וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזית מזג האוויר: בהיר, ירידה קלה בטמפרטורות

עודכן לאחרונה: 14.6.2023 / 7:27

מזג האוויר היום יהיה בהיר עד מעונן חלקית, כשבמהלך היום תחול ירידה בטמפרטורות שיהיו נמוכות מהממוצע לעונה. גם מחר, תחול ירידה קלה בטמפרטורות

בווידאו: סופת חול בשמורת האלמוגים ישראל/פיטר קרץ רשות הטבע והגנים

מזג האוויר היום (רביעי) יהיה בהיר עד מעונן חלקית, כשבמהלך היום תחול ירידה בטמפרטורות שיהיו נמוכות מהממוצע לעונה. גם מחר, תחול ירידה קלה בטמפרטורות.

ביום שישי, מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד בהיר, כשבמקביל - תחול עלייה בטמפרטורות. לקראת סוף השבוע ביום שבת, תחול עלייה נוספת בטמפרטורות ומזג האוויר יעשה שרבי ברוב האזורים.

אמש, עוד אירוע של גשם וסופות רעמים התרחש מעל אזורנו - זהו האירוע הרביעי מסוגו מאז סוף מאי. "זהו דבר מאוד חריג בתקופה זו של של השנה", אומר ד"ר עמוס פורת, מנהל שירותים אקלימיים בשירות המטאורולוגי, שהסביר שהאירוע קשור למעבר של שקע שרבי דרומי ולהשפעת החזית החמה שלו בליווי זרם סילון בשכבות הגבוהות של האטמוספירה.

כמויות הגשם נעו בין כמה עשיריות המילימטר לבין מספר מילימטרים והם לוו בסופות רעמים והיו גם דיווחים על ברד. בדרום הערבה ובאילת היו סופות חול.

גשם בחדרה, 13 ביוני 2023. שלומי גבאי
התקררות ביומיים הקרובים, אין צפי לגשם/שלומי גבאי

ד"ר פורת מציין כי אירוע רביעי של גשם מסוף מאי ועד אמצע יוני הוא חריג. הוא מזכיר שב-70 השנים האחרונות, רק בשנת 1957 בה היו ארבעה אירועי גשם בתקופת זמן זו.

בנוסף קיימת חריגות בכך שתפרוסת הגשם לא היתה מקומית והגיעה עד עומק הנגב כבר בפעם השלישית בשלושת השבועות האחרונים, גם בסופות הרעמים שהתרחשו בפעם שלישית החודש (כאשר כל מקרה בודד הוא חריג ביוני) וגם בכך שהגשם איננו מאופיין במהלך יממתי (בדרך כלל גשמי קיץ יורדים בבוקר - לפנות בוקר). כמו כן נלוו לעננות תופעות של התחזקויות מהירות של הרוח ואובך מקומי, כפי שאירע גם אתמול בשעות הצהריים באילת ודרום הערבה.

"היו כבר חודשי יוני גשומים מהנוכחי ביוני 1992 ו-2018, היו גם מקרים של שטפונות מדבריים ביוני אבל רצף אירועי גשם שכל אחד מהם מורגש ולא באופן מקומי בלבד הוא חריג לחודש זה", ציין פורת.

לתחזית מזג האוויר המלאה

הטמפרטורות הצפויות להיום וללילה: ירושלים 26-18; תל אביב 25-24; חיפה 24-21; קריית שמונה 28-22; קצרין 30-21; צפת 24-18; טבריה 33-26; נצרת 27-20; אשקלון 25-23; עין גדי 34-30; באר שבע 29-20; ערד 29-22; מצפה רמון 26-20; אילת 36-30.

  • עוד באותו נושא:
  • מזג אוויר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully