וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיבורה על ארבע: מתה כלבת ההצלה עיישל'ה שלקחה חלק במבצעי איתור רבים

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 11:08

הכלבה בת ה-14 ששירתה ביחידת הכלבנים השתתפה במהלך חייה במבצעי חילוץ ואיתור בכל הארץ, והצילה את חייהם של רבים. בין המבצעים, עיישל'ה לקחה חלק ב-2018 באיתורו של ד' מאשקלון, שנפגש איתה לאחר המקרה והודה לה ולצוות: "הצלתם אותי מההחלטה הכי שגויה שלקחתי"

בווידאו: תיעוד ממצלמות לוחמי עוקץ של המנהרה מתחת לבריכה שבה טבע למוות כליל קמחי/צילום: רו"צ

כלבת ההצלה עיישל'ה ששירתה ביחידת הכלבנים מתה אתמול (שני). עיישל'ה בת ה-14, הצילה במהלך שירותה ביחידה חיים של רבים ועזרה לאתר נעדרים ברחבי הארץ.

באחד ממבצעי איתור הנעדרים שאירע במאי 2018 יחידת הכלבנים בעזרתה של עיישל'ה איתרה תחת ירי רקטות מרצועת עזה את ד', שנעדר יומיים קודם. ד', שפוטר באותו היום מעבודתו והיה במצב נפשי קשה, נמצא ביער מאות מטרים מביתו שבאשקלון כשהוא חסר הכרה ומיובש לאחר שבלע כדורים ושתה אלכוהול. צוות יכ"ל חילץ אותו תחת אש הרקטות והוא פונה לבית החולים, שם השתקם.

כלבת ההצלה עיישל'ה מיחידת הכלבנים יחד עם ד', אותו איתרה לאחר שהיה נעדר יומיים ב-2018 ועם מפקד היחידה מייק בן יעקב. דוברות יכ"ל, אתר רשמי
ד' עם הכלבה עיישל'ה ומפקד יכ"ל מייק בן יעקב/אתר רשמי, דוברות יכ"ל
כלבת ההצלה עיישל'ה מיחידת הכלבנים. דוברות יכ"ל, אתר רשמי
עיישל'ה/אתר רשמי, דוברות יכ"ל

לפני כמה שנים, ד' ביקש לפגוש את הצוות, ובעיקר את הכלבה, שאיתרה אותו והצילה את חייו. "זה מכתב של הודיה", כתב להם. "הייתי כבר גוסס והצלתם אותי מההחלטה הכי שגויה שלקחתי בחיים", הוא סיפר. והודה ליחידה על המאמצים שעשו על מנת לאתרו: "זה מחייב אותי לחיות באופן שייתן כמה שיותר כבוד למאמצים שהשקעתם כדי למצוא אותי".

  • עוד באותו נושא:
  • כלבנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully