וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: צעיר בן 19 נורה למוות ביישוב גן נר ליד עפולה

עודכן לאחרונה: 7.5.2023 / 3:49

הצעיר, דיאר עומרי מהכפר סנדלה, נורה במהלך מה שנראה על פי התיעוד כסכסוך בין נהגים. המשטרה עצרה גבר יהודי בן 32, תושב היישוב גן נר, החשוד בירי. ברשותו נתפס אקדח. בכניסה לגן נר התפתחו מהומות. חמאס הבטיח לנקום את מותו. בעכו נורה למוות גבר כבן 30

בוידאו: תושב כפר סנדלה בן 19 נורה במהלך קטטה/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

צעיר בן 19 בשם דיאר עומרי נורה היום (שבת) למוות סמוך לכניסה ליישוב גן-נר שליד עפולה. הצעיר, תושב הכפר סנדלה נפצע באורח אנוש מהירי ופונה לבית החולים העמק בעפולה ושם נקבע מותו. למקום האירוע הוזנקו שוטרים שעצרו חשוד בן 32, תושב גן נר, שנמצא בזירת הירי. ברשותו נתפס אקדח. בשלב זה החקירה בראשיתה והרקע עדיין לא ידוע, אך על פי התיעוד שהופץ ברשתות החברתיות נראה שמדובר בסכסוך בין נהגים. בעקבות המקרה התפתחו בכניסה ליישוב מהומות. המשטרה הגיעה למקום ופועלת תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

דיאר עומרי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דיאר עומרי שנורה למוות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בן 31 נורה למוות בכביש 65 סמוך לוואדי ערה, תמונות מזירת הרצח. 2 במאי 2023. אושר לשימוש, ללא קרדיט, מערכת וואלה!
זירת רצח בוואדי ערה, 2 במאי 2023/מערכת וואלה!, אושר לשימוש, ללא קרדיט

היישוב גן נר פרסם לתושבים הודעה שבה נאמר שכניסה ליישוב פרצו הפרות סדר, ככל הנראה במעורבות של תושבי הכפר סנדלה שהגיעו למקום. תושבי גן נר נקראו לא לצאת מהמושב.

עוד נאמר בהודעה: "שבת קשה, נאלץ לעדכן כי לפני כשעה במהלך עימות שהתפתח בכביש בין שני צעירים (סנדלה וגן נר) ירה הצעיר מגן נר בצעיר מסנדלה. הנפגע הובהל לבית החולים שם נקבע מותו. היורה עצור. אנחנו כואבים ביותר וקוראים לכולם לסייע בהרגעת הרוחות ולאפשר למשטרה בהמשך טיפול האירוע. במיוחד ברגעים הקשים, אחריותנו וחובתנו לגלות אחריות ולפעול לשמירת על האחדות.

עובד נור, ראש המועצה האזורית גלבוע שבה נמצאים היישובים גן נר וסנדלה, התייחס למקרה הרצח: "הערב אירע אירוע אלים וקשה שהסתיים במותו של צעיר מהכפר סנדלה. אנו כואבים, מגנים את האלימות ושולחים תנחומים למשפחה". בנוסף קרא נור להנהגות היישובים לנהוג באחריות, לפעול להרגעת הרוחות ולאפשר למשטרה לעשות את עבודתה. "לא ניתן לאירוע פלילי ונקודתי אחד לפגוע בחיים המשותפים בגלבוע", הוסיף.

חמאדה סאלם, נרצח באירוע אלימות בעכו. 6 במאי 2023. באדיבות המשפחה
חמאדה סאלם שנורה למוות הערב בעכו/באדיבות המשפחה

ח"כ עאידה תומא-סלימאן מחד"ש אמרה בתגובה למקרה: "ככה נראה רצח שהוא תוצר ברור של מדיניות גזענית והתרת דם של הפלסטינים אזרחי ישראל ע"י ממשלת ישראל, השר הממונה והמפכ"ל. בתיעוד רואים את הנרצח חוזר לרכב שלו ונורה באופן נפשע. כשמציפים את הרחובות בנשק ומסמנים את הערבים כאויב יגיעו אלו שילחצו על ההדק. האחריות כולה על מקבלי ההחלטות שבפעולות שלהם וההסתה מעניקים את הנשק למי שרוצח בפועל."

ארגון חמאס כינה את עומרי "שאהיד" ואמר כי "עמנו הגיבור לא יעבור על פשעי הכיבוש ומתנחליו ללא תגובה, ויסלים את התנגדותו וינקום את דמם של עומרי וכל גיבורי עמנו משכם וטול כרם. דם בני עמנו לא זול והאויב ישלם מחיר גבוה".

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק אמר בתגובה: "האלימות בכביש שוב גובה חיים. הכביש הפך לזירת קרב וזו התוצאה הישירה למחסור במאות ניידות ומאות שוטרי תנועה. במשך שנים מדינת ישראל הזניחה את הבטיחות בדרכים ומעבר לתאונות הדרכים הפוגעות בכל חלקי האוכלוסיה, כולנו מרגישים את הפגיעה בבטחון האישי שלנו. אנשים עולים על הכביש ולא יודעים אם יחזרו הביתה בשלום. אין מחילה לאלימות בכביש, תופעה הולכת וגוברת, ולכן חיזוק משטרת התנועה בתוספת של 200 ניידות ומאות שוטרים יצרו אווירה הרתעתית שתמנע התנהגות אלימה בכביש. במקביל חייבים להחמיר בענישה של הנהגים האלימים כדי לשדר מסר חד וברור כי אלימות בכביש היא פעולה פסולה שהעונש בצידה הוא כבד ומרתיע".

אישה אותרה עם סימני אלימות על גופה וללא רוח חיים בביתה בערערה, 27 באפריל 2023. דוברות משטרת ישראל
זירת רצח של אישה בערערה, 27 באפריל 2023/דוברות משטרת ישראל

בעכו נורה הערב למוות תושב המקום בן 30 שזהותו אינה ידועה עדיין. הוא פונה למרכז הרפואי גליל בנהריה תוך פעולות החייאה, ושם נקבע מותו. שוטרי מרחב אשר פתחו בסריקות אחר מבצעי העבירה, לצד איסוף ממצאים בזירה על ידי חוקרי המז"פ במסגרת חקירה שנפתחה.

אתמול נורה למוות גבר בשנות ה-30 לחייו ביישוב עין מאהל הסמוך לנצרת. הגבר, מוהנד שלבי, פונה לבית החולים האיטלקי בנצרת כשמצבו אנוש - אך שם לא נותר לרופאים אלא לקבוע את מותו. המשטרה הוזעקה למקום והחלה בסריקות אחר היורים. חקירה נפתחה. מסתמן כי הרקע למקרה הוא סכסוך בין עבריינים. במהלך השבוע שעבר נרצחו 12 בני אדם, תשעה מהם מהמגזר הערבי.

ביום חמישי נורה למוות בשפרעם גבר בן 23. צוות מד"א שהגיע למקום ערך לו בדיקות רפואיות שבסופן נקבע מותו. חובש רפואת חירום במד"א עומר חוג'יראת שהוזעק לזירה סיפר כי הצעיר נמצא ללא דופק ונשימה. "הביאו לנו את הפצוע ברכב בכניסה לשפרעם", שחזר. "ביצענו בו בדיקות רפואיות אך למרבה הצער הפציעה שלו הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותו".

זירת הרצח בחיפה, 7 באפריל 2023. דוברות משטרת ישראל
זירת רצח בחיפה/דוברות משטרת ישראל

ביום שני בשבוע שעבר התפוצץ רכב ברחוב הקרן הקיימת בקריית ביאליק. ממגן דוד אדום נמסר כי הרכב עלה באש בזמן נסיעה, וכי הפצוע הוא גבר כבן 25. הצעיר שמצבו הוגדר אנוש, סבל מחבלות קשות בפלג גופו התחתון, ופונה לבית החולים רמב"ם בחיפה - שם נקבע מותו מאוחר יותר.

מסתמן כי הרקע לאירוע הוא סכסוך בין עבריינים. מהמשטרה נמסר שזהותו של הפצוע עדיין אינה ידועה. מדובר בפיצוץ מטען רב עוצמה, "כמו פיגוע", אמר אחד השוטרים שהגיע לזירה. לוחמי אש שהגיעו למקום ביצעו פעולות כיבוי ומנעו את התפשטות האש למכוניות סמוכות.

בעקבות ההודעה על מותם של עומרי ושל סאלם, עמותת יוזמות אברהם מעדכנת כי 72 ערבים קיפחו את חייהם בשנת 2023 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, מהם 66 אזרחים וחמישה שאינם אזרחים. בתקופה המקבילה אשתקד היו 27 קורבנות. 64 מהקורבנות נורו למוות. 34 מהקורבנות היו בני פחות מ-30. ארבע מהקורבנות הן נשים. אדם אחד נפצע בשנת 2022 ומת השנה. קורבן אחד נורה על ידי שוטרים.

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • גן נר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully