וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון קבע: הנאשם ברצח יעל מלניק יישאר במעצר

עודכן לאחרונה: 1.6.2023 / 22:30

בית המשפט דחה את הבקשה שהגיש סנגורו של אדוארד קצורה, לעיון חוזר בהחלטה על מעצרו, והוא יישאר במעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. "מדובר בתיק רצח שנסיבותיו מצמררות ועובדות כתב האישום מלמדות על מסוכנותו", כתב השופט יצחק עמית

בווידאו: בית המשפט החליט: הנאשם ברצח יעל מלניק יישאר במעצר/שלומי גבאי

בית המשפט העליון דחה היום (חמישי) את הבקשה שהגיש סנגורו של אדוארד "אדי" קצורה, הנאשם ברצח הנערה יעל מלניק, לעיון חוזר בהחלטה על מעצרו, והוא יישאר במעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. כמו כן, בית המשפט העליון יידרש לאשר את בקשת הפרקליטות להחזיקו במעצר, מידי שלושה חודשים.

"עניינו בתיק רצח שנסיבותיו מצמררות ועובדות כתב האישום מלמדות על מסוכנותו", ציין שופט העליון יצחק עמית בדחותו את הערר של קצורה, ש"פגש במסגרת עבודתו כאח מטפל, בעודה במצב נפשי ורגשי לא יציב, ניצל את תלות המנוחה בו ואף הפר צווי הגנה שהוצאו במטרה להגן על שלומה".

עוד עמית ציין כי "בכך העיד העורר על עצמו כי אין ליתן בו אמון" וכי, "גם אם בוחנים את התיק באספקלריה של עבירת המתה הפחותה מעבירת הרצח שיוחסה לעורר, אין בכך כדי להקהות את מסוכנותו". זו גם המסקנה אליה הגיע בבית המשפט המחוזי חיפה, השופט ניצן סילמן, שלפני שלושה חודשים הורה על הארכת מעצרו של קצורה עד תום ההליכים.

דיון החלטה לגבי שחרור אדוארד קצ'ורה,מואשם ברצח ליטל יעל מלניק, בימ"ש מחוזי חיפה, 1 במרץ 2023. שלומי גבאי
"עניינו בתיק רצח שנסיבותיו מצמררות ועובדות כתב האישום מלמדות על מסוכנותו". אדוארד "אדי" קצורה/שלומי גבאי

"המחוקק דרש עובדות חדשות לצורך בקשה לעיון חוזר, ואלה צריכות להיות כאלה שמכוחן על הנאשם להראות כי חל 'מהפך ראייתי' או 'שינוי דרמטי' או 'כרסום עמוק' בתשתית הראייתית, שמביא לכך ש'הקערה נהפכה כליל על פיה', וכי השינויים הם כאלה 'שמוטטו את ראיות התביעה'", הזכיר השופט עמית וציין כי השופט סילמן, לאחר שניתח "עד דק" את הראיות שהובאו על יד הצדדים, ציין כי אין לומר כי 'נהפכה קערה על פיה'".

השופט עמית הדגיש כי לגישת המדינה כפי שהציגו בדיון עו"ד ורד חלאוה והתובעת בתיק, עו"ד מאיה חזן-דהאן מפרקליטות מחוז חיפה, "לא חל כרסום בראיות", וכי גרסת הסנגוריה הציבורית המייצגת את אדי קצורה באמצעות עו"ד בוריס שרמן ועו"ד יניב מנור, כי כאשר עזב את המנוחה היא הייתה בחיים, "אינה מתיישבת עם לוח הזמנים המדויק, אשר נתמך במצלמות האבטחה באתר".

בהמשך, עמית ציין כי "על פניה של המנוחה הייתה שכבה דקה בלבד של חול, וניתן היה לצפות לתגובה טבעית-רפלקסיבית של קימה והתנערות של המנוחה כאשר חדר חול לפיה". עוד הוסיף כי התנהלותו של קצורה, שלא טרח לחזור ולבדוק מה אירע עם המנוחה, "אף היא מעלה תמיהה".

עוד בוואלה!

בית המשפט החליט: הנאשם ברצח יעל מלניק יישאר במעצר

לכתבה המלאה
ליטל יעל מלניק בת ה-17 שגופתה אותרה בקריית מוצקין. פייסבוק, מערכת וואלה!
ליטל-יעל מלניק/מערכת וואלה!, פייסבוק

אדי קצורה בן ה-47, הכיר את ליטל-יעל מלניק בת ה-17 כאח מוסמך במחלקת הנוער בבית החולים הפסיכיאטרי "מעלה כרמל", שם היא אושפזה לפרק זמן ב-2021.

על פי כתב האישום, זמן קצר לאחר שחרורה מבית החולים, החלו השניים לקיים קשר טלפוני ואף להיפגש, ובהמשך התפתח ביניהם קשר זוגי ואינטימי שנמשך כמה חודשים, בהסכמתה ותוך ניצול תלותה בו. לבקשת סבתה, ניתן בבית משפט השלום בחדרה צו הרחקה כנגדו, במסגרתו נאסר עליו ליצור קשר עם הנערה, ולמרות זאת הם המשיכו להיפגש בתדירות גבוהה. לקשר הזה היו עליות ומורדות. בסוף חודש ספטמבר נתגלע עימות מילולי חריף ביניהם. היא נשלחה בהסכמתה, לפנימיית "עדן" בקיבוץ כרמיה אבל כבר בחופשתה הראשונה ב-1 לאוקטובר, היא יצרה קשר עם קצורה ונסעה אליו.

בעקבות דיווח של סבתה על היעדרותה, הגיעו שוטרים אל ביתו, אך הוא לא פתח להם את הדלת והם עזבו את המקום. לאחר מכן, קצורה ומלניק יצאו מהבית ולאורך הלילה הסתובבו במקומות שונים על מנת לחמוק מהשוטרים. לקראת שעות הבוקר, הם הגיעו לאתר בנייה בקריית מוצקין וניסו ללא הצלחה לחפור בור שישמש כמעין קבר שלתוכו תכנס מלניק, ותכוסה על ידי קצורה באופן שתוכל לנשום בהיותה בתוכו.

בני המשפחה בדיון החלטה לגבי שחרור אדוארד קצ'ורה,מואשם ברצח ליטל יעל מלניק, בימ"ש מחוזי חיפה, 1 במרץ 2023. שלומי גבאי
סבה וסבתה של ליטל-יעל מלניק באחד מהדיונים בבית המשפט/שלומי גבאי

קצת לפני השעה 08:15, הם חפרו את הקבר באמצעות אתי חפירה שמצאו באתר הבניה. קצורה הביא רשת במבוק וקלקר על מנת להניחם בתחתיתו, וכן הביא צינור באמצעותו תוכל הנערה לנשום.

היא נכנסה אל הקבר, הכניסה את הצינור לפיה ואחזה בו בשתי ידיה. הפרקליטות טוענת שבעודה בחיים, הוא כיסה את גופה ופניה באופן מלא בחול וחצץ, הוציא את הצינור מפיה ובמשך מספר דקות מנע ממנה לצאת מהקבר ולנשום, ובכך גרם למותה. לאחר מכן, עזב את המקום.

לפי האישום, מותה של מלניק נגרם כתוצאה מתשניק בעקבות סגירת דרכי הנשימה בשל שאיפת חול וחצץ בעודה נושמת וכשהיא בחיים. קצורה מואשם בעבירה של רצח בנסיבות מחמירות, ריבוי עבירות נוספות של בעילה אסורה בהסכמה תוך ניצול יחסי תלות וריבוי עבירות של הפרת הוראה חוקית. טרם התקבלה תגובת הסנגור של קצורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully