וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנגוריה טוענת שראיות בתיק רצח יעל מלניק נעלמו, גורם בפרקליטות: טענות שווא

עודכן לאחרונה: 12.6.2023 / 14:27

עורכי הדין של אדי קצורה מסרו כי קצין משטרה התנגד לביצוע בדיקה שיכולה לתמוך בגרסתו. הפרקליטות והמשטרה התייחסו בביטול לטענות. סנגוריו של קצורה: "ביקשנו מביהמ"ש לקיים בדיקה מקיפה של הפרשה". עורכות הדין של משפחת מלניק: "ספין, קצורה זורע חול בעיני הציבור"

בווידאו: בית המשפט החליט: הנאשם ברצח יעל מלניק יישאר במעצר/שלומי גבאי

עורכי דינו של אדוארד קצורה, הנאשם ברצח ליטל-יעל מלניק באוקטובר 2021, טענו היום (שני) כי קצין משטרה בגרסת סגן ניצב התנגד לביצוע בדיקה שיכולה לתמוך בגרסתו של הנאשם. גורם בפרקליטות אמר לוואלה! כי מדובר בטענות שווא וכי כל חומרי החקירה הועברו לסנגוריה. גם במשטרה התייחסו בביטול לטענות. טרם התקבלה תגובתן הרשמית.

עורכי הדין יניב מנור ובוריס שרמן, המייצגים את קצורה מטעם הסניגוריה הציבורית, טענו כי במהלך רענון שעשו לראש מעבדה ניידת במשטרה לפני כמה חודשים, הוא העיד בפני הפרקליטה כי ראש מפלג תשאול בימ"ר חוף התנגד לביצוע בדיקה, שיכולה לתמוך בגרסת קצורה, מחשש שזה יפגע בתיק. הבדיקה המדוברת בוצעה באישור ראש חטיבת החקירות במשטרה, אולם לטענת ראש המעבדה הניידת, הוא התבקש בידי ראש מחלק התשאול שלא להכניס את תוצאות הבדיקה לתיק החקירה.

דיון החלטה לגבי שחרור אדוארד קצ'ורה,מואשם ברצח ליטל יעל מלניק, בימ"ש מחוזי חיפה, 1 במרץ 2023. שלומי גבאי
אדי קצורה/שלומי גבאי

לדברי עורכי הדין הפרקליטות פנתה בנושא למח"ש כבר בחודש מרץ, אך עדכנה את ההגנה בנושא רק בשבוע שעבר, מסיבה לא ידועה. עורכי הדין פנו לבית המשפט בבקשה לעצור את העדויות במשפט, עד שיתבררו הפרטים של האירוע. הפרקליטות הודיעה שתבחן העברת חומרים נוספים להגנה.

סנגוריו של קצורה מסרו כי "לאחר שיתקבלו החומרים החדשים ההגנה תשקול את המשך צעדיה ובכלל זה הזמנת עדים שכבר העידו ובקשת חומרי חקירה נוספים". עוד הוסיפו, "בשל המידע החמור פנינו לבית המשפט בבקשה לקיים בדיקה מקיפה של הפרשה כדי לוודא שלא קיימות ראיות מזכות נוספות שהוסתרו על ידי היחידה החוקרת".

עו"ד אפרת נחמני-בר ושרון זגגי-פנחס, המייצגות את משפחת מלניק, תקפו בתגובה את עורכי הדין ואת הנאשם ברצח. "במקום לקחת אחריות על הרצח הנתעב עסוק קצורה בספינים אחרי ספינים, שנראים כלקוחים מעליסה בארץ הפלאות", מסרו, "הכול במטרה להתנער מאחריות ולזרות חול בעיני הציבור. בידי המדינה מצויות כלל הראיות שנאספו בתיק וכולן ביחד מצביעות על כך שקצורה רצח באכזריות את ליטל יעל. הגיע הזמן שקצורה יפסיק לנקוט בתעלולים נפסדים שכל מטרתם לעכב את הרשעתו. אין זה מקרה שהספין הנוכחי צץ מיד לאחר החלטתו החד משמעית של שופט בית המשפט העליון להורות על המשך מעצרו".

ליטל יעל מלניק בת ה-17 שגופתה אותרה בקריית מוצקין. פייסבוק, מערכת וואלה!
ליטל יעל מלניק/מערכת וואלה!, פייסבוק

מהמשטרה נמסר בתגובה: "מדובר בפרסום כוזב, שקרי ומנותק מהמציאות, המטעה את הציבור ועולה כדי הוצאת דיבתו של נושא משרה מוכשר ומקצועי, שבניגוד לנטען, בשום שלב לא נחקר במח"ש בנושא ובמשטרה לא ידוע על כל חקירה בעניין זה. לגופו של עניין, תיק החקירה טופל בצורה מקצועית ועניינית ע"י צוות חקירה שעמל רבות לגיבוש ראיות. הבדיקה בוצעה בידיעה ואישור גורמי חקירה בכירים וגורמי הפרקליטות ובשקיפות מלאה ותוצאותיה אף חיזקו את מארג הראיות אשר הובילו להגשת כתב אישום בגין רצח מחריד בנסיבות מחמירות ומתנהל כעת בבית המשפט. פיקוד המחוז והיחידה מוקירים ומעריכים את עבודת צוות החקירה שפעל במקצועיות ונחישות להגיע לחקר האמת בתיק מורכב זה. כל פרסום אחר הינו באחריות בלעדית של המפרסם ונועד לנסות להשפיע באופן פסול על הליך משפטי מתנהל שראוי לידון בבית המשפט ולא באמצעי התקשורת".

מפרקליטות מחוז חיפה נמסר: "פרקליטות המחוז פעלה בשקיפות מלאה, והעבירה לבדיקת מח"ש את הדברים בסמוך לאחר שהובאו לידיעתה. באותה עת לא ניתן היה להעביר את הדברים לידיעת הסנגורים, על מנת שלא לשבש את הבדיקה. מח"ש פתחה מיד בבדיקת העניין, ובשים לב לדברים שראש המעבדה מסר בעדותו, החליטה על סיום הבדיקה בלא נקיטת הליכים. פרקליטות המחוז עודכנה עם קבלת ההחלטה ובהמשך הביאה מיוזמתה את הדברים במלואם לידיעת ההגנה, ובכלל זה את הודעת העד במח"ש. יובהר, כי הבדיקה אליה התייחס ראש המעבדה ותוצאותיה היו חלק מחומר החקירה שהועבר להגנה בתחילת ההליך המשפטי, ואף הוגשה לביהמ"ש".

דיון החלטה לגבי שחרור אדוארד קצ'ורה,מואשם ברצח ליטל יעל מלניק, בימ"ש מחוזי חיפה, 1 במרץ 2023. שלומי גבאי
אדוארד קצ'ורה, המואשם ברצח ליטל יעל מלניק/שלומי גבאי

אדוארד קצורה בן ה-47, הכיר את ליטל-יעל מלניק בת ה-17 כאח מוסמך במחלקת הנוער בבית החולים הפסיכיאטרי "מעלה כרמל". על פי כתב האישום, זמן קצר לאחר שחרורה מבית החולים, החלו השניים לנהל קשר זוגי ואינטימי שנמשך כמה חודשים, בהסכמתה ותוך ניצול תלותה בו. על אף שניתן נגדו צו הרחקה, השניים המשיכו להיפגש בתדירות גבוהה.

בסוף חודש ספטמבר 2021 התגלע עימות מילולי חריף ביניהם. היא נשלחה בהסכמתה, לפנימיית "עדן" בקיבוץ כרמיה אבל כבר בחופשתה הראשונה ב-1 לאוקטובר, היא יצרה קשר עם קצורה ונסעה אליו. בעקבות דיווח של סבתה על היעדרותה, הגיעו שוטרים אל ביתו, אך הוא לא פתח להם את הדלת והם עזבו את המקום. לאחר מכן, קצורה ומלניק יצאו מהבית ולאורך הלילה הסתובבו במקומות שונים על מנת לחמוק מהשוטרים. לקראת שעות הבוקר, הם הגיעו לאתר בנייה בקריית מוצקין וניסו ללא הצלחה לחפור בור שישמש כמעין קבר שלתוכו תכנס מלניק, תכוסה על ידי קצורה ותנשום דרך צינור.

הפרקליטות טוענת שבעודה בחיים, קצורה כיסה את גופה ופניה של מלניק באופן מלא בחול וחצץ, הוציא את הצינור מפיה ובמשך מספר דקות מנע ממנה לצאת מהקבר ולנשום, ובכך גרם למותה. לאחר מכן, עזב את המקום. קצורה מואשם בעבירה של רצח בנסיבות מחמירות, ריבוי עבירות נוספות של בעילה אסורה בהסכמה תוך ניצול יחסי תלות וריבוי עבירות של הפרת הוראה חוקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully