדרמה הכנסת: "להביא את חוקי הרפורמה להצבעה מיד"

עודכן לאחרונה: 14.6.2023 / 20:55

כעס בקרב כמה מחברי הקואליציה נרשם אחרי ההכרזה על תוצאת ההצבעה לנציגי הכנסת בוועדה למינוי שופטים, שבה נבחרה חברת הכנסת קארין אלהרר מיש עתיד. בן גביר תקף את חברי הליכוד: "האם כל חברי הליכוד מחויבים לרפורמה המשפטית?". בכיר בממשלה: "לוין צדק לכל אורך הדרך"

בווידאו: גוטליב לא אסיר את המועמדות שלי לוועדה לבחירת שופטים/רוני כנפו

זעם בקרב כמה מחברי הקואליציה נרשם הערב (רביעי) אחרי ההכרזה על תוצאת ההצבעה לנציגי הכנסת בוועדה למינוי שופטים, שבה נבחרה חברת הכנסת קארין אלהרר מיש עתיד. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קרא בתגובה "להביא באופן מיידי" להצבעה במליאה את שינוי הרכב הועדה למינוי שופטים.

כמו כן, בן גביר תקף את חברי הליכוד וטען כי העובדה ש"מקצת" מחברי הליכוד הצביעו נגד עמדת הקואליציה "מטרידה מאוד ומעלה סימן שאלה גדול האם כל חברי הליכוד מחויבים לרפורמה המשפטית". בהמשך, השר בן גביר קרא לחבריו לקואליציה ולראש הממשלה בנימין נתניהו "להביא באופן מיידי" להצבעה בקריאה שניה ושלישית את החוק לשינוי הרכב הועדה למינוי שופטים, וכך, "נראה בהצבעה גלויה האם הליכוד כולו מחוייב לימין או לא".

איתמר בן גביר במהלך אירוע סיכום שנה של משטרת ישראל. 14 בינואר 2023. ראובן קסטרו
"להביא באופן מיידי" להצבעה במליאה את שינוי הרכב הועדה למינוי שופטים. השר בן גביר/ראובן קסטרו

שר התרבות והספורט מיקי זוהר כתב בחשבון הטוויטר שלו: "האופוזיציה לא באו בתום לב למו"מ בבית הנשיא כבר מהרגע הראשון והיום קיבלנו לכך הוכחה נוספת. הבטחנו לבוחרים שלנו רפורמה משפטית, ואנו מחויבים לקיים אותה. עוד במושב הנוכחי". בועז ביסמוט הוסיף: "הדרך היחידה להתנצל בפני הבוחרים שלנו זה להעביר את הרפורמה, ויפה שעה אחת קודם".

חבר הכנסת חנוך מיליבצקי מהליכוד, החבר בצוות ההידברות בבית הנשיא אמר כי "נגמר הסיפור". מילביצקי קרא גם הוא להביא את חוקי המהפכה המשפטית להצבעה בכנסת כבר בשבוע הבא. לטענתו, "הפרצוף האמיתי של גנץ ולפיד נחשף, אין עלינו מגבלות יותר וכל הגיבורים מאחורי הפרגוד יעמדו למבחן ציבורי ויוכיחו לעם ישראל אם הם ימין או לא. צריך להביא את חוקי הרפורמה בשבוע הבא ולתת לכל הגיבורים לעמוד מול הקהל בימין בישראל ולהגיד שהם מצביעים נגד".

בכיר בממשלה ששוחח עם וואלה! אמר כי "לוין צדק לכל אורך הדרך, כשסבר שאסור להיכנע לאופוזיציה ולמחאה נגד הממשלה". הבכיר סבר כי "הכניעה של כמה ח"כים בתוך הליכוד שהתנגדו לחקיקה אז, הביאה אותנו לתוצאה היום. זה מה שקורה כשמתקפלים בפני השמאל ושוברים משמעת קואליציונית. יש רק דרך אחת להתמודד עם הצד השני - להפסיק להתרפס, לחוקק ולמשול".

עוד בוואלה!

לפיד וגנץ מקפיאים את השיחות בבית הנשיא: "אין ועדה - אין שיחות"

לכתבה המלאה
יריב לוין בפתיחת כנס הקיץ של הכנסת וביקור יו"ר בית הנבחרים קווין מקארת'י. ראובן קסטרו
"לוין צדק לכל אורך הדרך, כשסבר שאסור להיכנע לאופוזיציה ולמחאה נגד הממשלה"/ראובן קסטרו

מצידם, מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית מסרו לאחר פרסום התוצאות כי"נתניהו בחר במלחמה נגד הדמוקרטיה - ננצח אותו". לדבריהם, "היום התבהר שנתניהו מנסה להשתלט על הועדה לבחירת שופטים ולמנות שופטים שפוטים, בין אם דרך לשכת עורכי הדין או בדרך החקיקה. אנחנו נילחם בו בכל זירה וננצח".

"משמעות ההחלטה של נתניהו מהיום היא שהועדה לא תכונס במועדה כל עוד הוא לא שולט בה. מהרגע הראשון אמרנו שאנחנו בעד הסכמות שישמרו על הדמוקרטיה הישראלית, שיצילו את הכלכלה, למדנו שוב ושוב שלנתניהו אין עניין בכך, הוא רואה בחזונות את ישראל כעירוב של טורקיה, הונגריה ופולין", הוסיפו.

לאחר שנודע כי חברת הכנסת אלהרר נבחרה לוועדה, מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית פרסמו הודעה לקונית בה כתבו כי "ישנן קריאות ספונטניות להגיע הערב לקפלן". זאת, לאחר שמוקדם יותר היום קראו באופן מפורש לצאת לקפלן הערב בשעה 20:00, אם לא תמונה היום הוועדה לבחירת שופטים עם חברת האופוזיציה כחלק ממנה.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן ת"א, 10 ביוני 2023. ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן ת"א, 10 ביוני 2023/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום, ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ כינסו מסיבת עיתונאים משותפת בה התייחסו לתוצאות הבחירות שהתקיימו הבוקר בכנסת על נציגי המשכן שיכהנו בוועדה למינוי שופטים, והודיעו כי לאור אירועי היום, הם מקפיאים את שיחות ההידברות בבית הנשיא סביב המהפכה המשפטית: "אין ועדה - אין שיחות".

"נתניהו מנע היום את הקמתה, ושם קץ להעמדת הפנים שפניו להידברות. נתניהו פעם היה רמאי וחזק, עכשיו הוא רמאי וחלש. הוועדה לא הוקמה, האיום על הדמוקרטיה לא הוסר. נתניהו ידע בדיוק את ההשלכות. הן הובהרו לו בידי הנשיא וגם בידינו. בלי וועדה לבחירת שופטים, לא נגיע לבית הנשיא. אין ועדה - אין שיחות".

לפיד הוסיף לתקוף את נתניהו וטען כי למרות שהתחייב בפני הנשיא, הוא "קרס תחת הלחץ של שותפיו". לטענת ראש האופוזיציה, "נתניהו הפסיד בהצבעה, כי אפילו בקואליציה שלו יש אנשים הגונים שהדמוקרטיה חשובה להם והחליטו לשים קץ לשקרים. נתניהו כמו תמיד - נכנע ליריב לוין וסמוטריץ'".

יאיר לפיד, בני גנץ. אבשלום ששוני פלאש 90, עיבוד תמונה
יאיר לפיד, בני גנץ/עיבוד תמונה, אבשלום ששוני פלאש 90

גנץ: "ראש הממשלה החליט ללכת נגד המדינה - ונכשל"

"מה שקרה כאן היום - הוא שראש הממשלה החליט ללכת נגד המדינה. בחמש מילים: בנימין נתניהו נגד מדינת ישראל", אמר בפתח דבריו יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ. "אני מוטרד משום שנתניהו קרס. נתניהו נכנע לקיצוניים. נכנע לשורפי האסמים שרוצים לפרק את החברה הישראלית. ההתנהלות שלו מעלה סימן שאלה גדול על שיקול הדעת שלו בנושאים הרי גורל", הוסיף גנץ.

לדבריו, ההתנהלות של נתניהו מעלה שאלה לגבי היכולת שלו לשלוט בקואליציה ולעמוד בסיכומים. בהמשך, גנץ הבהיר כי "במצב העניינים הנוכחי, שאין ועדה מתפקדת כפי שמתחייב - אין טעם בקיום שיחות בבית הנשיא. אנחנו לא נכנסנו לשיחות בשביל נתניהו, אלא למרות נתניהו. נכנסנו אליהן למען מדינת ישראל".

בהמשך, גנץ הודיע כי נציגי יש עתיד והמחנה הממלכתי יקפיאו את השתתפותם בשיחות ההידברות עד שייבחר נציג הקואליציה בוועדה לבחירת שופטים. "כפי שאמרנו מההתחלה - הוועדה לבחירת שופטים היא אבן הראשה. עד שלא נסדיר את הסוגיה הזו, לא יהיו הסכמות על שום נושא, ואכן - לא היו הסכמות בשום נושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully