וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד שירה למוות בנהג בגלבוע: דניס מוקין, יוצא סיירת בן 32 מגן נר

עודכן לאחרונה: 7.5.2023 / 17:20

הצעיר, דיאר עומרי מהכפר סנדלה, נורה במהלך מה שנראה על פי התיעוד כסכסוך בין נהגים. המשטרה עצרה את מוקין, שסיים שירות מילואים לפני כשבוע, וברשותו נתפס אקדח. בכניסה לגן נר התפתחו מהומות. חמאס הבטיח לנקום את מותו

בוידאו: הלווית דיאר עומרי שנורה אתמול/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

דניס מוקין, יוצא סיירת בן 32 מגן נר ללא עבר פלילי, הוא החשוד ברצח שירה אתמול (שבת) למוות בדיאר עומרי בגלבוע, מעצרו הוארך בשמונה ימים, ואתמול נמצאו בדמו סימני אלכוהול ששתה לפני האירוע. במהלך הדיון טען סניגורו כי הוא חש מאוים, ולכן פתח באש. הצעיר שנורה, תושב הכפר סנדלה בן 19, נפצע באורח אנוש מהירי ופונה לבית החולים העמק בעפולה ושם נקבע מותו. על פי התיעוד שהופץ ברשתות החברתיות נראה שמדובר בסכסוך בין נהגים. בעקבות המקרה התפתחו בכניסה ליישוב מהומות.

בשעה זו, אלפים מלווים את דיאר בדרכו האחרונה בכפר סנדלה בו התגורר. במהלך מסע ההלוויה, כמה ממשתתפיה הניפו דגלי פלסטין ודגלים של התנועה האסלאמית. חלק מהם קראו "ברוח, בדם - נפדה אותך דיאר", ו"ברוח, בדם, נפדה אותך יא שהיד".

הלווית דיאר עומרי שנורה אמש, סנדלה. 7 במאי 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"הבן שלי חזר לאוטו כדי לברוח והוא ירה בו". הלווייתו של דיאר עומרי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אביו של דיאר טען הבוקר שמדובר ברצח בכוונת תחילה. בריאיון לרשת ב' אמר כי "אחרי שהממשלה הימנית הגיעה, ביקשו מהם שכל אחד שיש לו נשק - שיילך איתו. הבחור הזה ביצע את העבודה שלו בנאמנות. מה שאמרו לו - עשה. ככה מכניסים את השנאה. אתם מכניסים את השנאה לילדים שלנו". לאחר מכן, הפנה האב אצבע מאשימה לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "מאז שהוא בשלטון הרציחות עלו ב-50%. למי הוא נותן נשקים? לימנים? למה כל האזרחים הערבים שהם בעלי תפקידים בבתי חולים לא מקבלים נשק?".

"החשוד הוא הוציא את הבן שלי מהכוח באוטו. הבן שלי חזר לאוטו כדי לברוח והוא ירה בו. אפילו באפריקה, בסומליה, דבר כזה לא יכול לקרות", המשיך האב. "אומרים שזו דמוקרטיה, בן גביר מחמם את האנשים, בסוף התברר שהוא לא בעל הבית. הוא נעל הבית. עד מתי? בן גביר, עד מתי אתה מחמם את הרחוב?".

עוד בוואלה!

רצח רודף רצח: 12 בני אדם נרצחו בשבוע אחד, 8 מהם מהחברה הערבית

לכתבה המלאה
דניס מוקין,הנהג החשוד ברצח דיאר עומרי ביישוב גן נר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
החשוד ברצח, דניס מוקין/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עורך דינו של החשוד, נדב גרינולד, מסר בתום הדיון: "מדובר במקרה מצער מאוד, אנחנו משתתפים בצער המשפחה. האירוע הזה הוא לא אירוע לאומני כמו שגורמים מסוימים מנסים לצייר אותו, מדובר בוויכוח בכביש. מרשי הוא בחור צעיר, לוחם בעברו ומחזיק בנשק ברישיון. מדובר אך ורק בוויכוח בין נהגים שהסתיים בצורה טרגית. הוא עובד בנגרות, רווק. הוא חשש שמא הולכים לפגוע בו ומכאן הוא פעל כפי שפעל. מצבו הנפשי קשה מאוד, אף אדם, בעיקר אדם ללא עבר פלילי, לא רוצה למצוא את עצמו מאחורי סורג ובריח".

לפני כשבוע אושר במשרד לביטחון לאומי מהלך שעשוי להביא לגידול נוסף בכמות מחזיקי רשיון הנשק בישראל - לפי ההנחיה החדשה של בן גביר, קבוצות נוספות יזכו לקיצור בהליכים להוצאת רישיונות נשק, באופן שיחסוך מהם את זמני ההמתנה הארוכים. מדובר בפטור מריאיון אישי בלשכות כלי יריה ללוחמים משוחררים (עד 5 שנים מיום השחרור), שוטרים, כבאים ומשרתי מילואים פעילים. אותן קבוצות "יסתפקו" בהגשת הצהרת בריאות ואישור ממשטרת ישראל בעת הגשת הבקשה.

"הערב אירע אירוע אלים וקשה שהסתיים במותו של צעיר מהכפר סנדלה", אמר שגיא כהן מגן נר, חבר מליאת המועצה האזורית. "אנו כואבים, מגנים את האלימות ושולחים תנחומים למשפחה. אני קורא להנהגות היישובים לפעול ולנהוג באחריות להרגעת הרוחות, ולתת למשטרה לעשות את עבודתה. לא ניתן לאירוע פלילי, נקודתי, אחד, לפגוע בחיים המשותפים בגלבוע".

דיאר עומרי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דיאר עומרי שנורה למוות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תושב כפר סנדלה בן 19 נורה במהלך קטטה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תיעוד הירי סמוך לגן נר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

היישוב גן נר פרסם לתושבים הודעה שבה נאמר שכניסה ליישוב פרצו הפרות סדר, ככל הנראה במעורבות של תושבי הכפר סנדלה שהגיעו למקום. תושבי גן נר נקראו לא לצאת מהמושב. עוד נכתב בהודעה: "שבת קשה, נאלץ לעדכן כי לפני כשעה במהלך עימות שהתפתח בכביש בין שני צעירים (סנדלה וגן נר) ירה הצעיר מגן נר בצעיר מסנדלה. הנפגע הובהל לבית החולים שם נקבע מותו. היורה עצור. אנחנו כואבים ביותר וקוראים לכולם לסייע בהרגעת הרוחות ולאפשר למשטרה בהמשך טיפול האירוע. במיוחד ברגעים הקשים, אחריותנו וחובתנו לגלות אחריות ולפעול לשמירת על האחדות.

עובד נור, ראש המועצה האזורית גלבוע שבה נמצאים היישובים גן נר וסנדלה, התייחס למקרה הרצח: "הערב אירע אירוע אלים וקשה שהסתיים במותו של צעיר מהכפר סנדלה. אנו כואבים, מגנים את האלימות ושולחים תנחומים למשפחה". בנוסף קרא נור להנהגות היישובים לנהוג באחריות, לפעול להרגעת הרוחות ולאפשר למשטרה לעשות את עבודתה. "לא ניתן לאירוע פלילי ונקודתי אחד לפגוע בחיים המשותפים בגלבוע", הוסיף.

ארגון חמאס כינה את עומרי "שאהיד" ואמר כי "עמנו הגיבור לא יעבור על פשעי הכיבוש ומתנחליו ללא תגובה, ויסלים את התנגדותו וינקום את דמם של עומרי וכל גיבורי עמנו משכם וטול כרם. דם בני עמנו לא זול והאויב ישלם מחיר גבוה".

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • גן נר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully