וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוקן את כל המחסנית": דניס מוקין שירה למוות בתושב סנדלה מואשם ברצח

עודכן לאחרונה: 11.6.2023 / 12:28

כתב אישום חמור הוגש נגד בן ה-32 מהיישוב גן נר בגין רצח דיאר עומרי בן ה-19 "שכל חטאו היה שהעז להתווכח עם הנאשם" במהלך קטטה בכביש. מוקין, שלפי האישום נהג תחת השפעת אלכוהול וסמים תואר בו כטיפוס "חמום מוח" ו"סכנה לציבור". מעצרו הוארך עד לתום ההליכים נגדו

בווידאו: תחת השפעת סמים הצעיר שירה למוות בתושב סנדלה מואשם ברצח/מערכת וואלה!

פרקליטות מחוז צפון (פלילי) הגישה הגישה הבוקר (ראשון) כתב אישום חמור נגד דניס מוקין, בן 32 מהיישוב גן נר, בגין רצח של דיאר עומרי בן ה-19, במהלך קטטה שהתפתחה בין השניים בכביש בגלבוע בחודש שעבר. כמו כן, מעצרו של מוקין הוארך עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

למוקין יוחסו עבירות של רצח בכוונה, נהיגה בפסילה, נהיגה בשכרות, הדחה בחקירה וחבלה במזיד ברכב.

בתום הדיון, אחמד עומרי, אביו של הקורבן אמר לוואלה!: "הוא רצח את הבן שלי בדם קר". בהמשך, עומרי הדגיש כי יעקוב אחר ההתפתחויות בדיונים הקרובים, שכן, אם יהיה זלזול בעונשו של מוקין, "נצא באלפים ובעשרות אלפים לרחובות, לחסום כבישים ולחסום צמתים". במקביל להגשת האישום, עשרות בני אדם הפגינו מחוץ לאולם בית המשפט על מנת להביע תמיכה בעומרי ובמשפחתו.

עו"ד יובל זמר עם  דניס מוקין בהגשת כתב האישום בגין רצח בכוונה של דיאר עומרי, בימ"ש מחוזי נצרת, 11 ביוני 2023. אלי אשכנזי
מוקין לצד עורך דינו יובל זמר/אלי אשכנזי

לפי כתב האישום שהגישו עורכות הדין יעל כ"ץ ותובל דורי, בתאריך 6 במאי נסע מוקין ממגדל העמק בחזרה לביתו בגן נר, כשהוא נוהג תחת השפעת אלכוהול, סמים ותוך שהוא פסול רישיון נהיגה. בעת שעומרי נסע בכביש המוביל לגן נר, מוקין שנסע אחריו, התרגז מאופן נהיגתו וניסה לעקוף אותו - ללא הצלחה.

עומרי האט את מהירותו וסטה לשול, פתח את חלון רכבו ושאל את מוקין לאן הוא ממהר. בתגובה, מוקין בלם את הרכב ו"זינק" החוצה, שלף את האקדח שנשא עמו וירה כמה פעמים באוויר. במהרה, השניים החלו להתקוטט, וכעבור שניות ספורות עומרי שב לרכבו ושוב - בין השניים התלקחה תגרת ידיים. הקטטה נמשכה אל מחוץ לרכב, לכל רוחב הכביש ועד למעקה בצדו השני.

בשלב מסוים, מוקין ירה במנוח פעמיים באזור פלג גופו העליון, כדור אחד בחזה והשני בכתפו השמאלית. עומרי, שהרגיש שנפגע, ניסה להימלט בחזרה לרכבו, כשהוא מפנה את גבו למוקין, שמצידו נעמד, ובעוד עומרי רץ לרכבו - כיוון את האקדח לעברו וירה בו כמה יריות, "עד שתמה התחמושת שבמחסנית אקדחו". עומרי הגיע לרכב והתמוטט בסמוך לדלת. "הנאשם, שראה כי המנוח התמוטט, התקרב אליו, הביט בו ועזב במהירות את המקום. עוברי אורח אשר היו עדים לרצח הזעיקו את כוחות הרפואה ואלה ביצעו במנוח פעולות החייאה אולם ללא הועיל", נכתב באישום.

עוד בוואלה!

הירי בגן נר: בן היישוב יואשם בגין רצח דיאר עומרי בן ה-19

לכתבה המלאה
דניס מוקין בהגשת כתב האישום בגין רצח בכוונה של דיאר עומרי, בימ"ש מחוזי נצרת, 11 ביוני 2023. אלי אשכנזי
"הנאשם נעמד, ובעוד המנוח רץ לרכבו כיוון את אקדחו וירה לעבר המנוח מספר יריות, עד שתמה התחמושת שבמחסנית אקדחו". מוקין/אלי אשכנזי

עוד עולה מכתב אישום כי לאחר ששב לביתו אחרי הרצח, מוקין ביקש מאחותו לשבש את החקירה בעניינו ולמסור לחוקרי המשטרה כי היא זו שנהגה ברכב. מאוחר יותר, הו אף חזר עמה לזירת הרצח. כעבור זמן קצר, האחות חזרה בה מדבריה שאמרה במשטרה וסיפרה לחוקרים את האמת.

בבקשה להארכת מעצרו נכתב כי מסוכנותו של מוקין "נלמדת גם ממעשיו". ככתוב בבקשה: "אין צורך להכביר מילים בדבר הסכנה הקמה לציבור משימוש משולח רסן בנשק ואין צורך להרחיב בדבר הסכנה הקמה לציבור מאנשים חמומי מוח, אשר בתגובה על התנהלות כזו או אחרת על הכביש שולפים את אקדחם ו'מרוקנים מחסנית' על אדם לא חמוש, שלא היה ברשותו כלי תקיפה כלשהו וכל 'חטאו' היה שהעז להתווכח עם הנאשם".

עו"ד זמר, המייצג את מוקין מסר בתום הדיון: "מסתבר היום ששני הכדורים שפגעו בגופו של המנוח נורו כשהתגוללו על הכביש, מדובר בפליטת כדור. הכדורים שנורו לאחר מכן לא פגעו במנוח. כך עולה מכתב האישום. פעם ראשונה שעולה העובדה כי היו שתי פגיעות כדורים בזמן שהתגוששו על הקרקע. היריות שנורו אח"כ, כשעומרי בדרך לרכבו, לא פגעו במנוח".

דיאר עומרי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דיאר עומרי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בהצהרת התובע שהוגשה נגד מוקין ביום רביעי, יוחסו לו עבירות של נהיגה בשכרות, נהיגה בפסילה ועבירות נוספות.

הרצח אירע ב-6 במאי ביישוב שליד עפולה. הצעיר, תושב הכפר סנדלה נפצע באורח אנוש מהירי ופונה לבית החולים העמק בעפולה ושם נקבע מותו. בעקבות המקרה התפתחו מהומות בכניסה ליישוב. אחמד עומרי, אביו של דיאר, טען כי בנו נרצח בדם קר. "אם יהיה זלזול בתיק הזה, אלפים ועשרות אלפים יצאו לרחובות, יפגינו ויחסמו צמתים", הזהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully