וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופעות ואירועים בסכנת ביטול: ועד הכבאות מאיים בשביתה שתחל מחר

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 20:37

בעוד השר בן גביר טרם פתר את מצוקת השכר וכוח האדם במשטרה, ועד עובדי הכבאות מאיים לשבש את פעילות המערך עד שימלאו את דרישותיו. החל ממחר ינקטו במערך הכבאות בעיצומים חלקיים: "האוצר גורר רגליים ומעכב את הסכם השכר למעלה משנתיים"

בווידאו: שריפה פרצה בקריון בקריית ביאליק/צילום: דוברות כבאות מחוז חוף

בעוד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר טרם פתר את מצוקת השכר וכוח האדם במשטרה, ועד עובדי הכבאות מאיים לשבש את פעילות המערך עד שימלאו את דרישותיו. החל ממחר (רביעי) ינקטו במערך הכבאות בעיצומים חלקיים, "האוצר גורר רגליים ומעכב את הסכם השכר למעלה משנתיים".

עובדי מערך הכבאות ינקטו ממחר בעיצומים בכל רחבי הארץ בשל "גרירת הרגליים של האוצר שבמשך שש שנים לא חתם עם עובדי מערך הכבאות על הסכם חדש", כך לטענתם. בשלב הראשון של העיצומים יתקיימו במדינה אירועים ללא צוותי כיבוי, בין היתר: הילולת רבי יונתן בן עוזיאל שתתקיים מחר ובחמישי בעמוקה, והופעה של בניה ברבי באירוע יום הגולן, ביום חמישי בקצרין. לאירועים אלה טרם הוגשו בקשות לוועדת חריגים.

מערך הכבאות הינו גוף החירום היחיד בו פועל ועד עובדים מטעם ההסתדרות, זאת בשונה ממשטרת ישראל ושב"ס בו אסור למשרתיו להתאגד ולהיות מיוצגים בוועד עובדים.

מכבי אש בתחנת כיבוי אש בחיפה. ערן גילווארג
"עובדי הכבאות מסכנים את חייהם. מחיר החיים שלהם הוא לא שכר מינימום"/ערן גילווארג

הוועד הודיע כי במהלך העיצומים לא יונפקו טפסי 4 למבנים חדשים, לא יינתנו אישורים לרישוי עסקים, לא יינתנו אישורים לאירועים חד פעמיים, לא יבוצעו עבודות תחזוקה בתחנות ובנוסף, לא יבוצעו טיפולים שבועיים ברכבי הכיבוי ובתחנות (למעט מערכות בטיחות).

בוועד טוענים שקיים מחסור ניכר בכבאים במערך וישנו פער משמעותי בין התקינה הקיימת בישראל לבין התקינה במערך הכבאות במדינות OECD והעובדים מתמודדים עם עומס רב. "משרד האוצר מנהיג מדיניות של פגיעות בתנאי השכר והגמלה של העובדים, הפחתות שכר ורדיפה של עובדים וותיקים וצעירים כאחד בהליכים מנהליים", מאשימים בוועד העובדים. "אצל מאות עובדים יש חסרים פנסיוניים, והם נדרשים להשקיע אלפי שקלים לטיפולים שהמדינה אמורה לממן".

עוד בוואלה!

בן גביר נגד שבתאי ועמי אשד: פגעתם בחופש המחאה במצעד הגאווה - עברתם על החוק

לכתבה המלאה
הקהל בהופעת נשף רוק 11 של אביב גפן בפארק הירקון, 11 במאי 2023. ניר יהב, מערכת וואלה!
ללא כיבוי אש והצלה - הופעות נמצאות בסכנת ביטול/מערכת וואלה!, ניר יהב

"אנו קוראים לנציגי האוצר לשבת עם נציגי ההסתדרות וארגון העובדים ולקיים מו"מ בתום לב ולהבין את הייחודיות של המקצוע", מסרו בארגון העובדים. "עובדי הכבאות כולם מסכנים את חייהם, הם מפתחים מחלות ותוחלת החיים שלהם קצרה מהציבור הרחב. מחיר החיים שלהם הוא לא שכר מינימום".

מכבאות והצלה לישראל נמסר בתגובה: "עיצומי העובדים הינם על רקע מו"מ מול משרד האוצר להסכם שכר חדש לעובדי המערך. רשות הכבאות מייחסת חשיבות רבה לזכויות עובדי המערך ותומכת בשיפור תנאי השכר של העובדים. לאור האמור נציב הכבאות ומי מטעמו פועלים בנושא במישורים שונים ומול הגורמים הרלוונטיים במדינה. יחד עם זאת, מערך הכבאות הינו גוף חירום מבצעי לאומי. משכך, על רקע החלטת ארגון העובדים ובכדי לא לפגוע בפעילות המבצעית של המערך, רשות הכבאות מקיימת הערכות מצב על מנת למנוע כל פגיעה במענה המבצעי בשל העיצומים הצפויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully