וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל מעריכים: כך ייראה העורף הישראלי אחרי תקיפות באיראן

עודכן לאחרונה: 12.6.2023 / 23:22

כמאה הרוגים, כאלף פצועים, מעל אלף אתרי הרס, זהו התרחיש שדימה פיקוד העורף במהלך תרגיל "אגרוף המחץ". התרחיש שתורגל כלל פגיעה בתשתיות החשמל והמים, בריחה של עובדי מתקנים חיוניים כמו בתי חולים, הקמת מפקדות בכל הארץ ושימוש בטכנולוגיה מתריעה חדשה בישראל

בוידאו: תרגיל "אגרוף המחץ" של פיקוד העורף/דובר צה"ל

בשבוע שעבר החל פיקוד העורף, בראשות רפי מילוא, בתרגיל תרחיש המלחמה הרב זירתי "אגרוף המחץ", במהלכו תורגלו תקיפות חיל האוויר, בין היתר, גם באיראן. לפי התרחיש, בתגובה לתקיפות החלו שיגורי טילים לעבר ישראל מאיראן, מידי מליציות שיעיות פרו-איראניות מעיראק, סוריה, לבנון ורצועת עזה, כשרוב הפגיעות הן באזורי הצפון ובחיפה. כל אלו מלווים בהפרות סדר אלימות בתוך ישראל.

פיקוד העורף תרגל מצב שבו, כתוצאה מהיקף הרקטות, הטילים וראשי הקרב הכבדים, נהרגו כמאה אזרחים בעורף, וכאלף נפצעו. בתרחיש זה, התמודדו ארגוני החירום עם יותר אלף אתרי הרס, בהם 500 במצב קשה, בנוסף לכ-2,000 תושבים ללא מענה בשטחים פתוחים. עוד כלל התרחיש פגיעה בתשתיות החשמל והמים, בסיסי צה"ל ומוקדי אוכלוסייה.

תרגיל "אגרוף המחץ" של פיקוד העורף. דובר צה"ל
תרגיל "אגרוף המחץ"/דובר צה"ל

"תרגלנו תרחיש קצה ואנו נערכים אליו בשיא הרצינות", אמר גורם ביטחוני. "היכולת לייצר אש על העורף, ממספר מוקדים, בהיקף כל כך גדול מייצר כמות רבה של זירות והיקף הרס שישראל לא חוותה מאז קום המדינה". הגורם הוסיף והסביר כי תרחיש שכזה יפגע ברציפות התפקודית של המדינה, בצורות כמו נפילת החשמל. "ראינו מה קרה לפני שבוע וחצי, כשלא היה חשמל בחצי מדינה".

הגורם אף אמר כי תרחיש כזה יביא לריבוי אתרי הרס, והרוגים בעורף בהיקף שישראל לא הכירה. "יהיו לנו אתגרים מסוגים שונים כמו כוח אדם שלא מתייצב לאתרים חיוניים בגלל החשש מנפילת טילים והרס כמו עובדי בתי חולים, בתי מרקחת, נהגים, עובדים בחברות תשתית, וזה יפגע ברציפות התפקודית של המשק".

תרגיל "אגרוף המחץ" של פיקוד העורף. דובר צה"ל
"תרגלנו תרחיש קצה ואנו נערכים אליו בשיא הרצינות". תרגיל "אגרוף המחץ"/דובר צה"ל

במערכת הביטחון הסבירו כי תורגל מצב בו מערכת ההגנה האווירית תאותגר באופן קיצוני. נתוני היירוטים עצמם והיקף פריטי האיומים מהזירות השונות נשמרו בסוד, אולם פורסמו נתוני היקף האש מלבנון, שכללו כ-3,000 רקטות בימים הראשונים.

בתרגיל "אגרוף המחץ" שולבה יכולת חדשה בשם "Cell Broadcast", שתאפשר לפיקוד העורף לשלוח הודעות התראה לאזרחים מפני איומי טילים ורקטות, גם בלי שהמשתמש הוריד את אפליקצית פיקוד העורף. כמו כן, ההודעות ישלחו אל האזרח בשפה זה המשתמש מפעיל את המכשיר.

תרגיל "אגרוף המחץ" של פיקוד העורף. דובר צה"ל
טכנולוגיה חדשה תשלח התראות גם למי שלא הוריד את האפליקציה/דובר צה"ל

לוואלה! נודע כי פיקוד העורף תרגל גם פינוי של אזרחים מ-50 יישובים בטווח של עד חמישה קילומטרים למרכזי קליטה. בנוסף, בוצע תרגול של בעלי צרכים מיוחדים, בנוסף לחולים מונשמים ובעלי נכויות שונות מהיישוב שלומי למתקני קליטה של משרד הבריאות.

בתחקיר שלאחר התרגיל עלו שוב פערי המיגון בצפון. כמו כן, הוחלט על הקמת מפקדות של פיקוד העורף תחתיהן יפעלו חיילים שלא משרתים את מאמץ המלחמה לסיוע בהגשת סיוע רווחה, רפואה, ומזון לאוכלוסייה במרכזי המפונים הגדולים, בהם הערבה, הבקעה, ים המלח ואילת. במסגרת התחקיר עלה גם כי קיים תרחיש התפנות המונית של אזרחים מהצפון לדרום ולכן, הוגשה הצעה לשר הביטחון יואב גלנט תוכנית במסגרתה אזרחים שיתפנו עם כלי רכב באופן עצמאי יקבלו סיוע מדינה למימון השהייה בבתי הארחה ובתי מלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully