וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורה לספורט נורה למוות בגלל הקעקוע על ידו: "תוצאה של מדיניות גזענית"

עודכן לאחרונה: 10.6.2023 / 20:23

חמאדה סאלם נרצח בחודש שעבר מתחת לביתו בעכו. לדברי אביו, הוא קעקע את תמונת חברו שנרצח, ולכן הפך למטרה. האב הסביר בריאיון לציון 100 הנרצחים בחברה הערבית, שהרוצחים הדרדרו למצבם בגלל ההזנחה של המגזר הערבי - והאשים את רה"מ: "הריבון שלנו כושל והוא אמור להתפטר"

מעצר החשודים בניסיון חיסול איש עסקים בעכו באפריל 2023/קרדיט: תיק החקירה

"ברגע שהגענו למצב הזה אז הריבון שלנו כושל והוא אמור להסיק מסקנות ולהתפטר. כולם צריכים ללכת הביתה. ראש הממשלה, השר לביטחון לאומי, מפכ"ל המשטרה - כולם. הם אחראים על ביטחון האזרחים. ביטחון זה לא רק מול מי שמעבר לגבול. קודם כול הביטחון הפנימי שלנו". אומר יוסף סאלם מעכו, שבחודש שעבר שכל את בנו חמאדה סאלם בן ה-24 כשנרצח מתחת לבניין בו מתגוררת המשפחה. הרצח הזה כבר גרר נקמה, בדובאי.

"חמאדה כנראה היה במעקב", מתאר האב יוסף בריאיון לוואלה! בצל 100 הנרצחים במגזר הערבי. "הוא נכנס לחנייה הפינתית שהייתה שמורה לו בחניון של הבניין שלנו. הוא כיבה את הרכב ואז הקיפו אתו שניים-שלושה חבר'ה, הם ירו בו, אחר כך עשו וידוא הריגה והסתלקו ברכב מילוט. תיארו לי את הסרטון שתיעד את כל זה, אבל אני לא רציתי לראות אותו. אני גם אבא ויש לי רגשות ולא רציתי לפתח רגשות נקמה, כי אני מאמין בשלטון החוק. אבל שלטון כושל מכניס את האנשים למערבולת של נקמה".

חמאדה סאלם והקעקוע שבגללו נרצח בעכו. מערכת וואלה!, עיבוד תמונה
חמאדה סאלם והקעקוע שבגללו נרצח בעכו/עיבוד תמונה, מערכת וואלה!

חמאדה סאלם, מורה לספורט, גדל כילד נורמטיבי וחיובי בבית נורמטיבי וחיובי. האבא יוסף סאלם עובד על הדוקטורט שלו. חמאדה סיים את בית הספר התיכון כצנלסון בנהריה ואחר כך לימודי A.B. מהמכללה האקדמית לגליל ועבר התמחות בהוראת חינוך גופני במכון ווינגייט. את הסטאג' כמורה לילדי ב' עד ט' שעשה בבית הספר כצנלסון הוא כבר סיים ותעודת הגמר של וינגייט, אותה היה אמור לקבל בשבוע הבא, הגיעה להורים לאחר מותו. עשרות מכתבים של תלמידיו נשלחו להורים, שעומדים לכלול אותם בספר שהם מפיקים לזכרו.

"תלמידים תמימים, נקיים מפוליטיקה וגזענות, שמספרים דברים נפלאים על הבן שלי, כמורה, כמדריך, כמאמן, שאפילו אני לא הכרתי", אומר אביו. "הוא היה צעיר בן 25, חייכן, אסרטיבי, חובב ספורט, היה שחקן כדורגל בבית"ר נהריה. בקבוצה הכירו אותו כשחקן מנהיג". חמאדה היה בן הזקונים במשפחה, אחותו הגדולה רופאה, אחיו נהג מונית. המשפחה במקור מהעיר העתיקה בעכו, אותה עזבו אחרי עם הנישואים כדי לשפר את תנאי החיים.

עוד בוואלה!

"תשתי רעל, עדיף לך": לפני שנרצחה, אחיה של שרית איימו על חייה בשל נטייתה המינית

לכתבה המלאה
חמאדה סלאם, שנרצח מתחת לביתו בעכו, עם אביו, אמו ואחותו. באדיבות המשפחה
חמאדה סלאם, שנרצח מתחת לביתו בעכו, עם אביו, אמו ואחותו/באדיבות המשפחה

"כשסיים את התיכון, ולפני שנכנס לאוניברסיטה, הוא עבד בחנות בגדים והכיר אנשים שאנחנו הכרנו אותם עוד מהעבר כשגרנו בעיר העתיקה. ביניהם, היה תלמיד שלי לשעבר בשם חוסני רובאעי, תלמיד מכבד מאוד", מספר האבא על איך סומן המורה לספורט כיעד לרצח. "הם נסעו יחד לתאילנד, חגגו והצטלמו. שלוש שנים אחר כך הבחור הזה נרצח. חמאדה קיעקע על זרועו את תמונתו ותאריך הרצח. ככה חמאדה סומן על ידי קבוצה אחרת שחיסלה את חוסני. זה לא סוד שעכו הפכה לזירת קרב בין שתי משפחות ובגלל החברות, חמאדה נקלע למערבולת הזו כמטרה".

"הקצין והקצינה מהמשטרה שבאו לכאן בכו איתנו. אין להם כלים ואין להם יכולת. אני צריך לעזור להם לאתר איפה יש מצלמות? להסיק מסקנות? באמת שאני מרחם עליהם", המשיך האב. "אנחנו חיים בתוך מסגרת מדינית אחת שנקראת מדינת ישראל, ולריבון יש סמכות ואחריות שלטונית להגן על אזרחיו. אני לא אומר את זה כהורה, אלא בתור מורה שהוא אבא של מורה, שלצערנו נרצח. אני קורא לכל הדרגים מראש הממשלה ומטה להתפטר בגלל המצב שהגענו אליו. כל מדינה מתוקנת לא הייתה סובלת אלימות כזו. ראש ממשלה זה לא שחקן שמתבקש להופיע באנגלית בתקשורת הבינלאומית. ראש ממשלה צריך להיות קודם כול אבא של האזרחים שלו, אבא טוב לא מתלבש בחליפות ויוצא לחגוג עם חברים. אבא טוב קודם כל מאכיל ומגן על הילדים שלו. אם ראש ממשלה לא דואג לזה אין לו שום לגיטימציה להמשיך ולשבת בשלטון".

זירת הרצח בעכו שבה נורה למוות חאמדה סאלם. מד"א
זירת הרצח/מד"א

"אלה שרצחו את הבן שלי גם הם מסכנים", אומר האב השכול. "הם תוצאה של מדיניות גזענית אי-שיוויונית בחינוך, בתעסוקה, של חוסר מעש, של חוסר בתוכניות מתאר ובאזורי תעשייה, של נשק בלתי חוקי וכשלון של אכיפת החוק. אנחנו כבר לא מאמינים ביכולת שלנו להשפיע פה בארץ. הגענו למצב שאנחנו צריכים להשמיע קול זעקה בפני הקהילה הבינלאומית שתבוא ותגן עלינו. זו פדיחה גדולה למדינה מה שקורה פה. תראה בדובאי איך תפסו את האנשים תוך כמה שעות".

"זה לא מעגל דמים 'סתם'", הוא מוסיף. "המעגל הזה יפרוץ ויגיע לחברה היהודית. זו מלחמת אזרחים ויהרגו אחד את השני. גם לתקשורת יש אחריות, ברגע שאומרים 'מוכר למשטרה' אז חוסמים בפני האחרים לבוא ולהצטרף אלינו למאבק דמוקרטי לחשיפת מחדליה של הממשלה הזו במדיניותה ולהשפיע עליה לקום ולפעול על פי אחריותה".

"אנחנו מוציאים לאור בעברית ספר עליו, שמופנה לחברה היהודית והוא נקרא 'חמאדה המורה שלי נרצח - למה?', כדי שכל אזרח בישראל ישאל את השאלה הזו. האם הוא נרצח בגלל שיש בחברה שלנו אלימות, למרות שאנחנו לא רואים רמת אלימות כזו בירדן או ברשות הפלסטינית? האם זה בגלל שאנחנו חיים ברמה סוציואקונומית נמוכה? האם בגלל מדיניות? כי אם זה בגלל מדיניות אז אנחנו חיים תחת מדיניות גזענית, מדיניות שרוצה להביא אנשים טובים להגר מפה. גם חמאדה, שעמד לעזוב בקיץ הזה, ואני עזרתי לו עם הקשרים שלי בגרמניה, היה אמור להתחיל לעבוד כבר באוגוסט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully